טסלה מתכננת: תגמולי מניות של 2.6 מיליארד דולר לאלון מאסק
כשברקע ביקורת על עיכובים בייצור מכוניות מודל 3 וצניחה בערך המניה, יצרנית המכוניות החשמליות ששווה 55 מיליארד דולר זימנה פגישת משקיעים שבה יצביעו על תוכנית תגמולים לעשר שנים - מהגבוהים בהיסטוריה האמריקאית
- המהפכה האוטונומית: "רק 3 יצרניות רכב ישרדו בתחרות החדשה"
- המכירות של טסלה באירופה עקפו את מרצדס, אאודי וב.מ.וו
- השבוע הגרוע של טסלה מאז יולי הסתיים בהבהרה של אלון מאסק
בעלי מניות מרכזיים של טסלה, כולל חברות ההשקעה ביילי גיפורד וטי רוו פרייס (T Rowe Price), אמרו שהן מתכוונות לתמוך בתכנית, ולהצביע בה הצבעת אמון. אך קבוצות ייעוץ למשקיעים מזהירות נגד ההצעה וטוענות שהיא נדיבה מדי.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ההצבעה מגיעה בזמן שטסלה מתמודדת עם כמות סימני שאלה הולכת וגדלה לגבי פעילותה.
מותג תחת אש
משקיעי החברה נעשו חסרי סבלנות כלפי העיכובים בייצור מכוניות המודל 3 - דגם חדש שאמור לפנות לשווקים נרחבים מקודמיו. רגולטורים בארה"ב העלו ספקות לגבי הדוחות הכספיים שהחברה מפרסמת, בעוד מספר בעלי מניות התלוננו על אי-תלותו של הדירקטוריון והחלטתו מ-2016 לרכוש את SolarCity - חברת אנרגיה סולארית שנמצאת בהפסדים, המגובה ע"י מאסק ומנוהלת ע"י אחיינו.
מחוץ לעולם הפיננסי, אנשים שונים העלו חששות ממוצרי הטייס האוטומטי של החברה, ועובדיה טענו לפיטורים גסים וסביבת עבודה מפלה. טסלה מצידה התייחסה בביטול לטענות הללו, ומספר תביעות מצד בעלי מניות נדחו על ידי בתי המשפט. אך אנליסטים ממשיכים להזהיר שהחברה הולכת ונחלשת לעומת מתחרותיה. מחירי המניות צללו מאז יוני, אם כי הם עדיין גבוהים ב-25% ממחירם אשתקד.
במשך שנים, היה נראה שלמאסק יש מגע קסם, והוא הדף בעקביות ספקות לגבי יוזמותיו. יוזמות אלה כללו את חברת הטילים SpaceX ואת Neuralink, המחפשת דרכים לאחות אינטילגנציה אנושית וממוחשבת.
בתור מנכ"ל טסלה מאז 2008, קיבל מאסק מיליארדים ממשקיעים וממשלות, שהובילו את החברה להעסיק יותר מ-40 אלף איש. שווי השוק של טסלה הוא כיום 55 מיליארד דולר - יותר מפורד וג'נרל מוטורס – אפילו שטסלה ייצרה רק 105 אלף מכוניות בשנה שעברה - פחות מ-2% מכמות המכוניות שייצרה פורד.