למה אי אפשר ללכת לשירותי המטוס לפני ההמראה
נוסע הורד מטיסה של חברת דלתא כשניסה להשתמש בשירותים לפני ההמראה. מדוע כל החברות מתעקשות על הכלל הזה?
תמיד זכרו ללכת לשירותים לפני העלייה למטוס, זו לא רק עצה של אמא פולניה, אלא עניין של בטיחות ושל חוקי התעופה הבינ"ל.
בשנה שעברה, נוסע הורד מטיסה של חברת דלתא כשניסה להשתמש בשירותים לפני ההמראה – אפילו שהמטוס טרם זז ממקומו. באותו מקרה רוב הנוסעים עמדו לצידו של הנוסע, אך הם לא הבינו דבר אחד קריטי בקשר לבטיחות טיסה: לטייס אסור להמריא כשיש נוסע בשירותים.
- רבע מטיסות אל על מאחרות; החברות היפניות - המדייקות ביותר
- סיכום שנה: כ-20 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג ב-2017 - עלייה של 17%
- שנה בטוחה בשמיים: חברות התעופה רשמו אפס מקרי מוות בתאונות אוויריות ב-2017
לא מדובר במדיניות של חברה כזו או אחרת, והסיבה לכך זהה לזו של רוב הנהלים התקניים הנוגעים להמראות ונחיתות, שהן שני הרגעים המסוכנים יחסית בטיסה. בהמראה ובנחיתה על הנוסעים להישאר במושביהם כשלרשותם עומד נתיב מילוט פנוי וברור.
במקרה בו על הטייס לבצע נחיתה קשה, אף אחד לא ירצה להיות לכוד בשירותים, בהם אין אביזרי בטיחות, אך יש בהחלט מספר זויות חדות ומסוכנות. גם במקרה של פינוי חירום, נוסע שנמצא בשירותים עלול למצוא את עצמו תקוע.
לפי אתר Gizmodo, סיבה נוספת לאיסור היא שבמקרה של התרסקות או נחיתה קטלנית, כוחות הביטחון אמורים לזהות את הנוסעים לפי מספרי המושב שלהם.
הפרצה היחידה שאולי עומדת לצד הנוסעים היא פסיקה מ-2010 של משרד התחבורה האמריקאי לפיה בעקבות עיכוב בהמראה, צוות המטוס מוכרח לאפשר לנוסעים להשתמש בשירותים, אך ברגע שהמטוס מתחיל לנוע, על כולם לחזור למושביהם.
דיילות רבות אומרות שהזמן הטוב ביותר ללכת לשירותים הוא מיד עם כיבוי שלטי חגורת הבטיחות, ולפי שמתחילים להגיש את האוכל.