סנאפצ'ט בצרות, מתקשה להתרומם ולעניין משתמשים
אפליקציית הצ'ט, לה 178 מיליון משתמשים, לא מצליחה להוון אותם או למשוך חדשים; רוב הגולשים מעדיפים להשתמש בה כיישום צ'ט, ומתעלמים משירותיה החברתיים. עובדים בחברה: ההנהלה מתייחסת לסנאפצ'ט כאל חללית, כשבפועל היא יותר דומה לטיטאניק
אפליקציית המדיה החברתית סנאפצ'ט לא מצליחה לצמוח: לפי נתונים שהגיעו לידי הדיילי ביסט, לסנאפצ'ט יש כ-178 מיליון משתמשים - מספר שאינו מצליח להתרומם משמעותית כבר חודשים ארוכים.
- סנאפצ'ט מתחילה פעילות מסחרית בישראל
- סוף החדשות: CNN מבטלת את מהדורת הסנאפצ'ט שלה
- סנאפ תצרף חברות סטארט אפ ישראליות לתוכנית ההאצה שלה
החברה מסרבת למסור פרטים מדויקים על היקפי הפעילות שלה - בחירה תמוהה עבור חברה שנסחרת בבורסה ומניותיה מוחזקות בידי הציבור.
תרבות הסודיות של סנאפ, חברת האם של האפליקציה, ידועה לשמצה; עובדיה ממודרים על בסיס קבוע ממצב החברה, מידע שנשמר במעגל מצומצם מאוד של בכירים. אפילו האירועים החברתיים של החברה ממודרים וכל מי שמגיע אליהם נדרש להפקיד את הסמארטפון שלו בכניסה. "אוון שפיגל (מנכ"ל החברה, ר"ק) פרנואיד", אמר עובד לשעבר בחברה, "הוא נכנס להיסטריה בכל פעם שיש הדלפה".
לפי נתונים שהגיעו לידי הדיילי ביסט, המשתמשים מעדיפים את סנאפצ'ט כיישום צ'ט, ולא כרשת חברתית; למשל, שירות המיקום שהושק בה אשתקד ונועד לארגון מפגשים זוכה לשימוש של כ-11% בלבד מהגולשים; רק 20% מהמשתמשים שלה צורכים את שירותי התוכן שמוצגים באפליקציה, שירותים שנוצרו בידי ואניטי פייר, באזפיד והניו יורק טיימס.
לפי הביסט, סנאפ רוצה לשנות זאת, על ידי עיצוב חדש לחלוטין שתחשוף בקרוב. בין היתר, מתכננת סנאפ להרחיב את תכונת הסטוריז ולאפשר הטמעה שלה באתרים חיצוניים וביישומי צד שלישי, קצת כמו ציוצים בטוויטר. "הם אומרים שמדובר בחללית", התלוצץ עובד אלמוני בחברה, "אבל לדעתי זה יותר דומה לרכבת הרים או לדעת קולגות לשעבר - לטיטאניק".
סנאפ חייבת למצוא פתרונות לבעיות הצמיחה שלה: החברה הפסידה כ-443 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2017, והיא חייבת להוכיח למשקיעים שהיא מסוגלת להוון את פעילותה. מנייתה ירדה מכ-27 דולר בהנפקה ועד ל-14 דולר כיום, כשאנליסטים צופים שתגיע לפחות מ-10 דולר.