ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

נמרוד קוזלובסקי: "במודל הבגידות, המשתמשים מוכנים לשלם על השירות"

בכנס "כשטכנולוגיה פוגשת אהבה" אמר ד"ר נמרוד קוזלובסקי עם זאת כי "אף שהביקוש לאהבה קיים, 'קופידון' עוד לא ממש עושה מזה כסף. ההיקף הכספי של התעשייה מוערך ב-4-3 מיליארד דולר לשנה עם צמיחה נמוכה"

קרן-אור גרינברג 09:1315.02.18

"בתוך עולם אחזקות, המשקיעים יעדיפו את טינדר על פני מאץ', סטוץ' על פני נישואים", כך הסביר ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מנחה הכנס "כשטכנולוגיה פוגשת אהבה", של "כלכליסט" שהתקיים אתמול במתחם האירועים החדש של LABS בעזריאלי שרונה.

 

קוזלובסקי הוא עו"ד, שותף־יזמות ב־JVP, שותף ב־HFN ויוזם המסלול ללימודי סייבר באוניברסיטת תל אביב. בסימן יום האהבה הסביר קוזלובסקי כי אף שהביקוש לאהבה קיים, 'קופידון' עוד לא ממש עושה מזה כסף. "תעשיית השידוכים הטכנולוגית היא בוגרת, בת 20. אנשים משוועים לשידוך ובעולם הדיגיטלי יותר קל להכיר. אבל במפתיע ההיקף הכספי של התעשייה מוערך ב-4-3 מיליארד דולר לשנה עם צמיחה נמוכה. מדובר ב-2% מהכנסות תעשיית הסייבר. בסוף אנו משלמים על אהבה מעט".

 

 

 

בעסקי מציאת אהבה יש הצפה של מודלים כלכליים כמו פרימיום, מנוי VIP ועוד, שלא מצליחים להיות רווחים. הסיבה נובעת מפרדוקס מציאת השידוך. קוזלובסקי: "יש תחרות גדולה בין האתרים ואדם יירשם ל-10 אתרים במקביל, ללא נאמנות, מה שמוביל לעלויות גבוהות של רכישת לקוח, שיעור המרה נמוך מלקוח חינם למשלם. כשאתר מייצר ערך והוא מוצא שידוך, הפרדוקס הוא שהאתר מפסיד 2 לקוחות שעוזבים".

 

ההבנה הזו הובילה לשינוי בפונקציית המטרה של אתרי שידוכים. "למשל לייצור תחושה שיש עוד הרבה שידוכים מוחמצים ולכן אתה רוצה להישאר. אחרים ויתרו על מודל של אהבה לכל החיים ומציעים מערכות יחסים מזדמנות כמו טינדר או גרינדר. החוויה מתירנית והמשתמשים לא יכולים לקבל ערך כזה בחוץ ולכן מוכנים לשלם".

 

ד"ר נמרוד קוזלובסקי ד"ר נמרוד קוזלובסקי צילום: עמית שעל

 

"במודל הבגידות המשתמשים מוכנים לשלם על השירות"

 

ממציאת אהבה עוד לא עושים כסף, אבל על פי קוזלובסקי מפרידות ומבגידות דווקא כן. "במחקר של ביג דאטה מצאו שיש מאפיינים בהתנהגות חברתית של אנשים לפני פרידה. הם פחות מצטלמים עם בן-הזוג, יותר מסתכלים בפרופילים של אנשים רווקים, כמו שמישהו מחפש עבודה. כשיש לי מודל חיזוי טוב לקראת פרידה זה הזדמנות מסחור להציע להם מוצרים. למשל מצאו שאנשים בסמוך לפרידה מתמקדים בקניית ביגוד כדי לשדרג את עצמם, בחיפוש אירועים בהם פוגשים אנשים, ובנסיעות לתקופה ארוכה. המודל הזה משלב שתי טכנולוגיות, גם חיזוי של ביג דאטה התנהגותית וגם פרסומת מותאמת לאותו קהל".

 

במודל הבגידות המשתמשים הם אלו שמוכנים לשלם על השירות. "באשלי מדיסון חלק מהגברים חיפשו חלופה לבגידה מבלי לעזוב את המערכת הזוגית והיו מוכנים לשלם דמי מנוי על מערכת אנונימית וחשאית. יש לשוק פוטנציאל גדול כי 70%  בוגדים במהלך נישואים. בבגידות אין בעיות של נטישת האתר כי מחפשים כמה פרטנרים וזמן החיפוש יותר ארוך כי הם מהוססים. מצד שני דווקא בשל העובדה שבאתרי בגידות אין פרצופים, הם יכולים לעשות מניפולציה וידוע שהיו פרופילים מזויפים של נשים כדי ליצור עניין לבוגד הפוטנציאלי להישאר באתר.

 

"מודל נוסף שנמצא רווחי קשור לבושה או הסתרה של בדברים שקשורים למערכות יחסים."אנשים בגלל חשש חשיפה שלילית משלמים דמי בושה. למשל תביעות נגד פיראטיות של הורדת סרטי פורנו. הבעלים הגישו איום בתביעה כנגד אדם בטרם יפנו לבית המשפט בחשיפת שמו על פי כתובת ה-IP בגלל שעשה פעולה פיראטית. מהלחץ הם הסכימו לשלם והרבה, ובלבד שלא ייחשפו.

 

"עוד מודל הוא על בדיקות מין עליהן מקובל לשאול באתרים אנשים הסכימו לשל 300 דולר על ערכת קיט ביתית של MY LABS שמאפשרת לבדוק לבד בבית ובלי רופא, במקום לעשות את אותה בדיקה חינם או בעלות נמוכה. כשמבינים את המוטיבציה האנושית מזהים מודלים עסקיים מתוחכמים יותר", אמר קוזלובסקי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x