פייסבוק זורקת אחריות, יוצאת "לחנך את המפרסמים"
הנהלת החברה תחייב מפרסמים וגורמים אחרים שכורים דרכה מידע להצהיר שלא ייעשה בו שימוש בלתי ראוי; המהלך מעביר אליהם את האחריות, בעוד החברה עצמה היא שמנגישה את פרטינו האישיים לשימוש מסחרי ופוליטי
פייסבוק ממשיכה לנסות להציל את תדמיתה בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה: החברה הודיעה שתתחיל לדרוש ממפרסמים וחברות להגיש אישורים לכך שכל המידע האישי ששאבו דרכה הושג באופן חוקי - ולא יזכה לשימוש שסותר את נהליה.
- וידויים ממשחטת הפרטיות: הדילמה המוסרית של עובדי פייסבוק
- בכיר בפייסבוק ב-2016: "כל דבר שאנו עושים כדי לצמוח - הוא מוצדק"
- מנכ"ל אפל: היינו עושים טונות של כסף אם היינו מרגלים כמו פייסבוק
לפי דיווח של TechCrunch, החברה מבקשת לוודא שהמידע נאסף בהתאם לנהלים שלה ולא לפי מקורות אחרים כרשימות כתובות מייל. "המפרסמים יידרשו להבטיח שנתוני המשתמשים הושגו באופן תקין", מסרו דוברים מטעם הרשת החברתית. "תמיד היו לנו התנאים והכלים להבטיח את הרשאתם של המפרסמים לשימוש בנתונים, אבל אנחנו הולכים לעשות את זה הרבה יותר בולט ולחנך מפרסמים לדרך שבה הם יכולים להשתמש במידע".
החברה תחייב את המפרסמים ושאר הלקוחות שלה לחתום על הצהרה לפיה יש להם הרשאה להשתמש בנתונים שבידיהם - ותסמוך על המילה שלהם. לטענת הנהלת פייסבוק, השינוי הזה לא מגיע בתגובה לאירוע מסוים.
במבט ראשון, זה נראה כצעד אמיתי, אך מדובר בכסת"ח קלאסי שנועד להגן על החברה מתביעות של משתמשים זועמים. פייסבוק ממשיכה להתנער מאחריות לשימוש שעושים בה הלקוחות, ושמחה להמשיך לסייע להם לכרות מידע אישי של משתמשים ללא כל מגבלה אמיתית. הצעד הנוכחי כמוהו כזריקת האחריות לדליפות מידע על המפרסמים.
אם הנהלת פייסבוק היתה עושה אפילו את המינימום בניסיון להגן על המידע של המשתמשים, פועלת בשקיפות ולא מתעלמת מטענות הציבור - אולי היה היגיון בפנייתה למפרסמים ולשותפים. המידע אכן נכרה בידי גורמים מחוץ לחברה, אך היא זו שמחזיקה בו ומנגישה אותו לשימוש מסחרי ופוליטי.