פרשנות
מערבבים אתכם: מי רוצה להשקיע בבקבוקי מיץ ב-150 דולר?
סטארט-אפ הצליח לגייס 5 מיליון דולר כדי להשיק מוצר מהפכני: בקבוק יקר של מיץ; אחרי שמיזמים גאוניים במידה דומה כבר עלו השנה בלהבות, מפתיע לראות שמשקיעים לא לומדים מטעויות
2. התמחות בערבוב. בין הדוכנים השונים בתערוכת CES מצאנו סטארט-אפ בשם LifeFuels שמוכר ב-149 דולר בקבוק שכל פעולתו היא לערבב בין מים לבין קפסולות תרכיז בטעמים שונים. יש גם - איך לא - אפליקציה שמאפשרת להפעיל את הבקבוק, לעקוב אחרי כמות המשקה שנשתתה ולהזמין תרכיזים נוספים. בתמצית, מיץ פטל על סטרואידים וללא סוכר.
3. סחטנות לומדת. מייסד החברה וסמנכ"ל הטכנולוגיה שלה, רוב לוסון-שנקס, בטוח שהוא מחזיק בידו את הדבר החם הבא. לדבריו, התמציות השונות שהוא משווק מכילות רכיבים שנועדו לסייע לשינה רגועה, להתאוששות מאימון ולמטרות נוספות בהתאם לצורכי המשתמש. "אנחנו מכינים משקאות אישיים שמותאמים לך ולומדים ממך", אמר ל"כלכליסט". "אנחנו לומדים מהמידע ועובדים כדי ליצור טעמים נוספים בהתאם לצרכי הלקוחות". ומה לגבי ההשוואה לג'ויסרו? הוא הסתפק בלציין שהמוצר שלו הרבה יותר זול.
4. נסחטים בכיף. אפשר היה לפתור את LifeFuels כחלום באספמיה של מייסד צעיר ושאפתן לולא עובדה אחת מטרידה: אשתקד החברה השלימה גיוס סיד של 5 מיליון דולר - סכום שנחשב גבוה מאוד לגיוס שלב מוקדם, בפרט עבור מוצר שאז עדיין היה בפיתוח. ואם לא די בכך, לדברי המייסד בימים אלו מגייסת החברה סבב A שהסכום שיגוייס בו צפוי להיות גבוה משמעותית.
5. תמיד יש עוד. אפשר היה לצפות ממשקיעים שילמדו מכישלון מתוקשר וייזהרו שבעתיים כשמגיעה חברה עם הצעת ערך דומה: מחיר יקר למוצר או שירות שלא מספק יתרון משמעותי לעומת האפשרויות הקיימות, אבל חמוש בהייפ עתידני שמספיק כדי לסנוור, לסמא ולשחרר את פנקס הצ'קים. ומה אם גם הם ייכשלו? לא נורא, יש בתור עוד סטארט-אפ מגוחך שמחכה להשקעה. אחרי הכל פרייארים לא מתים, הם רק נסחטים.