CES 2018
גם גוגל רוצה אקו Show; תשיק רמקולים חכמים בעלי מסך
ענקית הטכנולוגיה הודיעה שתוסיף למשפחת מוצרי גוגל Home גם דגם בעל תצוגה, בדומה לרמקול השואו של אמזון. הרמקולים הראשונים בסדרה יגיעו לשוק בקיץ הקרוב, בשיתוף יצרניות כסוני ו-LG
גוגל הודיעה אמש (ב') שתשיק רמקולים חכמים בעלי מסך בקיץ הקרוב. לאמזון, מתחרתה הגדולה בקטגוריה, כבר יש מוצר שכזה - האקו Show, אחד הפופולריים ביותר בסדרת רמקולי אלקסה לדגמיהם.
- הפלישה של אמזון: אלקסה מגיעה למחשבי ווינדוס 10
- ההפעלה הקולית של גוגל תוטמע בטלוויזיות של LG
- גוגל מתגאה: מכרנו עשרות מיליוני רמקולים חכמים
שתי החברות מנהלות תחרות מרה בקטגוריית רמקולי ההפעלה הקולית, יריבות שהביאה להדרת הגישה ליוטיוב מהאקו Show. גוגל יודעת שמשתמשי רמקולי האקו נעזרים בהם לחיפוש קולי, וחוששת שהצמיחה המהירה בפופולריות הקטגוריה תשפיע על עסקי החיפוש שלה. בנוסף, אמזון תעצים משמעותית את פעילותה בתחום הפרסום המקוון בשנה הקרובה, כשרמקולי אלקסה יעמדו בחזית המהלך.
שלא כמו רמקולי הגוגל הום והמיני, הרמקול החדש יתבסס על שיתופי פעולה עם יצרנים חיצוניים. הדגמים הראשונים יפותחו בידי LG וסוני, ובהמשך יצטרפו אליהן גם לנובו ו-JBL.
המוצר החדש נועד לתמוך בהתמודדות גוגל עם ההצלחה המסחררת של אמזון בזירת הרמקולים החכמים: האחרונה היא שהמציאה את הקטגוריה, בה היא שולטת ביד רמה; לפי הערכות, נתח השוק של אמזון עומד כעת על כ-70% עד 75% מהשוק לעומת כ-15% עד 25% עבור גוגל.
לגוגל יש יתרון על יריבתה בדמות שירותי האינטרנט שלה, שנהנים מכמות משתמשים אדירה, והסייענית החכמה אסיסטנט שכבר מותקנת במאות מיליוני מכשירים. אמזון, לעומת זאת, מציעה חיבור ישיר לעולם הקמעונאות שלה ועשרות אלפי אפליקציות ייעודיות ומודל עסקי אגנוסטי שאינו מתעדף שירות כזה או אחר.
לאחרונה הודיעה גוגל שתכניס את אסיסטנט לטלוויזיות החכמות של LG. מדובר במהלך חכם, שיאפשר לה גישה לפלח שוק נרחב ללא השקעה במערך חומרה ייעודי. השילוב של אסיסטנט בטלוויזיות יאפשר גם לעקוף את המגבלה של סקפטיות הצרכנים; בעוד רמקול חכם נתפס כגאדג'ט שאינו נדרש לכל משתמש, הטלוויזיה היא סטנדרט בכל בית מזה עידנים. ואולם, בתחום הטלוויזיות עלולה החברה להתקשות באיתור שותפות גדולות: לסמסונג יש את ביקסבי, סייענית חכמה משלה, ואילו מתחרות כהייסנס או TCL עשויות להעדיף את הפלטפורמה של אמזון, שמוצעת אף היא ליצרניות.
שוק הרמקולים החכמים גדל בכ-280% בשנה האחרונה, לפי נתונים שפורסמו על ידי הגוף שעורך את כנס CES. מדובר בקטגוריה הצומחת ביותר בתחום הטכנולוגיה הצרכנית החכמה. כנס ה-CES מתמקד באופן בולט ברמקולים הללו השנה, והעניין במוצרים צפוי להאמיר, במיוחד לאור כניסתה של אפל לתחום בחודשים הקרובים.