בלעדי לכלכליסט
ליאו פארמה הדנית פותחת מעבדת חדשנות בישראל
מעבדות החדשנות של ליאו פארמה, שהושקו ב-2015 ופועלות בקופנהגן, פריז וטורונטו, מפתחות פתרונות ומוצרים לחיי היום-יום של אנשים הסובלים ממחלות עור כרוניות וכמה סוגי סרטן עור
חברת הפארמה הרב לאומית הדנית ליאו פארמה פותחת מעבדת חדשנות בישראל, כך הודיע ראש המעבדה החדש מירון דרצ'נסקי.
- "גופים גדולים כבר לא רוכשים סטארט־אפ, אלא מייצרים חדשנות"
- יונדאי תקים מרכז חדשנות בישראל
- דו"ח רשות החדשנות: הבינו סוף סוף שההייטק מנותק מהעם
ליאו פארמה מפתחת ומייצרת תרופות דרמטולוגיות. החברה, שהמטה שלה נמצא בבלרופ שליד קופנהגן, נוסדה ב-1908. היא מעסיקה 5,000 עובדים ב-61 מדינות, ומשווקת את מוצריה בכל העולם. ליאו דיווחה על הכנסות של 9.8 מיליארד קרונות דניות ב-2016 (כ-1.6 מיליארד דולר).
מעבדות החדשנות של ליאו פארמה, שהושקו ב-2015 ופועלות בקופנהגן, פריז וטורונטו, מפתחות פתרונות ומוצרים לחיי היום-יום של אנשים הסובלים ממחלות עור כרוניות כמו פסוריאזיס, אקזמה, וכמה סוגי סרטן עור. כ-100 עובדים מועסקים במעבדות הללו, רובם מקצועני פארמה לא קונבנציונליים כמו מדעני מחשב ומהנדסי תוכנה.
הרעיונות והתוכניות העסקיות שיוזמים צוותי המעבדות מוגשים לדירקטוריון, שמאויש ע"י בכירי החברה ויזמי טכנולוגיה, כך לדברי דרצ'נסקי. אם הדירקטוריון חושב שרעיון מסוים הוא בעל פוטנציאל, הוא מקבל תקציב של 50 אלף דולר ושלושה חודשים לפיתוח אבטיפוס, לפני השקת בטא שלו שבוחנת את הרעיון בשווקים.
לפני שלקח על עצמו את ניהול הסניף הישראלי, דרצ'ינסקי עמד בראש המעבדה בטורונטו. הוא כרגע נמצא בתהליך מעבר לישראל עם משפחתו. "המודל דומה מאוד לסטארט-אפ" הוא אומר.
בהקמת מרכז הפעילות שלה בישראל החברה תנסה ליצור שיתופי פעולה עם בתי חולים ומעבדות מקומיים, וכן עם סטארט-אפים, על מנת לפתח טכנולוגיות לשימושים דרמטולוגיים, כולל דימות וטכנולוגיות מבוססות מידע. היחידה הישראלית תבצע גם סקאוטינג אחר שיתופי פעולה אפשריים עם תעשיות יזמות ההון והסטארט-אפ המקומיות.
על אף שליבת הפעילות של המעבדה היא מוצרים לא-פרמצבטיים ושיתופי פעולה, דרצ'נסקי אמר שבישראל החברה תנסה למצוא גם שותפים לפיתוח טיפולים למחלות עור נדירות.