נסטלה תשלם 7.2 מיליארד דולר לסטארבאקס תמורת שווק הקפה הביתי שלה
העסקה נותנת לקבוצת המזון והמשקאות השוויצרית "זיכיון לצמיתות" לשיווק מוצרי סטארבאקס ברחבי העולם מחוץ לחנויות הקפה. כ-500 עובדי סטארבאקס יצטרפו לנסטלה כחלק מהעסקה
"ברית הקפה העולמית הזו תביא את חווית סטארבאקס לבתיהם של מיליונים ברחבי העולם באמצעות זרועה הארוכה והמוניטין של נסטלה", כך אמר קווין ג'ונסון, נשיא ומנכ"ל סטארבאקס.
נסטלה מצפה מהעסקה שזו תתרום לרווחיה פר מניה וליעדי הצמיחה האורגניים שלה החל מ-2019. כ-500 עובדי סטארבאקס יצטרפו לנסטלה כחלק מהעסקה, שצפויה להיסגר עד סוף השנה.
"עסקה זו היא צעד חשוב עבור עסקי הקפה שלנו, שהם קטגוריית המוצרים הצומחת ביותר של נסטלה", כך אמר מארק שניידר, מנכ"ל נסטלה.
השותפות החדשה תומכת במאמציה של נסטלה להשתלט על שוק שותי הקפה המובחר בארה"ב, שבה החברה המייצרת את מוצרי נסטלה ונספרסו מפגרת אחר חברת JAB אחזקות, שבראשה עומדת משפחת ריינמן המיליארדרית, ואשר השקיעה יותר מ-30 מיליארד דולר בבניית אימפריית קפה ע"י רכישת נכסים כמו Keurig Green Mountain ו-Peet's.
"העסקה עם סטארבאקס תאפשר לנסטלה להישאר צעד לפני JAB," כך אומר ז'אן פיליפ ברטשי, אנליסט ב-Bank Vontobel.
סטארבאקס אמרה שנסטלה תקבל לידיה גם את הזיכיון למכירת קפה ארוז של מותגים כמו Seattle's Best Coffee, Starbucks VIA, ו-Torrafazione Italia. העסקה כוללת גם את מותג התה Teavana, אך אינה כוללת מוצרים מוכנים לשתייה (ready-to-drink) ומכירות שמבוצעות בתוך סניפי סטארבאקס.