טקסס: שירותי ויה הישראלית יחליפו את התחבורה הציבורית
העיר ארלינגטון תתחיל להשתמש ברשת מיניבוסים שיוכלו להסיע את 400 אלף תושביה בעלות מוזלת לכל נקודה בשטחה. נתיבי המיניבוסים ייבנו ע"ב המערכת של ויה, שתדע לייעל ולהאיץ את הנסיעה - ולהביא כל תושב לפתח ביתו
חזון התחבורה השיתופית נראה קרוב מתמיד עבור תושבי העיר ארלינגטון שבטקסס: מערך מיניבוסים חדש שמתבסס על ויה, אפליקציית שיתוף הנסיעות הישראלית, יתחיל לפעול בעיר ויחליף את התחבורה הציבורית בה.
- חברת Via הישראלית מתרחבת לברלין, בשיתוף מרצדס
- הנסיעות המשותפות של Via מגיעות למוניות הצהובות של ניו יורק
בארלינגטון גרים כ-400 אלף איש, שבהחלטת העירייה כנראה שלא יפגשו בשנה הקרובה אוטובוסים. במקום תשתית התחבורה המסורתית, יוכלו התושבים לנסוע לכל מקום בעיר בעלות מוזלת של 3 דולר לנסיעה, ו-10 דולר למנוי חופשי שבועי.
העירייה ורשות התחבורה הפדרלית יסבסדו יחד את העלויות עבור התושבים בעיר, שיוכלו לנסוע מדלת לדלת, כאילו היה המיניבוס מונית ספיישל. המסלול בו ייסע המיניבוס יעבור בכל אחד מהיעדים של הנוסעים תוך שהוא אוסף אחרים, כשכל נתיב תוכנן להיות מהיר ויעיל.
השירות יפעל לטובת אזרחי ארלינגטון בין 7 בבוקר עד 9 בערב ביום חול והחל מ-9 בבוקר בסופי שבוע ויסובסד ב-322 אלף דולר מצד העירייה. לפי הערכות, מבנה ארלינגטון - עיר מנומנמת שנראית כפרבר אמריקאי קלאסי, הוא שמאפשר את המודל שנבחר - דבר שלא היה ישים בערים סואנות וצפופות.
תחילה יופעל השירות באזור המרכזי של העיר ויחלוש ובתוך זמן קצר הוא יתרחב לעיר כולה. ויה תאסוף מידע על הרגלי הנסיעה של התושבים כדי לייעל את השירות, הנתיבים ושעות הפעילות.
טקסס אינה הראשונה בארצות הברית שהחליטה להחליף את האוטובוסים בפתרונות מבוססי נסיעה שיתופית; באלטמונטה ספרינגס שבפלורידה מסבסדת העירייה שירותי אובר עבור התושבים במקום האוטובוסים המסורתיים, שהפעלתם שם לא הייתה כדאית.
ככל שגורמי ממשל ברחבי העולם יכירו עוד את האפליקציות בתחום והפוטנציאל שלהן, יש להניח שיוחלפו שירותי תחבורה מסורתיים בפלטפורמות היסעים מתקדמות מבית חברות הטכנולוגיה השונות.