בעיית מודעות: גוגל הסירה 3.2 מיליארד פרסומות ב-2017
החברה הגבירה את אכיפת נהלי הפרסום בשירותיה, והודיעה שהכפילה את מספר המודעות שפסלה ביחס ל-2016. הפרסומות הוסרו בשל הונאות, גניבת מידע, הפנייה לאתרים שנגועים בווירוסים או פרסום מוצרים שנויים במחלוקת כגלולות דיאטה
גוגל הודיעה שהסירה 3.2 מיליארד פרסומות במהלך 2017, בשל פעילות זדונית כניסיונות לגניבת מידע אישי או הפרות אחרות של מדיניות החברה.
- צרפת נגד הביטקוין: תטיל מס על המסחר בו ותחסום פרסומות של אתרים
- מהיום: גוגל כרום מתחיל לחסום פרסומות בעצמו
בפוסט שפרסמה בבלוג החברה הרשמי, נכתב שגוגל הסירה בממוצע 100 פרסומות בכל שנייה, כמות כפולה מנרשמה ב-2016. בנוסף, ניתקה גוגל ממנוע החיפוש שלה 320,000 אתרים בגין הפרת נהלי פרסום או הצגת תכנים בלתי הולמים.
גוגל מנסה להגביר את אכיפת נהליה מסיבה ברורה: רוב הכנסותיה מגיעות מפרסומות, וכל פעילות שפוגעת בשיעור הצפייה במודעות או במותגים המפורסמים עלולה להשפיע על שורת הרווח של ענקית האינטרנט.
למרות מאמצי החברה, עדיין קיימים הרבה גורמים שמפרסמים מודעות בעייתיות ואף זדוניות; ב-2017 חסמה גוגל 79 מיליון פרסומות שהפנו את הגולש לאתרים שנגועים בקוד זדוני ו-48 מיליון פרסומות שמשדלות הורדה של תוכנות נגועות. בנוסף, השעתה 7,000 מפרסמים בגין הונאות כגון מכירת גלולות דיאטה ותוכן פרסומי לקידום מוצרים דומים ואף הכניסה 700,000 אפליקציות מובייל לרשימה השחורה בגין הפרות חוזרות של תנאי הפרסום.
לאחרונה עדכנה גוגל את המדיניות שלה בנוגע לפרסום מטבעות וירטואליים והנפקות מטבע קריפטו. החברה אסרה על פרסום מוצרים ושירותים שכאלה בהיותם בלתי מוסדרים רגולטורית וכר פורה להונאות.