מזל טוב: פלטפורמת וורדפרס מריצה 30% מאתרי האינטרנט
לפי נתוני חברת Q-Success, פלטפורמת הבלוגינג צמחה ב-5% בשלוש השנים האחרונות ושולטת ב-60% משוק מערכות ניהול התוכן; לשם השוואה, ג'ומלה, שניצבת אחריה, שולטת ב-3%
וורדפרס, פלטפורמת הבלוגים הוותיקה שהפכה לכלי פופולרי במיוחד לבניית אתרים, יכולה לרשום הישג משמעותי: לפי נתוני חברת הייעוץ Q-Success, כ-30% מהאתרים ברשת כולה מבוססים על וורדפרס. בנוסף, מחזיקה וורדפרס בכ-60% משוק מערכות ניהול התוכן ברשת (CMS). מדובר בצמיחה של 5% מאז 2015.
- חוקר ישראלי חשף כשל ב-Wordpress שמאיים על מאות מיליוני אתרים
- אתרי העולם עוברים להצפנה מאובטחת; ומה עם ממשלת ישראל?
- חדש ב-Wix: כלים חינמיים להנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלויות
בשוק פלטפורמות האתרים ישנם מתחרים רבים כגון ג'ומלה, דרופל, מגנטו, שופיפיי, בלוגר של גוגל וסקוורספייס, אך שליטתה של וורדפרס יוצאת דופן: ג'ומלה ניצבת במקום השני, עם 3% מהאתרים.
לנתוני Q-Success יש טווח שגיאה לא מבוטל: מחצית מהאתרים שלא נבנו על בסיס פלטפורמה פתוחה אלא הוקמו מאפס כלל לא מדורגים ב-W3Techs, שירות ניתוח האתרים שלה. ועדיין, הנתונים מהווים חדשות טובות לקהילת המפתחים שפיתחו את התוספים וסגנונות הממשק לוורדפרס, ולא פחות מכך לשירותי אירוח אתרים המציעים חבילות וורדפרס ולמעצבים המציעים ללקוחותיהם אתרים וחנויות מבוססות המערכת.
וורדפרס עשתה דרך ארוכה מאז שצצה בשוק ב-2003. מאז התפצלה לשתי גרסאות - הגרסה החינמית שיושבת במחשב האישי של המשתמש והגרסה המסתייעת בשרתי האירוח ב-WordPress.com. בהתחשב בבסיס המשתמשים המאסיבי של השירות והקהילה הנרחבת התומכת בקוד הפתוח של וורדפרס, לא סביר שהפלטפורמה תאבד את כס ה-CMS בעתיד הנראה.