לברון ג'יימס - קורבן לפייק ניוז
כתבה שהתפרסמה ב-1 בינואר וטוענת ש"לברון הרוס בעקבות פרסום סודו" היתה המצאה בכל זאת הגיעה לניו יורק פוסט
- לברון נגד מייקל. דיון לגיטימי או בזבוז זמן?
- לברון ג'יימס רוצה "לשבור את התבנית" לשחקנים בני 31+
- מאזדה שנת 1991? הולך: הספורטאים החסכנים ביותר
התמונה מובילה לכתבה שנראית כאילו פורסמה ע"י ESPN, ובה נחשף שימוש של לברון ב"ויטמינים מיוחדים" להם הוא קורה "הנשק הסודי שלו". בכתבה לברון מתנצל על ששיקר, אומר שהוא עשה זאת למען האוהדים, ואף מובא בו ציטוט של נציב ה-NBA אדם סילבר בו הוא טוען ש"טסטוסטרון של פריימל גרואות' הוא 100% אורגני וטבעי" ונותן לאתלטים "יתרון ברור."
אך הכל שקר, ומסתבר שהסיפור המומצא פורסם באתר הניו יורק פוסט ע"י חברת טכנולוגיה דרך צד שלישי, במסווה של כתבת ESPN לגיטימית, ודרך הלינק "espn.athleticbazaar.com" שלמעשה אינו קשור ל-ESPN, אלא שייך לאותה חברת טכנולוגיה בשם Athletic Bazaar שבסיסה בדנבר, אשר מוכרת ציוד אימון ותמיסות Testo Booster. הסיפור המלא על הידיעה הזו התפרסם בספורטס ביזנס אינסיידר.
עדיין לא ברור כיצד הכתבה עשתה דרכה לאתר הניו יורק פוסט.
גם אם לא סביר שאוהדי NBA רציניים יפלו ברשתה של הונאה כזאת, התקרית מדגימה כמה קשה לחברות מדיה להגן על מותגיהן ברשת, וכמה קשה למוציאים לאור שמפרסמים מודעות אוטומטיות לפקח על מה שמגיע לאתר שלהם בכל רגע נתון.
דוברת של ESPN אמרה בתגובה: "אנחנו מודעים לסוג ההונאות האלה ופועלים מול הגופים הרלוונטיים, כולל מול פייסבוק וטוויטר, כדי להסיר אותן. זהו אתגר רציני להמשיך לפקח על המתחזים הללו, אבל אנחנו מחויבים להגנה על ה-IP שלנו ולתמיכה בכל מאמץ לטפל בנושאי הגניבה וההתחזות ברשת."
אך הניו יורק פוסט אינו האתר היחיד שסובל מהונאות כאלה. ביום רביעי למשל, מאמר ממומן של חברה שנקראת Epicexperiment.com תפס את הכותרת באתר Yahoo.com: "מעריצי גלגל המזל (Wheel of Fortune) מבכים את לכתה של ואנה." זאת בזמן שמגישת הטלויזיה הותיקה ואנה ווייט בריאה ושלמה, וחתמה לא מכבר על חוזה להנחיית גלגל המזל שלוש שנים נוספות.