פרשנות
סיניות נהנות יותר
משחק שמאפשר לנשות סין לנהל קריירה ומערכות יחסים מקבילות מותח את גבולות המדיום
1. קריירה וזוגיות. הלהיט האחרון בקרב נשות סין הוא משחק מובייל בשם "אהבה ומפיקה" (Love and Producer), שבמסגרתו הן מתבקשות לנהל קריירה של מנהלת אולפן הפקות לצד מערכות יחסים מקבילות עם ארבעה גברים שונים. בחודש ינואר האחרון הוציאו נשות סין 32 מיליון דולר עבור רכישת שדרוגים פנימיים למשחק, והפופולריות העצומה שלו הפכה את הדמויות הגבריות בו לכוכבי תרבות.
קראו עוד בכלכליסט:
- דיווח: גוגל מפתחת פלטפורמת גיימינג מקוונת
- משטרת סין החלה לעצור גיימרים שמרמים במשחק היריות PUBG
- לגו בונה על שותפות דיגיטלית עם טנסנט כדי לאושש מכירות
2. תפיסה נחותה. מאחורי המשחק עומדת חברת גיימינג סינית בשם Pape Games, שמתמקדת בפיתוח משחקים לקהל הנשי. מוצרי תרבות פופולרית שנועדו מראש לנשים, מספרים ועד סרטים, נתפסים מסורתית כנחותים ופחות מורכבים. תפיסות אלו גורמות לכך שמפתחי המוצרים לרוב מתקשים לגייס הון לפיתוח וגם היצירתיות שמושקעת בהם היא, ובכן, מוגבלת.
3. איפור וקאפקייקס. כך, מרבית משחקי המובייל המיועדים לנשים מכוונים לרוב לגילאים צעירים ומתמקדים בנושאים כמו איפור, לבוש ולעתים אפילו קאפקייקס. בנוסף, הם מאופיינים בגוונים כה עזים של ורוד שלא ברור איך המשחקות בהם לא לוקות בהתקפים אפילפטיים.
4. צביעות שמרנית. האפיונים הללו נובעים מהנחה כפולה: ראשית, שתחומי העניין הנשיים מוגבלים למרחב המוגבל שבין טיפוח עצמי לבין מציאת בן זוג, ושנית, שמטרות אלו - אף שהוכתבו מראש - הן נחותות ושטחיות מהגדרתן. זאת כמובן בניגוד למטרה הנעלה של גניבת כלי רכב, פשיעה, הרג וירי בעוברים ושבים, שניצבת במוקד GTA - אחת מסדרות המשחקים המצליחות ביותר בעולם שאף זכתה בפרסים רבים בקרב קהילת הגיימרים.
GTA V. לא בדיוק סוגה עילית
5. לשטוף את הוורוד. כל עוד תחומי עניין שנתפסים כנשיים (ולמעשה מושג ה"נשיות" עצמו) ייתפסו כנחותים תרבותית, תשומת הלב והכספים שיושקעו בהם יהיו בהכרח פחותים בהשוואה להשקעות בכל דבר אחר. וחבל, כי רומנטיקה וזוגיות אינן מטרות נשיות אלא אנושיות. הן חלק בלתי נפרד מהקיום האנושי ומהוות מניעים והשראה לחלק מההישגים האנושיים והתרבותיים הגדולים ביותר. אולי הגיע הזמן לשטוף מהן את הצבע הוורוד.