$
אינטרנט

דפדפן פיירפוקס יתחיל להציג בעצמו פרסומות לגולשים

המפתחת, מוזילה, רוצה להציג לגולשים חלוניות שייפתחו מעצמן עם המלצות למוצרים, שירותים ואתרים. לטענתה, הפרסומות לא יכללו איסוף של מידע אישי - אלא רק היסטוריית גלישה אנונימית

רפאל קאהאן 13:3701.05.18
מוזילה החלה בניסוי שמטרתו לבדוק היתכנות של הצגת פרסומות בחלונות הגלישה של דפדפן פיירפוקס. הניסוי יוטמע בגרסת הבטא הבאה של פיירפוקס, ויתחיל להציג פרסומות בארה"ב החל מה-9 במאי.

 

 

זו לא הפעם הראשונה שמוזילה בודקת הטמעה של פרסומות במוצרים שלה; כבר ב-2014 היא ביצעה ניסוי כזה, אך הוא ננטש במהרה. לדברי אנשי הקרן, הבעיה הייתה בחוויית המשתמש שנפגמה. כעת פיירפוקס ישתמש בטכנולוגיה של הסטארט-אפ Pocket שמוזילה רכשה בשנה שעברה.

 

דפדפן פיירפוקס דפדפן פיירפוקס צילום: אתר מוזילה

 

 

הרעיון מאחורי פוקט הוא לשמור מקומית אתרים שהמידע שמפורסם בהם מעניין את המשתמש. השירות מציע גם המלצה על אתרים שעשויים לעניין את המשתמש. מוזילה תטמיע את היכולת הזו במערכת הפרסום החדשה ותתחיל להציע קישורים ממומנים לאתרים בהתאם להיסטוריית הגלישה.

 

הרעיון עצמו עשוי להדאיג, הרי זו בדיוק הדרך שבה עובדות גוגל ופייסבוק. אבל אנשי מוזילה ממהרים להרגיע: "המפרסמים לא יקבלו שום מידע מעבר לכמות הקליקים הצפיות". הרעיון הוא שמנוע הפרסום ישתמש במידע של הדפדפן מבלי לחשוף את פרופיל המשתמש, שום מידע אישי לא נחשף במהלך התהליך מבטיחים במוזילה.

 

השאיפה של מוזילה היא לגוון את מקורות ההכנסה שלה, בשוק קשה ותחרותי. בסוף 2017 עמד נתח השוק של פיירפוקס על 12% (כרום של גוגל מחזיק את המקום הראשון עם כ-64% מהגולשים). רוב הכנסותיה של מוזילה - כ-520 מיליון דולר בשנה שעברה - מגיעות מהפניית תעבורת גולשים למנועי החיפוש כגון גוגל, שהיא גם מתחרתה העיקרית בתחום הדפדפנים.

 

 

 

מוזילה הוקמה כדי לספק קהילה של מפתחי תוכנות ואפליקציות קוד פתוח לשימוש חופשי באינטרנט. מקימיה היו אנשי נטסקייפ לשעבר והיא מורכבת מהקהילה, קרן מוזילה (מלכ"ר) ותאגיד מוזילה שנמצא בבעלות מלאה של הקרן ושמשמש כחברת הפיתוח וההפצה של מוצרי מוזילה. מעבר לפיירפוקס, מוזילה מפיצה ומפתחת שלל כלים וטכנולוגיות לגלישה ופיתוח אתרים, בין השאר היא זו שעומדת מאחורי JavaScript, שפת התכנות הפופולרית לפיתוח אפליקציות רשת.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x