סטיב באנון: "המידע של פייסבוק עומד למכירה בכל העולם"
לדברי היועץ האסטרטגי לשעבר של טראמפ, הוא עזר אמנם להקים את קיימברידג' אנליטיקה, אבל הוא לא ידע דבר על "תרגילים מלוכלכלים" שנעשו בנתונים שנאספו מפייסבוק לצורך יצירת מודלים שסייעו להטות את תוצאות הבחירות
סטיב באנון, האסטרטג הראשי לשעבר בממשל טראמפ, מנסה להרחיק את עצמו משערוריית קיימברידג' אנליטיקה וטוען כי עזר אמנם להקים את החברה, אולם לא ידע דבר על איסוף המידע שנערך על ידי החברה ושימש להטיית תוצאות הבחירות ב-2016.
- השבוע שמארק צוקרברג ירצה לשכוח
- מארק צוקרברג התבקש רשמית להעיד בפני הקונגרס האמריקאי
- מארק צוקרברג מגיב לראשונה למשבר: "נעשו טעויות ואני אחראי למה שקרה"
באנון, מי ששימש כסגן נשיא קיימברידג' אנליטיקה והיה חבר בדירקטוריון שלה, טען בוועידה בניו יורק כי לא ידוע לו ולא היה לו חלק ב"תרגילים מלוכלכים" שנעשו תוך שימוש בנתונים שנאספו מפייסבוק לשם יצירת מודלים ממוחשבים ששימשו להטיית תוצאות הבחירות. מעבר לכך, טען: "המידע של פייסבוק עומד למכירה בכל רחבי העולם".
בראיון לעיתונאים מחוץ לוועידה אמר באנון כי "אינו זוכר" שהיה חלק מתוכנית כלשהי לרכישת נתונים מפייסבוק לשם שימוש בהם במסגרת תעמולת הבחירות, כפי שחשף האובזרבר הבריטי בשבוע שעבר. הוא הטיל את האשמה לפעילות זו על חברת האם SCL, שאותה תיאר כ"חבר'ה הבריטיים, בוגרי איטון וחבר'ה מאוקספורד ומקיימברידג'".
הוא הכחיש ששותפו לשעבר, המשקיע המיליארדר רוברט מרסר, המחזיק חלק בקיימברידג' אנליטיקה, קשור בצורה כזו או אחרת ל-SCL. מרסר תרם סכום משמעותי לקמפיין של טראמפ.
זוהי הופעתו הפומבית הראשונה של באנון מאז פרסום הנושא באובזרבר ובגרדיאן בסוף השבוע שעבר. על פי פרסומים אלה, מידע אישי הנוגע לכ-50 מיליון אמריקאים נאסף והועבר באופן לא חוקי לקיימברידג' אנליטיקה.
מנתחי הנתונים עבדו עם צוות הקמפיין של טראמפ, וסרקו מיליוני פרופילים של מצביעים ומידע לגבי חבריהם ברשתות חברתיות, ולאחר מכן השתמשו במידע לשם תעמולת בחירות.
זוהי גניבת המידע הגדולה ביותר של ענקית הטכנולוגיה, והמידע שנגנב שימש לפיתוח תוכנה רבת עוצמה היכולה לנבא ולהשפיע על הבחירות בקלפי.
על פי הדיווחים, מאז 2014 השתמשה קיימברידג' אנליטיקה בנתונים מפרופילים אישיים בפייסבוק כדי להפוך את בעליהם לקהל יעד של פרסומות פוליטיות מותאמות אישית. כך אמר העובד לשעבר בחברה שחשף לראשונה את העניין, כריסטופר ווילי.
"ניצלנו את פייסבוק כדי לאסוף מידע ממיליוני פרופילים אישיים ולבנות מודלים כדי שנוכל להשתמש בנתונים אלו ולהשפיע עליהם. זהו הבסיס שעליו נבנתה החברה", אמר.