לאור העיכובים: ועדת הכלכלה תקיים דיון תקופתי על קו הרכבת החשמלי בין ת"א לי-ם
הקו שאורכו 57 ק"מ ואמור לחבר בין שתי הערים ב-28 דקות נסיעה, היה אמור להתחיל לפעול בפסח. יו"ר הוועדה איתן כבל: "יש כאן פרויקט לאומי עצום שמסתמן כארוך והמסורבל בהיסטוריה של ישראל"
- הושק קו הרכבת המהיר בין ירושלים לת"א; זמן הנסיעה יהיה כ-28 דקות
- העליון: עבודות חשמול הרכבת יפוצלו בין אפקון, אלסטום ו-SEMI הספרדית
- פשרה במכרז החשמול של רכבת ישראל: העבודה תחולק בין 3 חברות
בשיחה עם "כלכליסט" אומר כבל שדיון ראשון יתקיים עוד החודש, כשלאחר מכן הוא מתכוון לעקוב אחרי ההתקדמות שם ככל שיידרש.
בהודעה מטעמו הוא הוסיף ש"הבטיחו לנו שבפסח הרכבת תהיה מוכנה ולא הופתענו כשלא עמדו בלוח הזמנים. אחר כך הבטיחו שהרכבת תפעל בסוכות, אלא שבקצב הזה לא ברור מי יגיע מהר יותר לירושלים, הרכבת או שאולי זה יהיה מי שירכב על חמור, סוס או אפילו יצא לדרך ברגל.
"עם הזמן מתגלה שיש כאן פרויקט לאומי עצום שמסתמן כפרויקט הארוך והמסורבל בהיסטוריה של ישראל, המצב של התחבורה הציבורית בישראל גם ככה נמצא במשבר וההתנהלות בפרויקט הזה מצריכה בדיקה לעומק איפה הדברים עומדים ברכבת. נכנס את הוועדה ונדרוש תשובות בעניין הכאוס המתחולל שם", אמר
בתוך כך, ברכבת שוקלים למנות את איליה וולקוב לסמנכל תשתיות. וולקוב, בכיר בחברת ממן ולשעבר סמנכ"ל תשתיות ברכבת, אף תושאל יחד עם שאר בכירי הרכבת בעניין תאונת הרכבת בבית יהושוע מ-2005, אולם בסופו של יום לא הואשם בכלום. וולקוב יחליף את ראובן קוגן שעבר למגזר הבריאות.
57 ק"מ ב-28 דקות
בינואר האחרון ערך משרד התחבורה השקה חלקית של תוואי קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב, תוך הדגמה של יכולת התנועה של הציוד החשמלי החדש שם. מדובר בתוואי נסיעה של כ-57 ק"מ עם הבטחה לזמן נסיעה של כ-28 דקות מדרום תל אביב לירושלים.
במהלך הנסיעה הכריז שר התחבורה ישראל כץ: "אנו מחברים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה של ירושלים. החלטתי לקרוא לקו הרכבת המהיר לירושלים 'מסילות המלך דוד', על שמו של דוד המלך שכבש את ירושלים והפך אותה לבירת ישראל". לדבריו, בעתיד יוארך הקו עד לתחנת דונאלד טראמפ שתמוקם בסמיכות לכותל המערבי, מחווה לנשיא האמריקאי שהכיר בירושלים כבירת ישראל.