פייסבוק מכוונת לשידורי ספורט: גייסה מנהל בכיר מיורוספורט
מינויו של פיטר האטון נרשם לאחר ניסיון כושל להבטיח זכויות סטרימינג של משחקי הליגה ההודית הראשונה בקריקט
פייסבוק עומדת למנות מנהל שידור בכיר - זאת במטרה שיוביל יוזמה להבטחת זכויות סטרימינג לשידורי ספורט של ליגות בכירות.
- פייסבוק נגד פייק ניוז: תדרג מקורות חדשותיים על פי משוב גולשים
- הבגידה של פייסבוק בעסקים הקטנים והבינוניים תעלה לה בהפסד אדיר
- חדש מפייסבוק: Watch Party, צפייה משותפת בווידאו
מינויו לתפקיד של פיטר האטון - מנהל בכיר ביורוספורט - מתבצע לאחר ניסיון כושל בהיקף של 600 מיליון דולר להבטיח זכויות סטרימינג של משחקי הליגה ההודית הראשונה בקריקט.
המועד להגשת הצעה בסך של כ-6 מיליארד ליש"ט עבור זכויות השידור של משחקי הפרמיירליג בבריטניה לשנים 2019 ל-2022 הוא ה-9 בפברואר, כשברקע ספקולציות לפיהן אמזון ופייסבוק עשויות להגיש הצעות משלהן עבור אותם משחקים. אולם האטון לא צפוי להיכנס לתפקידו לפני שיורוספורט תסיים לשדר את משחקי החורף האולימפיים בדרום קוריאה ב-25 בפברואר, מה שהופך את הסיכוי שפייסבוק תספיק להתמודד על זכויות השידור המלאות של הפרמיירליג לבלתי סביר.
במהלך שלוש שנותיו ביורוספורט, מילא האטון תפקיד חשוב בהשגת זכויות השידור של המשחקים האולימפיים באירופה. הוא שימש קודם לכן כסגן מנהל קבוצת זכויות השידור MP & Silva, בה ניהל את מכירת הזכויות, בין היתר לשידור גביע העולם בכדורגל וטורנירי הגרנד-סלאם בטניס.
כדורגל הוא הספורט הנצפה ביותר בקרב 2 מיליארד משתמשי פייסבוק ברחבי העולם. אך אתר המדיה החברתית הגדול ביותר כיום שותף רק לשידורי כדורגל מהליגה האמריקאית, הליגה המקסיקנית הראשונה, וחולק זכויות שידור של משחקי צ'מפיונס ליג אחדים עם Fox Sports.
למרות הקשיים שבפני פייסבוק, יש לציין כי הפרמיירליג יצרה שתי חבילות של זכויות שידור של משחקים שמיועדות לזמן הצעות משחקנים דיגיטליים כמוה או כמו אמזון.
החבילות מציעות שני סיבובי משחקים עבור סימולקאסט (שידור סימולטני גם באינטרנט), דבר אידאלי עבור פלטפורמות סטרימינג אבל לא חלק מהאסטרטגיה של גופים כמו סקיי ו-BT בהיותם חברות שידור המשדרות בטלוויזיה בלבד.