דיווח: הישראלי ליאור רון עוזב את אובר
רון, שמכר לאובר את סטארט-אפ הרכב האוטונומי Otto תמורת 680 מיליון דולר, עוזב את החברה לאחר שנה וחצי בלבד. העזיבה נעשית בצל התאונה הקטלנית שבה היה מעורב רכב של אובר באריזונה
הישראלי ליאור רון, מי שמכר לאובר את מיזם הרכב האוטונומי שלו Otto תמורת 680 מיליון דולר ומשמש כמייסד המשותף של יחידת הרכב האוטונומי של אובר, עוזב את החברה - כך דיווח לפני זמן קצר אתר CNBC.
לא ברור האם העזיבה קשורה לאירועים האחרונים סביב הרכב האוטונומי של אובר: בשבוע האחרון השעתה החברה את נסיעות המבחן של הרכב האוטונומי שלה, לאחר תאונה קטלנית שאירעה לרכב החברה באריזונה.
- גוגל מאשימה את ליאור רון בניסיון לגייס עובדים בעזרת מידע חסוי
- גוגל תובעת את אובר ואת Otto של הישראלי ליאור רון על גניבת סודות מסחריים ברכב האוטונומי
- מאחורי האקזיט של Otto: ספק אם אובר אכן תשלם את מלוא 680 מיליון הדולר
רון הוא המייסד של Otto, סטארט-אפ הרכב האוטונומי שאובר רכשה ב-2016, ובעבר היה אחד הישראלים הבכירים ביותר בגוגל ובמוטורולה מוביליטי. הוא הקים את Otto בשיתוף עם אנתוני לבנדובסקי, בכיר לשעבר בגוגל, ומרבית עובדי החברה היו יוצאי גוגל, אפל וטסלה.
החברה ביקשה להסתער על שוק המשאיות בארצות הברית במטרה לתת מענה למחסור העצום בנהגי משאיות במדינה. "אנתוני נחשב לאבי המכונית ללא נהג של גוגל", אמר רון בראיון בלעדי שהעניק ל"כלכליסט" במאי 2016.
"לארי פייג' רכש חברה שלו שהיתה הבסיס לסטריט וויו. אנתוני הוא זה שהציע לעשות מכונית ללא נהג על בסיס המיפוי שעשו באמצעות סטריט וויו. הוא החל לפתח מכונית ללא נהג ב-2009 ואחרי חודשיים עשה את הנסיעה הראשונה של מכונית ללא נהג בסן פרנסיסקו והחברה הזו גם נקנתה על ידי גוגל וככה התחיל הפרויקט של מכונית ללא נהג.
"דיברנו על העתיד של מכונית ללא נהג ואיך אפשר להאיץ את כל התהליך של המעבר למכונית ללא נהג. הבנו שניתן להגיע לעידן הזה כבר היום ושאין צורך לחכות שנים. החלטנו לפרוש מגוגל ביחד והקמנו את OTTO בתחילת השנה, מתוך מטרה לפתח טכנולוגיות נהיגה ללא נהג.
הבנו שהשוק הראשון שבו אפשר לעשות את זה עכשיו הוא בתחום הכבישים המהירים. גוגל, בשונה מאיתנו, עושה את זה בנהיגה בתוך ערים, שזה הרבה יותר מסובך לנוכח העובדה שבכבישים הפתוחים אין מעברי חציה או הולכי רגל".
אובר לא הגיבה לדיווח.