תכירו את תושבי תל אביב החדשים: בני 55+ שאוהבים את העיר ואת החיים הטובים
הזוגות המתבגרים שילדיהם עזבו את הבית, עוזבים את הפריפריה ועוברים לתל אביב בהמוניהם ואינם מוכנים להתפשר על שום דבר בדרך לדירה החדשה שלהם
ההורים לבני העשרים והשלושים בישראל צעירים משמעותית מעמיתיהם באירופה ובארצות הברית. מדובר בבני חמישים ושישים שעדיין מנהלים אורח חיים פעיל, רובם עובדים עדיין ולא פחות חשוב – מנהלים קריירה וחיי חברה אינטנסיביים.
מאפיין נוסף של קבוצה זו הוא היכולות הכלכליות שלהם. מדובר בזוגות שבבעלותם נכס אחד או יותר, הם עדיין מחזיקים בקריירה משתלמת במיוחד ולא פחות חשוב – נהנים מחסכונות ארוכי טווח ומעוניינים להגדיל את האחזקות שלהם בתחום הנדל"ן ועד הדרך להתאים את סגנון המגורים שלהם לסגנון החיים שהם רוצים.
תל אביב מעולם לא נראתה טוב יותר
עזיבת הילדים מהווה עבורם ציון דרך בכל הנוגע לסגנון החיים שלהם. למרות שרובם מתגוררים בבתים פרטיים או בדירות גדולות ומפנקות, הם מבינים כי הבתים האלה הופכים מנכס לעול. זאת בשל העובדה כי יש לתחזק אותם לאורך זמן וחשוב לא פחות – לא כל כך נעים להיות בבית גדול וריק. במקביל, זוגות אלה מתגוררים בחלק גדול מהמקרים במעגל השני והשלישי של המטרופולין או רחוק יותר והם מבקשים לחזור ללב העיר.
מדוע לב תל אביב חוזרת להיות כל כך אטרקטיבית עבור הזוגות האלה? משום שמדובר באחת הערים המסעירות והמרתקות ביותר בתחום התרבות, הפנאי והבילוי. זוגות אלה מעוניינים לנצל את שעות הפנאי שלהם כדי ליהנות מהסצנה התל אביבית, לשבת לכוס קפה וליהנות בסיבוב בקניון.
את כל אלה הם רוצים לעשות מבלי לבלות שעות ארוכות על הכבישים אלא כחלק משגרת היום יום שלהם. חיה נחום – מומחית למיתוג ושיווק נדל"ן, אומרת בהקשר זה: "אנחנו רואים תנועה מסיבית של זוגות בוגרים למשרדי המכירות בתל אביב. הם רואים בחיים בתל אביב את סגנון החיים שהם תמיד רצו ועכשיו הם יכולים להגשים".
לא מתפשרים על ה- Wish list
ומה מחפשים אותם זוגות: "חשוב להדגיש כי אותם זוגות לא מוכנים להתפשר על כמה עקרונות:
• בראש ובראשונה הם מחפשים פרויקטים יוקרתיים ומוקפדים, המציעים להם סגנון חיים יוקרתי, עיצוב אדריכלי מתוחכם וגימור עילי.
• סוגיית המיקום גם היא חשובה במיוחד, למרות שמדובר בזוגות עם רכב אחד לפחות, הם מעוניינים ליהנות מהיכולת להגיע ברגל לכל מקום ולכן חשוב להם להיות בלב העניינים ובמרחק של דקות מעטות ממוסדות התרבות של תל אביב, מהמסעדות ובתי הקפה ומשאר האטרקציות של העיר.
• זוגות אלה מכירים בחשיבותם של חיים פעילים המשלבים פעילות גופנית ולכן חשוב להם להיות נגישים לחדר כושר, בריכה ומועדוני ספורט מפנקים וקרובים, עדיף בתוך הפרויקט.
• הם רוצים להיות בקרבת אפס למרכזי קניות יוקרתיים בהם הם יכולים למצוא את כל מה שהם רוצים וצריכים, מבלי להצטרך להיכנס לאוטו, לנסוע ולחנות בקניונים.
• ולבסוף, הם לא שוכחים את הנכדים או את הנכדים שבדרך. לכן, חשוב להם להתגורר בסביבה בה יש גינות משחקים ופארקים.
אם אנחנו לוקחים בחשבון שהזוגות האלה בעלי יכולות כלכליות מרשימות, צריך לזכור כי הם לא מתכוונים להתפשר על שום דבר ב- wish list שלהם ולכן רק פרויקטים שיכולים לספק להם את התמהיל הזה זוכים לסגור עם ה"צעירים החדשים" עסקה".
תכירו את הצעירים החדשים
מנור גינדי אומר בהקשר זה: "קצת קשה לקרוא לזוגות האלה בוגרים כי הם למעשה הצעירים החדשים של תל אביב. מדובר באנשים שמסתכלים על החיים שלהם ומעוניינים להחליף את השקט והשלווה בבתים הגדולים בדירות קטנות ומעוצבות הרבה יותר. הם רוצים להיות במרחק הליכה לכל מה שיש לתל אביב להציע: מבתי הקפה ועד למוסדות התרבות ולא פחות חשוב – הם נהנים מאוד מסביבתם של אנשים צעירים ומוצאים איתם שפה משותפת.
עם זאת חשוב להדגיש כי קהל היעד הזה לא מוכן להתפשר על כלום. הם רואים במעבר שלהם לתל אביב בחירה בסגנון חיים והגדרה עצמית של: עשינו זאת! הזוגות האלה לא מוכנים לוותר על שום דבר, לא על המיקום, לא על הסטנדרט ובטח שלא על הפסיליטיז".
"אנחנו רואים רכישה מסיבית של הזוגות הבוגרים בפרויקט שלנו בלב תל אביב", אומר מנור גינדי וממשיך: "עד היום מכרנו בהצלחה 11 בניינים בפרויקט ושני מגדלים. הזוגות הבוגרים מחפשים שינוי וקצב בשלב זה בחייהם. הם מוותרים על הבתים הגדולים והשקטים לטובת דירות . עם זאת, חשוב להדגיש כי זוגות אלה הולכים דווקא על הדירות היוקרתיות יותר, בקומות גבוהות ובמגדל, בעיקר משום שהם נמצאים בשלב בחיים שבו הם מגשימים את החלומות שהם חלמו במהלך השנים בהם הם גידלו משפחות לתפארת.