נסטלה נפטרת מהממתקים? מוכרת את "קראנץ'" ומותגים נוספים לפררו ב-2.8 מיליארד דולר
ענקית המזון השוויצרית מוכרת חלק ממותגי הממתקים שלה ליצרנית נוטלה, כדי להתמקד במזון לתינוקות ובארוחות קפואות; למרות השערות שנסטלה מנסה להתקדם למגמה בריאה יותר, החברה הודיעה שהיא נשארת מחויבת ל"קיט קאט" ולשוקולדים נוספים
נסטלה מוכרת את עסקי הממתקים האמריקאים שלה לקבוצת פררו עבור 2.8 מיליארד דולר. ענקית המזון השוויצרית הודיעה שהיא נפטרת ממותגים כמו קראנץ', נרדס, ראנטס ובאטרפינגר כדי להתמקד במוצרים אחרים.
- "נסטלה, מארס והרשי ממשיכות להשתמש בשמן דקלים בניגוד לחוק"
- פררו רוצה לבלוע את ארה"ב עם המותגים של נסטלה
- מתרחבת באירופה: נסטלה הופכת את טבעול למנוע צמיחה
פררו האיטלקית, המייצרת את ממרח הנוטלה, סוכריות טיק טק ופררו רושה, תהפוך ליצרנית הממתקים השלישית בגודלה בארה"ב, העסקה צפויה להתבצע בחודש מרץ השנה. פררו הודיעה שהמותגים החדשים יעזרו לה לגדול ולספק "היצע רחב יותר של מוצרים איכותיים" לצרכנים בארה"ב.
שוק הממתקים האמריקאי הוא הגדול בעולם, ושוויו מוערך בכ-8 מיליארד דולר בשנה לפי Ibis World. נסטלה משתרכת מאחורי יצרנים כמו מארס, הרשי ולינדט, והודיעה שעסקי הממתקים שלה מהווים רק 3% מהשוק האמריקאי.
העסקה תאפשר לנסטלה "להשקיע ולחדש" בתחומים שבהם היא כבר מהווה מובילת שוק, או מעריכה שטמונה בהם צמיחה עתידית. כך אמר יו"ר נסטלה מארק שניידר. תחומים אלה כוללים, לדבריו, מוצרים לחיות מחמד, מים בבקבוקים, קפה, ארוחות קפואות ומזון לתינוקות.
ישנם אנליסטים שרואים את ההחלטה להיפטר מהעסקים הללו, שכוללים גם מוצרים פופולריים לילדים כמו סוכריות לאפי-טאפי, וחטיף השוקולד "בייבי-רות'", כעוד צעד של נסטלה בדרכה להתמקד במוצרים בריאים יותר.
מאז ששניידר נכנס לתפקידו בשנה שעברה, החברה השוויצרית השקיעה בתחומים שונים וקנתה חברות שמייצרות ארוחות צמחוניות, ויטמינים וקפה יוקרתי. עם זאת, נסטלה הודיעה שהיא עדיין מחויבת למותג "קיט קאט" ולמותגי השוקולד הבינלאומיים שלה.