סנאפ אופטימית, מתכננת להגיע לאיזון עוד השנה
מפעילת סנאפצ'ט הפסידה 720 מיליון דולר ב-2017 לבדה ולפי הערכות, יגיעו הפסדיה השנה ל-912 מיליון דולר; אוון שפיגל, מנכ"ל סנאפ ומייסדה, סבור שבכוחה להביס את התחזית הקודרת - מה שיחייב שילוש של הכנסות החברה
- דיווח: סנאפ נערכת לסבב הפיטורים הגדול ביותר שלה
- מנכ"ל סנאפ אוון שפיגל הרוויח 638 מיליון דולר – העובדים שלו "לא עמדו ביעדים"
- למרות הכישלון: סנאפ תשיק גרסאות חדשות של משקפי השמש המצלמים שלה
מדובר ביעד שאפתני מאוד בעבור החברה האם של אפליקציית המסרים הזמניים סנאפצ'ט, שהפסידה ב-2017 לבדה 720 מיליון דולר, לפני ריביות ומסים, ושלהערכת אנליסטים תפסיד השנה בין 687 מיליון ל-912 מיליון דולר. בעבר העריכו אנליסטים שהחברה לא תגיע לרווחיות לפני 2021.
לדברי מקורות שקרובים לסנאפ, שפיגל הציג את השאיפה הזו במכתב לעובדים שנשלח לפני כמה חודשים, אך לא פורסם עד עתה. לא ברור באיזו אסטרטגיה מתכוון שפיגל לנקוט כדי להגשים את השאיפה, אך לפי The Information המיקוד יהיה בהגדלת ההכנסות. ברמת ההוצאות הנוכחית שלה צריכה החברה יותר מלשלש את הכנסותיה ולהביא אותן לכדי 3 מיליארד דולר כדי להגיע לאיזון.
דרך אחרת להגיע לאיזון היא לצמצם משמעותית את הוצאות החברה, שחלק גדול מהן מוקדש למו"פ ולשיווק, באמצעות ביצוע קיצוצים דראסטיים במצבת העובדים שלה שעומדת כיום על כ-3,000 איש. בשבוע שעבר דווח שסנאפ נערכת לסבב הפיטורים הגדול בתולדותיה, במסגרתו יפוטרו כ-100 עובדים ממחלקת ההנדסה, כ-10% ממצבת העובדים במחלקה.
מדובר בסבב הקיצוצים השלישי מאז ההנפקה של החברה בשנה שעברה. בסתיו פיטרה סנאפ כתריסר עובדים מצוות השיווק של חטיבת התוכנה, וזמן קצר לאחר מכון עוד 18 עובדים מחטיבת הגיוס שלה (ואגב כך קצב גיוס העובדים החדשים הואט בכ-60%). בינואר ערכה החברה סבב קיצוצים שני, במסגרתו פוטרו 24 עובדים מצוות התוכן.
סנאפ לא הגיבה לדיווח.