$
חברה וסביבה

ההכנסות ממכירת שמלות גלובוס הזהב - לנפגעות תקיפה מינית

השמלות השחורות מהטקס יימכרו החל ממחר באיביי. ההכנסות יועברו לארגון Time's Up, שמסייע לנשים שהוטרדו במקום עבודתן

שירות כלכליסט 15:5418.01.18

בשטיח האדום שנפרס בטקס פרסי גלובוס הזהב לשנת 2018 נראו - כמדי שנה - הזוהר, אור המצלמות והכוכבים והכוכבות. אולם לטקס שנערך השנה נוסף אלמנט יוצא דופן - כמעט כול מי שצעד על השטיח לבש שחור.

 

נשים וגברים כאחד לבשו לטקס בגדים שחורים כמחוות תמיכה לארגון "טיימס אפ" (Time’s Up), שנוסד מוקדם יותר השנה בידי 300 נשים מתעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון, במטרה להתמודד עם בעיית ההטרדה המינית בתעשייה ולהביא לדין את האשמים בהתנהגות זו.

 

כעת, ענקית ההוצאה לאור "קונדה נסט", המוכרת בעיקר הודות למגזינים כגון "ווג" ו"ונטי פייר", מאחדת כוחות עם טיימס אפ ועם איביי ומעמידה את השמלות וחליפות הטוקסידו השחורות של הכוכבים למכירה פומבית, כאשר ההכנסות מהמכירה יועברו לטיימס אפ.

 

 

שחקניות קולנוע גלובוס הזהב שחקניות קולנוע גלובוס הזהב צילום: Getty

 

 

שמלות שנלבשו בטקס בידי כוכבות כגון ריס ווית'רספון, ניקול קידמן, ויולה דייוויס, מארגוט רובי, מריל סטריפ ועוד רבות אחרות, יהיו בין הפריטים שיועמדו למכירה פומבית באיביי החל מיום ו' השבוע.

 

כל ההכנסות מהמכירה יועברו לפעילות המשפטית של הארגון, המסייע לנשים שחוו הטרדה מינית במקום עבודתן, שללא עזרה זו לא יכולות לגייס את הכסף או המשאבים לקבל סיוע והגנה משפטיים נגד תוקפיהן.

 

אלו המבקשים לסייע אולם לא יכולים או מעוניינים לרכוש שמלה או חליפה, יוכלו לרכוש כרטיס הגרלה תמורת 25 דולר ולזכות בשמלה פרי עיצובן של המעצבות סטלה מקרטני, דיאן וון פרסטנברג או רוסי אסולין. הזוכה תוכל לבחור אחת משלוש השמלות.

 

"בקונדה נסט, אנו מאמינים בחשיבותה של תגובה מיידית לתמיכה בשינוי חברתי משמעותי", אומרת אנה וונטור, הדירקטורית האמנותית של קונדה נסט והעורכת הראשית של ווג.

 

"באמצעות מכירה פומבית זו, הנעשית בעזרת איביי, וכן באמצעות רתימת כוח ההשפעה של עולמות האופנה והאקטיביזם החברתי, אנו מקווים שהשמלות השחורות שנלבשו בטקס גלובוס הזהב ההיסטורי השנה יניבו תרומות ליוזמות של טיימס אפ, וישמשו לתמיכה בסיפורים ובקולות של אלו שנפלו קורבנות להתנהגות מינית בלתי הולמת".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x