טיב טעם הציגה ירידה במכירות - על אף רכישת רשת עדן טבע מרקט לפני שנתיים וחצי
המכירות ירדו אשתקד ב-1.3% שהסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל, למרות רכישת רשת עדן טבע מרקט לפני שנתיים וחצי
בעוד רשתות המזון נהנות מצמיחה במכירות בעקבות קריסת מגה ורכישת חלק מסניפיה, סבלה טיב טעםמירידה במכירות רשת המזון. זאת על אף רכישת רשת עדן טבע מרקט לפני שנתיים וחצי.
- "חשש שקובי טריביטש הבריח מניות חודש לפני פשיטת הרגל"
- טיב טעם סגרה חצי מסניפי רשת עדן טבע
- איש העסקים קובי טריביטש מבקש הכרה כפושט רגל: "מכרתי את כל רכושי"
את 2017 חתמה רשת טיב טעם עם ירידה של 1.85% במכירות שהסתכמו ב- 1.16 מיליארד שקל. גם זרוע ייצור וייבוא מזון של טיב טעם חתמה את השנה עם ירידה של 3.73% במכירות שהסתכמו ב- 418.3 מיליון שקל. בניכוי מכירות של זרוע הייצור והייבוא לזרוע הקמעונאות, הסתכמו מכירות הקבוצה ב-1.429 מיליארד שקל, המשקפים ירידה של 1.29% ביחס ל- 2016.
שיפור תנאי הסחר של הקבוצה הובילו לעלייה של 5.02% ברווח הגולמי שהסתכם ב- 435.6 מיליון שקל. הצמיחה ברווח הגולמי נוכח הירידה במכירות, הובילו לשיפור הרווחיות הגולמית ל- 30.47% מהמכירות לעומת 28.64% ב-2016.
עלייה בהוצאות שכר, פחות הפחתות הובילה לעלייה של 2.31% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות של הקבוצה שהסתכמו ב- 408.1 מיליון שקל. למרות העלייה בהוצאות, חלחל הרווח הגולמי לשורת הרווח התפעולי שצמח ב- 74.6% ושיקף לחברה רווחיות תפעולית בגובה 2.01%. את השנה חתמה טיב טעם ברווח של 21.1 מיליון שקל לעומת הפסד נקי בגובה 36.2 מיליון שקל ב- 2016.
עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם מסר: "בשנת 2017 חזרה הקבוצה לרווחיות והיא ממשיכה בצמיחה מואצת בכל הפרמטרים – מכירות ורווחיות, הן במגזר הקמעונאות והן במגזר יצור יבוא ושיווק מוצרי מזון. המגמה צפויה להמשך גם בשנת 2018, ולאחר השלמת תוכנית הרה ארגון בקבוצה".