גוגל מציגה חידושים והפתעות בגרסת הדפדפן של ג'ימייל
השיפורים כוללים יכולת קבלת תזכורות להודעות חשובות, הצעות תגובה אוטומטית, הודעות חשאיות שיימחקו לאחר זמן מוגדר, שיפורי ממשק שונים ועוד. הגרסה המשופרת תהיה זמינה בקרוב לכל משתמשי שירות המייל הפופולרי
ג'ימייל, שירות המייל הפופולרי של גוגל זוכה לשדרוג בגרסת הדפדפן שלו. השירות קיבל עיצוב חדש ומספר תכונות שנועדו לשפר פרודוקטיביות עבור משתמשים, בידיעה שלא מעט ארגונים נשענים על ג'ימייל כפלטפורמת מייל מרכזית.
- כך תיראה גרסת הדפדפן החדשה של ג'ימייל
- גוגל: רק 10% מהמשתמשים שלנו מפעילים אימות דו שלבי
- משתמשי נטפליקס? האקרים יכולים לחגוג לכם על החשבון בגלל פרצה בג'ימייל
לא מעט מהחידושים כבר דלפו בשבועות האחרונים והופיעו ברשת, בעוד אחרים מוצגים רק עתה: למשל, אפשרות לבצע דחיית התייחסות להודעה - Snooze. לאחר שנבחרה הודעה שכזו, יוכל המשתמש לבחור מתי יציף לו אותה ממשק ג'ימייל שוב, כתזכורת להתייחסות ופעולה.
במקביל לה, הוספה יכולת קבלת תזכורת להודעה על בסיס ניתוח שתעשה גוגל בעצמה: כלי AI פשוט שקורא את המיילים שלכם ומבליט הודעות שזיהה כחשובות. אותו הכלי גם יציג לכם אפשרויות תגובה אוטומטית, ע"ב משפטים קצרים כהיענות להזמנה או דחיית פגישה.
בראש החידושים עומדת הבלטה של שלושה שירותים אחרים של גוגל - יומן הפגישות Calendar, כלי הפתקים Keep ושירות ניהול המשימות Tasks - שמוצבים מימין לתצוגת המייל הראשית כאייקונים שניתנים להרחבה ולשילוב עם המידע שמועבר בהודעות.
תכונה מעניינת אחרת היא מצב התכתבות חשאי בין אנשי קשר. הודעה שהוגדרה כחשאית תימחק לאחר זמן שהוגדר מראש מתיבת המייל של הנמען, ולא יהיה באפשרותו להעביר אותה הלאה לנמענים אחרים. ניתן אף לשפר את החשאיות בעזרת יכולת אימות דו שלבית, במסגרתה יקבל הנמען הודעת SMS ורק לאחר הזנת קוד שיתקבל בה יוכל לקרוא את המייל.
לצד חידושים אלה, הוסיפה גוגל שיפורי ממשק קטנים לג'ימייל, שחלקם הגיעו מאפליקציית inbox - למשל, היכולת לבצע פעולות ישירות משורת התכתובות כשסמן העכבר עובר מעל לשורת הודעה (למשל, ארכוב, מחיקה או סימון הודעה ככזו שנקראה). בנוסף, ניתן יהיה לחלק את תצוגת המייל הראשית לשלושה מצבי קריאה, מה שנועד לפשט את השימוש ולאפשר למשתמשים לרווח את התצוגה.
החידושים צפויים להגיע למשתמשי ג'ימייל ווב בזמן הקרוב. בתחילה ניתן יהיה לבחור אם לעבור לממשק החדש או להישאר בקודם, אך בעתיד צפויה גוגל להחיל את השינוי על כולם.