ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת האנרגיה

"אנחנו חיים במצב שכל החלטה צריכה לעבור דרך ועד חברת החשמל"

כך לדבריו של ערן יעקב הממונה על התקציבים באוצר שהשתתף היום בפאנל בוועידת האנרגיה. יו"ר קצא"א ארז חלפון: "בעתיד לא יהיה שר או רגולטור שיוכל למנוע מאיתנו לספק חשמל ללקוחות פרטיים ולהוריד את המחירים בין 5% ל-7%"

יואב סטולר 18:2327.02.18

בכירי שוק האנרגיה ומשרדי הממשלה דנו היום בוועידת האנרגיה על העתיד הישראלי בתחום. בפאנל שהנחתה קרן מרציאנו השתתפו יו"ר דירקטוריון קצא"א ארז חלפון, יגאל לנדאו מבעלי רציו, הממונה על התקציבים באוצר ערן יעקב, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה חן בר יוסף ומנכ"לית דלק בחברת הדלק הישראלית אסתר אלדן.

 

יושב ראש דירקטוריון קצא"א, ארז חלפון, סיפר בכנס שהתקיים במלון הילטון בתל אביב על התעריף הנמוך במיוחד שהשיגה חברת דוראד לגז הטבעי עבור תחנת הכוח פרטית.

 

 


 

"עשינו הסכם היסטורי שבעתיד יעזור לחברת חשמל להשיג מחיר טוב יותר ובכללי להוריד את התעריף על הגז", אמר חלפון, "ועל רקע ההישג הזה לא הגיוני שאנחנו ושאר תחנות הכוח הפרטיות נספק חשמל רק לתעשייה, בזמן שאנחנו עושים את זה במחירים נמוכים. בעתיד, במתווה שייכנס, לא יהיה שר או רגולטור שיוכל למנוע מאיתנו לספק חשמל ללקוחות פרטיים ולהוריד את המחירים בין 5% ל-7% שרק יירדו אחרי העבודה עם כריש ותנין עד לחסכון של לפחות 10%".

  

ארז חלפון, יו"ר קצא"א ארז חלפון, יו"ר קצא"א צילום: עמית שעל

 

בעניין היצע הגז ומי שעומד בצידה השני של העסקה קרא יגאל לנדאו, מבעלי רציו, להורדת הרגולציה והגדלת התמריצים לחיפושים נוספים. "כמות הגז בים של מדינת ישראל כפולה ומכופלת לעומת מה שהתגלה". בתגובה לטענות על המחיר הגבוה ליחידת חום אמר לנדאו כי בניגוד אולי לשיעור הראשון בכלכלה – על המשק הישראלי לעבור להשתמש יותר ויותר בגז על מנת להוריד את המחיר. "ככל שהביקוש לגז יהיה גדול יותר, כך מחיר הגז יירד. ראינו את זה בארצות הברית. ככל שעלה הביקוש הושקעו עוד כספים לפיתוח וגילוי ולכן המחיר ירד ואנחנו מאמינים שזה יכול להיות גם בישראל".

  

יגאל לנדאו, מבעלי רציו יגאל לנדאו, מבעלי רציו צילום: עמית שעל

 

הממונה על התקציבים באוצר, ערן יעקב, שהשתתף גם הוא בוועידה, האיר את חלקו האחר של שוק החשמל הישראלי. יעקב שמעורב ברפורמה בחברת החשמל התייחס לסוגיית יכולת הניהול של העומדים בראשה של החברה הממשלתית אליהם מבקשים לדבריו להעביר את המושכות בחברה.

 

 

ערן יעקב, הממונה על התקציבים באוצר ערן יעקב, הממונה על התקציבים באוצר צילום: עמית שעל

 

"אנחנו חיים כיום במצב שבו כל החלטה צריכה לעבור דרך הוועד. בעקבות הרפורמה ההנהלה תוכל לנהל את החברה בצורה שהיא מבינה וועד העובדים יעסוק במה שהוא צריך, אמר יעקב. "חברת החשמל תוכל להתייעל וזה אומר שיהיו חוזים למנהלים הבכירים ויהיה להם החופש המקצועי לנהל אותה".

 

בנוסף, התבקש הממונה על השכר באוצר להתייחס למדיניות המדינה כמעסיקה הגדולה ביותר במשק לפיה היא מעודדת את ההגעה לעבודה ברכב פרטי. "צריך לחשוב על האלטרנטיבה שאנחנו מייצרים תחבורה שתהיה פחות מזהמת ושתפגע פחות בפיריון. המדינה צריכה לבדוק כיצד היא מתמרצת להפחית את ההגעה עם כלי הרכב לעבודה ואולי גם למסות לדוגמה שימוש בחניה".

 

בסוגיית הרכב הפרטי חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, ברך על הצעד לשיווק דלקנים אוניברסליים ואמר כי מדובר בבשורה בסדר גודל משנה מציאות. "הדלקן האוניברסלי הוא מהפכה שאפילו לא ציפינו לכמה טוב היא תעשה. היא תסייע גם לרשות המסים, ללקוחות, ליזמים וגם לספקים. בן אדם שהלך וקנה משאית חייב להיות מסוגל לתדלק בכל מקום, והפריסה של הטכנולוגיות והחדשנות תהיה מועטה בהתחלה, אבל בעתיד זה יהיה בכל מקום והוא יוכל לבחור איפה מתאים לו לתדלק".

 

 

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה צילום: עמית שעל

 

עם זאת, מנכ"לית דלק בחברת הדלק הישראלית, אסתר אלדן, קראה להוצאת כף רגלו של הרגולטור מעסקי הדלק ובדגש על סוגיית הפיקוח על המחיר. מעורבות שלדבריה פוגעת הן בחברות והן בצרכנים. "מחיר מפוקח ארצי במדינת ישראל זה לקחת מדימונה ולתת בתל אביב כי ההחזקה וההפעלה של תחנה גבוהות בהרבה במרכז מאשר בנגב. למה אני צריכה לגבות אותו מחיר בשני המקומות. מחיר מפוקח זה משהו ששייך למדינות אחרות ואולי אף בזמנים אחרים. הגיע הזמן לסיים את העניין הזה של מחיר מפוקח".

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x