מוזיקה בסטרימינג, תמונת מצב: זינוק של 45% במנויים בתשלום
לפי דו"ח של פדרציית IFPI המייצגת את התעשייה, ב-2017 נרשמה צמיחה של יותר מ-40% בהכנסות שירותי המוזיקה המקוונים. כמו כן, נהנות חברות הסטרימינג מכ-176 מיליון מנויים בתשלום ברחבי העולם
גידול של יותר מ-40% בהכנסות שירותי המוזיקה בסטרימינג הפך אותם לתחום המכניס ביותר של תעשיית המוזיקה ב-2017 - כך לפי דו"ח שהפיצה הפדרציה הבינלאומית של התעשייה הפונוגרפית (IFPI) - גוף שמייצג את תעשיית המוזיקה העולמית.
- האיחוד האירופי חוקר: האם עסקת אפל-שזאם תפגע בצרכנים?
- רישום ספוטיפיי בבורסה: שיר קליט, עם אקורד אחד צורם
- לא רק עומר אדם: זה מה שהישראלים אוהבים בספוטיפיי
לפי הדו"ח השנתי, ב-2017 עמדו הכנסות תעשיית המוזיקה על 17.3 מיליארד דולר - המספר הגדול ביותר מאז 2007. מדובר בצמיחה של 8.1% לעומת 2016, השנה השלישית ברציפות שהכנסות תעשיית המוזיקה בעלייה. עם זאת, ההכנסות עדיין רחוקות משנת השיא של התעשייה, 1999, עת עמדו על 25.2 מיליארד דולר.
הרכיב המשמעותי ביותר בעוגת ההכנסות, 38%, היו שירותי הסטרימינג, שסיפקו לתעשייה 6.6 מיליארד דולר. לפי הדו"ח, בכל העולם יש כיום 176 מיליון מנויים משלמים בשירותי הסטרימינג השונים, גידול של 45.5% מהשנה שקדמה לה.
הגידול הדרמטי בהכנסות שירותי הסטרימינג יותר מקיזז את הירידה בהכנסות משירותים דיגיטליים שאינם סטרימינג, שצנחו ב-12.5% ל-2.8 מיליארד דולר, וממכירות מדיה פיזית, שירדו ב-5.5% ל-5.2 מיליארד דולר. 2.4 מיליארד דולר בהכנסות הגיעו ממכירת זכויות ביצוע ועוד 300 מיליון דולר ממכירת זכויות לשימוש בפרסומות, סרטים, משחקי מחשב ותוכניות טלוויזיה.
בחלוקה גיאוגרפית, הגידול המשמעותי ביותר בהכנסות, 17.7%, נרשם באמריקה הלטינית, היכן שצמיחה של 48.9% בהכנסות מסטרימינג קיזזה צניחה של 41.5% במכירות מדיה פיזית. ההכנסות בצפון אמריקה גדלו ב-12.8%, באסיה ואוסטרליה ב-5.4% ובאירופה ב-4.3%. הגידול בסטרימינג היה גורם מרכזי בצמיחה בכל האזורים הללו.
"התעשייה נמצאת בדרך חיובית להתאוששות, אבל ברור מאוד שהמירוץ רחוק מסיומו", אמרה מנכ"לית IFPI, פרנסס מור, בהודעה לעיתונות. "חברות המוזיקה ממשיכות במאמציהן להחזיר את התעשייה לדרך בטוחה".