פרשנות
דו"ח נטפליקס: סוגה תחתית
האלגוריתם של ענקית הסטרימינג חיסל את הבושה הכרוכה בצפייה בתוכן בינוני והקפיץ את מספר המנויים. מבחינת החברה, לא משנה אם הסרט גרוע, כל עוד מישהו מוכן לצפות בו ולשלם על מנוי
- וול סטריט: נטפליקס זינקה ב-10%, הנפט בשיא של 3 שנים
- הקפיצה הגדולה: נטפליקס חצתה את קו 100 מיליארד הדולר
2. להיט מאילנית. כפי שציינו בטור זה בעבר, מאמצי השיווק של נטפליקס מקדמים את התכנים האיכותיים של החברה, אף שלרוב לא הם שהופכים ללהיטים בקרב הצופים. סרט הדרמה Mudbound ששיווקה נטפליקס באגרסיביות זכה במספר מועמדויות לפרסים, אך ככל הנראה רק להצלחה צנועה בקרב המשתמשים. ודאי בהשוואה לסרט הפנטזיה Bright עם וויל סמית' שנקטל בידי המבקרים, או הסרט דל התקציב בסגנון הולמארק "נסיך לכריסמס".
3. בלי דירוגים. מייסד נטפליקס ריד הייסטינגס הצהיר לאחרונה שמטרתו היא להפוך את אלגוריתם המלצות התוכן של הפלטפורמה לכל כך מדויק עד שלא יהיה צורך להשקיע בתקציב שיווק חיצוני. התחכום באלגוריתם של נטפליקס הוא שאינו מאפשר לגולשים לדרג את התוכן.
4. העיקר ההנאה. בהתעלמות ממדדים אובייקטיבים כמו איכות נטפליקס מבטלת, ולו חלקית, את ההבדלה בין תוכן גבוה לנמוך אצל הצופים עצמם. בכך נראה שהיא מסייעת להם להתגבר על המחסום הפסיכולוגי ומכוונת אותם לתכנים פחות איכותיים. "זה לא משנה אם הסרט טוב", אומרים בנטפליקס, "העיקר שתהנו ממנו".
5. אשליית איכות. אך מעידה של החברה, שביישה ברשתות החברתית את צופי "נסיך לכריסמס" ונקבה במספר המדויק של מי שצפו בו 18 פעם, עוררה על נטפליקס את זעם הצופים. לא רק משום שהזכירה שהיא צופה בהם בחזרה, אלא גם משום שהצביעה על כך שהם לא מתוחכמים ואניני טעם כמו שהם מעדיפים לחשוב על עצמם. כדי להמשיך להדביק את הצופים למסך נטפליקס חייבת למכור להם אשליה של תוכן איכותי, אפילו אם כל מה שיצפו לבסוף הוא גילטי פלז'ר.