$
במה

מופע יחיד לרות רסיוק: "למה לא לחגוג את החיים כשאני צעירה?"

רות רסיוק, שחקנית תיאטרון גשר והאושיה הוויראלית מעלה מופע יחיד של אוטוביוגרפיה אלטרנטיבית: "למה לחכות 60 שנה לערב הוקרה, שיהיו לי קמטים והמיתרים יחרקו?

מאיה נחום שחל 08:2007.05.18

לפני כחצי שנה הגיעה השחקנית רות רסיוק לפגישת עבודה עם לנה קריידלין, מנכ"לית תיאטרון גשר שבו היא משחקת. במהלך השיחה עלה רעיון שרסיוק תעלה מופע יחיד בתיאטרון, אבל לשחקנית לא היה מושג מה היא הולכת לעשות עם זה. "במשך השנים העליתי קטעים שכתבתי, מונולוגים ושירים בערבי ניסוי שעשו בגשר, ולנה, יבגני (אריה, המנהל האמנותי) ורועי (חן, הדרמטורג) ראו שיש לי חומרים, אני רק צריכה את המסגרת לעשות אותם", מספרת רסיוק. "לנה הציבה לי דדליין ואמרה שהיא סומכת עליי, שאני יכולה לעשות את זה, אבל לי לא היה מושג מה אני הולכת לעשות. ואז רועי הציע לי לעשות 'חיים שכאלה' על עצמי ועל כל הדברים שלא עשיתי".

 

 

רסיוק. "תולדותיי שלא הספקתי לחוות, רטרו בלי פרספקטיבה" רסיוק. "תולדותיי שלא הספקתי לחוות, רטרו בלי פרספקטיבה" צילום: אוראל כהן

 

 

התוצאה היא "רות סוף סוף", המופע הקומי־מוזיקלי שתעלה רסיוק (32) בחמישי הקרוב בגשר במסגרת פסטיבל Jaffa Fest, ושעליו עבדה עם הכותב והבמאי אמיר י. וולף והפסנתרן תמיר ליבוביץ. "למה לחכות 60 שנה לערב הוקרה, שיהיו לי קמטים והמיתרים יחרקו? למה לא לחגוג את החיים כשאני צעירה?", היא מסבירה. "אז אני חוזרת אחורה בזמן ומספרת את תולדותיי שלא הספקתי לחוות, ביוגרפיה בפוטנציה, רטרו בלי פרספקטיבה. הרוב לא אמיתי אבל יש דברים שכן. אני קופצת בין מדינות ודמויות, מונולוגים שעדיין לא שיחקתי ושירים שעוד לא שרתי. יש הרבה חומר על זוגיות ואהבה, קריירה וכישלונות. אני משתמשת גם בדברים שעשיתי אבל בקונטקסט אחר לגמרי, כמו שיר ששרתי בהצגה 'אותלו'".

 

תיאטרון רוסי ורשת חברתית

 

את היכולת לעמוד לבד על במה ולחשוף את עצמה זוקפת רסיוק גם לזכותו של יורם לוינשטיין, שאצלו למדה. "השנים בסטודיו שלו היו השנים הכי חשובות שלי. יורם היה עושה תחרויות מונולוגים, ואז הבנתי שאני יודעת גם לכתוב, זכיתי כמעט בכל התחרויות. לקחתי משם המון, ואני עושה בערב הזה כמה דברים שם".

 

רסיוק בהצגה "הרצל אמר". "למה לחכות 60 שנה לערב הוקרה, שיהיו לי קמטים והמיתרים יחרקו? למה לא לחגוג את החיים כשאני צעירה?" רסיוק בהצגה "הרצל אמר". "למה לחכות 60 שנה לערב הוקרה, שיהיו לי קמטים והמיתרים יחרקו? למה לא לחגוג את החיים כשאני צעירה?" צילום: רדי רובינשטיין

 

 

אחרי הסטודיו הגיעה לגשר, שם היא משחקת כבר שנים, ובין השאר הופיעה ב"יונה ונער", "אנטי", "הרצל אמר" ו"הדיבוק". לצד צופי התיאטרון, היא מגיעה גם לקהל אחר לגמרי, באמצעות שקדיה, דמות וירטואלית שהיא מריצה ברשתות החברתיות וזוכה לאלפי עוקבים. היא התחילה כפרודיה על אמנים שמצלמים את עצמם מנגנים ומזמינים את הקהל להופעות, והתרחבה למומחית לפרודיות על שלל טרנדים אחרים, מזוגיות עד איפור ושיעורים בכלי נשיפה. דמות ויראלית אחרת שנולדה במוחה של רסיוק בינתיים היא זו של פוליסה, שבכל סרטון מתארגנת לחתונה עם מישהו אחר, אבל בפועל לא מתחתנת עם אף אחד. "שקדיה נולדה כי בא לי לעשות דברים משלי, ומזל שיש אופציה לדמויות ויראליות כאלה. אני כל הזמן עושה סדנאות העשרה ועכשיו אני בקורס כתיבה קומית עם התסריטאי הראשי של 'ארץ נהדרת' דוד ליפשיץ, ואני מגלה שאני נהנית מאוד מההזדמנות לכתוב דמות".

 

ילדה חסרת ביטחון

 

היא גדלה בהרצליה, בת לשני הורים מוזיקאים, ובעצמה ניגנה בחלילית כל ילדותה. בצבא שירתה בלהקה צבאית אבל "אני בכלל רציתי לצייר. בכיתה י"א הבנתי שאני גם יודעת לשיר, ובסוף מי שדחף אותי לדרמה היתה אמא שלי".

 

זה לא היה מהלך מובן מאליו. "הייתי ילדה חסרת ביטחון, מכוערת. היה לי גוף קטן (גובהה 1.50 מ') וראש גדול מלא תלתלים, פיצה פייס וגבות מחוברות. אבל תמיד הייתי מצחיקה, עשיתי הצגות בשיעורים. ומשום שצחקתי על עצמי, המראה שלי לא הפריע לי חברתית. כשקיבלתי משימה במסגרת קורס לכתוב סטנד אפ על עצמי, הבנתי שיש לי הרבה חומרים. גם למופע אני מתכננת להכניס את עניין הגובה, איך באודישן הראשון שלי לא התקבלתי כי אני נמוכה ואני נוסעת לצרפת כי שם אוהבים נשים פטיט. אם כבר יש משהו שמעצבן אותי בגובה שלי, זה שאנשים תמיד מרימים אותי כי אני קטנה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x