$
פרסום ושיווק

קוקה-קולה תקטין ותייקר את בקבוקי המשקאות בבריטניה

בתגובה למס הסוכר שצפוי להיכנס לתוקף באפריל, חברת המשקאות תקטין את גודל הבקבוקים מ-1.75 ליטרים ל-1.5 ליטרים ותעלה את מחירם ב-11%

שירות כלכליסט 08:3008.01.18

קוקה־קולה תקטין את גודלם של בקבוקי המשקאות שהיא משווקת בבריטניה ותעלה את מחירם בתגובה למס הסוכר שצפוי להיכנס לתוקף בממלכה באפריל הקרוב, כך לפי דיווח של "הגרדיאן". המס החדש יהיה בגובה 18 פני על משקאות המכילים 8-5 גרם סוכר ל־100 מ"ל ובגובה 24 פני למשקאות המכילים יותר מ־8 גרם סוכר ל־100 מ"ל. קוקה־קולה מכילה 10.6 גרם סוכר ל־100 מ"ל.

 

בקבוקי קוקה־קולה בקבוקי קוקה־קולה צילום: בלומברג

 

 

לאחר שמס הסוכר הוכנס לחוק התקציב ל־2018 החלו יצרניות המשקאות בבריטניה להתאים את מינון הסוכר במוצריהן כדי לצמצם את השפעתו על המחיר לצרכן. עם זאת, קוקה־קולה סירבה בתוקף לשנות את הנוסחה הסודית והוותיקה של המשקה הפופולרי שלה. במקום זאת היא בחרה להקטין את הבקבוקים המשפחתיים הנמכרים בה מנפח של 1.75 ליטר ל־1.5 ליטר ולהעלות את מחירם ב־11%. מחיר הבקבוקים האישיים בנפח 500 מ"ל יועלה ב־15%.

 

החלטתה השנויה במחלוקת של קוקה־קולה עומדת בסימן טראומת העבר של החברה בכל הקשור לשינוי נוסחת המשקה. בשנות השמונים החליטה החברה למתג מחדש את משקה הדגל ולשנות את טעמו בעקבות מסע פרסום אגרסיבי של המתחרה פפסי קולה, ששינה את חלוקת הכוח בשוק המשקאות. אלא שצעד זה עורר זעם עצום מצד הצרכנים ונחשב לכישלון שיווקי, והחברה חזרה בו לאחר 79 יום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x