אסוס מתחדשת: אפשר למדוד בלי לשלם ולרכוש גם איפור
הוספת מחסנים, חיזור אחרי בני 20 פלוס בארה"ב ושיווק מוצרי MAC יסייעו לענקית הקמעונאות המקוונת לצמוח השנה בשיעור דו־ספרתי
קמעונאית האופנה המקוונת אסוס רשמה בשנה החולפת הכנסות בגובה 1.9 מיליארד ליש"ט (2.1 מיליארד יורו) — זינוק של 34% ביחס ל־2016 — ומתכננת רק להמשיך ולצמוח בזכות מגוון מהלכים חדשים.
- שנה וחצי לאחר הפרידה: אסוס ודואר ישראל בפיילוט משלוחים חדש
- מהפכת האופנה: אסוס עומדת לעקוף את מרקס אנד ספנסר
על רקע תחזית לצמיחה שנתית של 25% – 30%, תפרסם מחר הקמעונאית הבריטית את דו"חותיה החצי־שנתיים. כך על פי דיווח של "הגרדיאן" הבריטי.
מקורות הצמיחה של אסוס הם התרחבות פיזית כמו גם הוספת מוצרים ושירותים חדשים. השנה תשקיע החברה 200 מיליון ליש"ט בהרחבת המטה שלה בבריטניה ומחסניה בממלכה, באירופה ובארה"ב. בימים אלה מוקמים מחסנים בגרמניה ובאטלנטה. המחסן באטלנטה, שעלות הקמתו 40 מיליון דולר, יכיל 10 מיליון פריטי לבוש ואקססוריז.
ב־2017 השוק האמריקאי היווה 14% מכלל הכנסות הקמעונאית והצמיחה השנתית במכירות בארה"ב עמדה על 46%, לעומת 16% בבריטניה. "מרכז ההפצה בארה"ב יאפשר לנו לפתח באופן משמעותי את היכולת שלנו לפנות למקומיים בני ה־20 ומשהו", אמר מנכ"ל אסוס ניק בייטון ל"ביזנס אינסיידר".
בנוסף, אסוס נכנסה לתחום האיפור ובגדי ספורט, ובחודש שעבר היא החלה למכור את מוצרי מותג האיפור MAC. "אסוס מתמקדת באופנה, אף שלאחרונה היא התרחבה גם לעולם הטיפוח. מה הלאה?", תהה אנליסט של חברת ההשקעות סטיפל. "לדעתנו לכלי בית בטכנולוגיית הדפסת תלת־ממד. משם, השמים הם הגבול".
מקור רווח נוסף הוא שירות המדידות ללא תשלום ("Try before you buy") שהשיקה לפני חצי שנה. על פי המודל, הרוכשים מקבלים את ההזמנה לביתם ומחויבים רק על פריטים שלא מוחזרים בתוך חודש.
מאמצי השיווק של אסוס צפויים גם הם להגדיל את מכירות החברה, בין היתר באמצעות קידום ערכים כמו קבלת האחר. בחודש שעבר קיבלה הקמעונאית משוב אוהד מקהל צרכניה בעקבות פרסום ביקיני על ידי דוגמנית אפרו־אמריקאית מלאת גוף. הדוגמנית ויויאן איו־אפרים פרסמה את תמונותיה באינסטגרם ובטוויטר. "אני חושבת שזו הפעם הראשונה שהסתכלתי על דוגמנית ביקיני וחשבתי לעצמי שאולי גם אני יכולה ללבוש אחד כזה", כתבה אחת המגיבות, ואיו־אפרים השיבה: "אני לא יכולה לחכות לייצג עוד נשים ולעשות אותן אפילו גאות יותר".
כמו כן אסוס מרחיבה את היקף שלטי החוצות שלה, ובצרפת אף השיקה הקמעונאית קמפיין טלוויזיוני.
השקעתה של אסוס בעיצוב דעת קהל חיובית מגיעה על רקע התבטאויות שליליות נגדה בעבר. כך למשל, בשנה שעברה הואשמה הקמעונאית בהעסקת עובדי מחסן בבראנסלי בתנאים ירודים. על פי ההאשמות, העובדים לא הורשו לצאת להפסקות שתייה ושירותים.