$
חדשות טכנולוגיה

קליפורניה תתיר ניסויי רכב אוטונומי גם ללא נהג מפקח

תקנות תחבורה חדשות במדינה יאפשרו לחברות הטכנולוגיה להפעיל כלי רכב ללא משגיח אנושי כבר באפריל הקרוב. חברות כאובר, וויימו, אפל ואחרות יוכלו לבחון כך שירותי היסעים ציבוריים לא רחוק ממרכזי הפיתוח שלהן

עומר כביר 12:0727.02.18
הישג משמעותי לתעשיית הרכב האוטונומי : קליפורניה תתיר למכוניות ללא נהג אנושי, הגה ודוושות לנסוע ברחובות וכבישים ציבוריים במדינה, כולל לשימוש ציבורי - כך הודיע אתמול (ב') משרד רישוי הרכב במדינה.

 

 

לא מדובר במדינה הראשונה בארה"ב שמתירה נסיעה של רכב אוטונומי לחלוטין – וויימו של אלפבית מבצעת ניסוי בכלים דומים באריזונה מנובמבר שעבר, נוואדה ומישיגן כבר התירו נסיעת מכוניות שכאלה ומדינות אחרות ערכו תוכניות פיילוט מקומיות. ואולם, זהו מהלך חשוב שמהווה ניצחון מובהק למאמצי הלובינג של חברות כמו אלפבית, אפל, טסלה, אובר ויצרניות רכב ותיקות שרבות מהן יוכלו עתה להפעיל רכב אוטונומי לחלוטין במדינה שבה גם מרוכזים מאמצי הפיתוח שלהן בתחום.

 

רכב אוטונומי של אובר רכב אוטונומי של אובר צילום: אובר

 

 

לפי התקנות, שייכנסו לתוקף ב-2 באפריל, יצרניות מכוניות אוטונומיות שיבקשו לבחון מכוניות בלי נהג והגה, או להתיר לציבור לעשות שימוש בכלי רכב אלה, יידרשו לקבל רישיון מיוחד ממשרד הרישוי ולעמוד בכמה דרישות. אלו כוללות התקנת מערכת לתקשורת בין הרכב למפעיל מרוחק, תהליך שיאפשר לגורמי אכיפת חוק ליצור קשר עם הרכב ומעין קופסה שחורה שתתעד את המידע שאספו חיישני הרכב.

 

מכוניות אוטונומיות מלאות שמיועדות לשימוש ציבורי, כלומר לא לצורכי ניסוי ובדיקה אלא כשירות מסחרי לנוסעים מהשורה, יידרשו לעמוד בדרישות נוספות ובהן מערכת שתאפשר למפעיל מרוחק לשלוט ברכב או לתקשר עם הנוסעים בו במקרה של תאונה, ועמידה בתקני אבטחת מידע שונים.

 

"מדובר בצעד משמעותי קדימה לטכנולוגיה האוטונומית בקליפורניה", אמרה מנהלת משרד הרישוי, ג'יין שימוטו, בהודעה לעיתונות. "בטיחות נמצאת בראש מעיינינו ואנחנו מוכנים לעבוד עם יצרנים שרוצים לבחון מכוניות אוטונומיות מלאות בקליפורניה". התקנות, מדגישים במשרד הרישוי, לא חלות על משאיות אוטונומיות או כלי רכב מסחריים אחרים.

 

"כמו משחק וידאו, רק שחיים יהיו בסכנה"

 

ההחלטה התקבלה בברכה על ידי מפתחות רכב אוטונומי. "וויימו בוחנת טכנולוגיית נהיגה עצמית בקליפורניה מאז 2009, ואנחנו מברכים על פרסום הרגולציה החדשה", נמסר לפייננשל טיימס. יצרניות רכב עצמוני טוענות זה זמן רב שהוצאת הגורם האנושי מהליך הנהיג, אפילו בדמות נהג בטיחות שמתערב רק במקרה הצורך, תוביל לירידה משמעותית בתאונות הדרכים ובנפגעים בכביש.

 

 

 

ואולם, גורמים אחרים התריעו מפני המהלך הנוכחי. "זה יהיה כמו לשחק משחק וידאו, רק שחיים יהיו בסכנה", אמר לפייננשל טיימס ג'ון סימפסון מ-Consumer Watchdog. "נהגים בקליפורניה חוששים מנסיעה לצד מכוניות אוטונומיות".

 

עד היום, משרד הרישוי התיר ל-50 חברות לבחון מכוניות אוטונומיות בקליפורניה, שמפעילות קרוב ל-300 כלי רכב.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x