ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
ועידת ניו יורק 2018 רכיבים מיוחדים  גג עמוד ועידה כתבה

Mind the Tech NYC

קודם ניקח את מנהטן: מדלן משיק בניו יורק פלטפורמה לחיפוש נכסים

אתר מידע הנדל"ן מדלן משיק בניו יורק את פלטפורמת Localize.city המבוססת על בינה מלאכותית ומספקת עשרות פריטי מידע רלבנטי למעוניינים בנכס בעיר. "אנחנו נשתמש בטכנולוגיה כדי להבין הכי טוב את הערים הגדולות בעולם, ולחלוק את ההבנה הזו עם הציבור", אומר לכלכליסט אסף רובין, מנכ"ל החברה

עומר כביר 08:1113.03.18

רכישת דירה היא העסקה הפיננסית הגדולה ביותר בחייהם של מרבית האנשים. אבל כמה באמת אנשים יודעים על הדירה שהם קונים? אולי הם בודקים את הדירה עצמה, אפילו הזמינו שמאי, דיברו עם השכנים והסתובבו קצת בשכונה. אבל האם מישהו חותם לפניהם שמול הנוף המדהים שנשקף מהדירה לא יבנו בשנים הקרובות מגדלים רבי קומות? ואולי המיקום עם הגישה הנוחה לתחבורה ציבורית עתיד להיעלם בעקבות הזזת קווים? ומה אנשים יודעים בכלל על איכות האוויר בסביבת מגוריהם?

"אנשים לא יכולים לדעת איך זה יהיה לגור בבית שהם מתלבטים בנוגע אליו", אומר מייסד ומנכ"ל מדלן, אסף רובין, "אי אפשר לעשות את זה ולקבל תשובה מושכלת, מלאה ומעשית. אנשים נאלצים לבצע את העסקה הכי גדולה של החיים שלהם בלי לדעת איך זה יהיה שם שנתיים שאחרי. זו הבעיה הצרכנית הכי גדולה שהאינטרנט טרם פתר. אנחנו מקבלים עזרה בבחירת מסעדה או סמארטפון, אבל בבחירת דירה אנחנו צרכנים מוחלשים שאין להם מידע מלא וחשופים לשגיאות איומות".

מנהטן. התוכנה מסוגלת לדווח על כ־30 תובנות רלבנטיות בכל נקודה בעיר מנהטן. התוכנה מסוגלת לדווח על כ־30 תובנות רלבנטיות בכל נקודה בעיר צילום: שאטרסטוק

 

 

מאז הקמת מדלן ב־2012, מנסה החברה להתמודד עם בעיה זו באמצעות מתן מידע רלוונטי על סביבת המגורים בישראל, עם פרמטרים כמו מגמת המחירים באזור שהם מתעניינים בו ודירות אחרונות שנמכרו שם, דירוג בית הספר בשכונה לפי מדד ארצי, הצגת המדד החברתי של השכונה ושילוב ביקורות של דיירים.

 

שורה תחתונה ברורה

 

עתה נכנסת החברה לפעילות בארצות הברית, כשהיעד הראשון הוא ניו יורק, עם פלטפורמה חדשה לגמרי המבוססת על ביג־דאטה ובינה מלאכותית שמבצעת קפיצה משמעותית במידע למשתמש: "פיתחנו מנוע מידע שחולש על אלפי מאגרים בחו"ל", מספר רובין. "אנחנו סורקים אלפי מאגרים ציבוריים, מסחריים, פרטיים ורשתות חבריות. יש לנו מערך של למידת מכונה שמפיק ידע מתוך המידע הגולמי. שמתוך המידע הגס יכול לספק לכל כתובת את התובנות הכי חשובות, והשורה התחתונה שרלבנטית לקבל החלטה".

רובין. "פתרון משמעותי לבעלי דירות" רובין. "פתרון משמעותי לבעלי דירות" צילום: ענר גרין

 

 

המערכת מייצרת מידע על כתובות בכל חמשת הרבעים בעיר, תחת מותג חדש בשם Localize.city. לדברי רובין, היא מסוגלת לספק בין 20 ל־30 תובנות רלבנטיות. למשל, שנוף מרהיב למנהטן מדירה בברוקלין עלול להיחסם בעתיד על ידי מגדלים שייבנו באמצע. "תראה כמה ערך סיפקנו בתובנה כזו, וזה משהו שאי אפשר לראות אפילו כשמגיעים למקום", הוא מוסיף. "כל תובנה כזו מנוסחת בלשון בני אדם, זה לא ציטוט של מידע גולמי אלא מסקנות. אין מאגר קיים שאומר את זה על הכתובת הזו, אנחנו יצרנו מודל שלוקח בחשבון מה נחשב נוף, ומה ההיתרים ותוכניות הבנייה שהוצאו למקום, ומתריע שיכול להיות בו שינוי משמעותי. את כל זה אנחנוו מספקים במשפט אחד נקי ונגיש, כאשר כל תובנה גם ניתנת להרחבה שמפרטת על מה בדיוק היא מבוססת".

 

תובנות נוספות לדוגמה יכולות להיות מידע כמו שבמרחק חצי בלוק יבנה מגדל שיוסיף עוד 682 יחידות דיור, או שזהו אזור שמאוד חם להשכרה ב־airbnb. "המידע הוא לא רק שלילי. יש תובנות כמו תוכנית להקים פארק או טיילת באזור, או שקו G של הסאבוויי יהפוך לאמין יותר בעתיד, או שיש מעגן קרוב של אופניים עירוניים. אנחנו מציגים תמונה שלמה. חשוב לנו להציג את היתרונות ואת החסרונות".

קליפוביץ. "תושבי ניו יורק מתלהבים" קליפוביץ. "תושבי ניו יורק מתלהבים"

  

המערכת זוכה לחשיפה משמעותית ראשונה רק עתה, אך הושקה לפני כמה שבועות בהשקה רכה. לדברי סטיבן קליפוביץ, בכיר לשעבר בטוויטר שעזב את החברה כדי לנהל את פעילות מדלן בארצות הברית ולהוביל את החדירה שלה למדינה, לחברה יש כבר אינדיקציות לכך שתושבי ניו יורק מתלהבים מאוד מהמערכת. "דרך פייסבוק הצענו לאנשים ללמוד על הבית שלהם", הוא מספר. "80% ממי שנכנסו ונחשפו לפרט מידע אחד רצו לראות עוד פרטים, ובין 20%-30% ראו את כל הפרטים. זה נתן לנו תחושה שהצלחנו לייצר תוכן מאוד מעניין ונגיש לאנשים".

 

יוצאים מהעיר

 

רובין ציין שהמטרה בשנה הקרובה היא להוכיח את המודל בניו יורק, כאשר במקביל צפויה החברה להפעיל את המערכת גם בישראל ואז להתרחב לשבע עד עשר ערים נוספות בארצות הברית, דוגמת בוסטון, מיאמי ושיקגו. "כל הטכנולוגיה פותחה מראש במחשבה על קנה מידה גדול. אנחנו יודעים איך לייצר את התשתית לכל עיר — ובסוף השנה המטרה היא להתקדם למגוון מטרופולינים".

 

הוא הוסיף: "אנחנו נותנים הצעת ערך משמעותית. גם בשוק קטן כמו ישראל הצלחנו להגיע להכנסות של מיליוני דולרים בשנה, כי הצלחנו ליצור פתרון משמעותי למחפשי הדירות. את אותם עקרונות ניישם בניו יורק. היום לא קיימת שאמרה: 'אנחנו נשתמש בטכנולוגיה וב־AI כדי להבין הכי טוב את המטרופולינים הגדולים בעולם, ולחלוק את ההבנה הזו עם הציבור הרחב'. שם אנחנו ממצבים את עצמנו. זה המקום שלנו והוא כרגע ייחודי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x