סדרת מרוצי רכב חשמלי יוצאת לדרך
התאחדות המרוצים העולמית הכריזה על סבב חלוצי על טהרת דגם P100D של טסלה. האם הכיף יישאר גם בלי רעש המנועים וריח הבנזין?
עשן, שאגות מנועים, ריח בנזין: את כל אלה לא תוכלו לשמוע בסדרת מרוצים שתיוולד בקרוב באירופה. התאחדות המרוצים העולמית (FIA), הגוף האחראי על רגולציית מרוצי מכוניות, אישרה לראשונה סדרת מרוצים שבה יתחרו רק מכוניות חשמליות של טסלה.
- הרכב האוטונומי של טסלה התנגש בכבאית ב-105 קמ"ש
- אלון מאסק: בלי משכורת אבל עם אפשרות לבונוס אימתני
- היעד הבא של מאסק: לשלוח מכונית חשמלית למאדים
סדרות מרוצים לדגם אחד, הקרויות בין היתר ONE MAKE SERIES, נפוצות בעולם ונחשבות לספורט פופולרי. מלבד העובדה שמירוצים כאלה נהנים מהחסות שיצרן הדגם פורש עליהם, הם גם נחשבים למרוצים "עממיים", משום שכל המכוניות שמשתתפות בהם זהות. המנועים שלהן מפיקים אותו הספק, המתלים שלהן מכוונים באותו אופן ‑ והגורם היחיד שקובע הוא מידת כשרונו של הנהג.
על פי פרסומי FIA, סדרת מרוצי הטסלות תחל באירופה באמצע שנת 2018 ויתחרו בה עד 20 נהגים שינהגו במכוניות מדגם P100D, מסדרת S של טסלה. למרות התדמית ה"נקייה", P100D נחשבת לאחת המכוניות המהירות בעולם: היא מסוגלת לזנק מ־0 ל־100 קמ”ש ב־2.5 שניות בלבד, מהר יותר מכמה דגמים של פרארי.
האישור לסדרת המרוצים המיוחדת לרכב החשמלי התקבל לאחר שמכונית אב־טיפוס מיוחדת הצליחה בשבוע שעבר לעבור מבחני ריסוק המדמים מצב של תאונה קיצונית במרוץ. לנוכח העובדה שהמכוניות החשמליות שיתחרו במרוץ יידרשו למאמצים אדירים ויסעו במהירויות גבוהות, עולה מטבע הדברים השאלה מה יהיה טווח הנסיעה. במרוצים מקבילים, המיועדים למכוניות עם מנועי בעירה פנימית, כל תדלוק נמשך פחות משלוש דקות. לכן, על פי נתוני FIA, המרוצים החשמליים יוגבלו לטווח נסיעה של 60 קילומטרים.