הסערה שככה? צים הפליגה מהפסדים כבדים לרווחים ב-2017
אחרי שנים של משבר, ענקית הספנות בשליטת עידן עופר חתמה את השנה עם רווח נקי של 11.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 163 מיליון דולר אשתקד; צים: "השיפור החל ב-2015, לאחר הסדר החוב האחרון. עכשיו רואים את הפירות"
אחרי שנים של משבר מתמשך, הסדרי חוב והפסדים, בשנת 2017 עברה צים לרווחיות והחלה לראות נתונים חיוביים. ענקית הספנות הוותיקה שנמצאת בהחזקת קנון הולדינגס שבשליטת עידן עופר, חתמה את השנה שעברה ברווח נקי של 11.3 מיליון דולר, מול הפסד של 163 מיליון דולר בשנה הקודמת.
- ביהמ"ש אישר הסדר הפשרה: הבכירים בחברה לישראל יחזירו 45 מיליון שקל
- השיפור במרווח הזיקוק הקפיץ את הרווח נקי של בזן ב-86% ברבעון הרביעי
- אחרי המימושים: קנון של עידן עופר מחלקת מגה דיבידנד של 2.3 מיליארד שקל
בחברה ציינו כי הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-50 מיליון דולר, מול הפסד נקי מתואם של 150 מיליון דולר בשנה הקודמת.
בשנים האחרונות ידעה החברה סדרה של מאורעות פיננסיים חשובים.
הסדר החוב האחרון שנעשה בחברה היה ב-2014. בהנהלה ציינו כי החל מ-2015, לאחר הסדר החוב האחרון, "החלה מגמה של שיפור. מאז 2015, תוצאות החברה נמצאות בחלק העליון של התעשייה כשאנחנו משווים את עצמנו לתחרות. ב-2017 ראינו את הפירות של מהלכים לשיפור המכירות והשמת הלקוח במרכז, בשיתוף עם צעדים שעשינו להפחתת עלויות בנושא של תפעול ורכש. אנו מצפים שהמגמה תמשיך קדימה".
סמנכ"ל הכספים של צים, יוחאי בניטה, מסר כי "2016 היתה שנה מאתגרת לכל הענף. רמות דמי ההובלה נרשמו ברמה ההיסטורית. כיום אחרי שינויים מבניים שאירעו בענף, הליך של מיזוגים ורכישות ועיצוב מחדש של מערך הבריתות בענף, הם צפויים לתרום ליציבות ורמה יציבה יותר ביחס לשנים אחורה. זה מסביר את 2017, שהתוצאות שלה משקפות מעבר לעתיד טוב יותר."
צים רשמה גידול של 8% בהיקפי המכולות שהיא משנעת בעולם. מספר המכולות שהובילה (TEU) עמד על 2.63 מיליון מכולות בסיכום שנת 2017. החברה הצליחה לרשום רווח תפעולי של 135 מיליון דולר, מול הפסד תפעולי של 52 מיליון דולר שנה קודם לכן.
מנכ"ל החברה אלי גליקמן אמר כי "צים תמשיך במאמצים העקביים לשפר את שירות הלקוחות ולהפחית עלויות, שיובילו להמשך רווחיות. יחד עם זאת, עודף ההיצע המתמשך בשוק לצד עליית מחירי הדלק ממשיכים לאתגר את תעשיית הספנות כולה".