מבוכה בסמסונג: מכשירי ה-Note 8 אינם נטענים
גולשים מדווחים על תקלה בפאבלט הדגל של הענקית הקוריאנית: המכשיר אינו נטען, מה שלא מאפשר שימוש בו לאחר שהסוללה נגמרת. סמסונג שומרת על קור רוח: מהחברה נמסר שמדובר בתקלה בהיקף זעום, שנוגעת לסוגיית תוכנה
- 2017 במובייל: וואווי דוהרת, סמסונג חוזרת, אפל זוהרת
- ואווי זינקה למקום השלישי בדירוג יצרניות הסמארטפונים העולמי
דיווחים על התקלה מסתובבים ברשת מזה כמה שבועות, אך רק בימים האחרונים משכו את תשומת הלב של כלי תקשורת בולטים. באחד הדיווחים המוקדמים, מאמצע נובמבר, סיפר משתמש שהנוט 8 שקנה כחודש קודם לכן הפסיק להיטען כשהסוללה התרוקנה לחלוטין, אחרי שלא הטעין את הסמארטפון במהלך הלילה. "ניסיתי לטעון אותו בבוקר, והופיע אייקון הטעינה של מעגל עם ברק בתוכו", סיפר בסרטון שהעלה לחשבון היוטיוב שלו. "אחרי כמה זמן האייקון נעלם והמטען לא הטעין את הטלפון. שעה אחר כך עדיין היתה לי אותה בעיה והטלפון לא זיהה את המטען".
היקף התקלה לא ברור, אך ככל הנראה הוא אינו משמעותי. מאז השקת הנוט 8 באוגוסט האחרון מכרה סמסונג כמה מיליוני יחידות של המכשיר, ולו היה מדובר בתקלה רחבה יותר היא היתה זוכה להד תקשורתי משמעותי מוקדם יותר ולתלונות רבות יותר מעבר לכמה הדיווחים הספורים שזוהו באתרים שונים.
גם סמסונג עצמה לא הגיבה בצורה משמעותית לתקלה, והסתפקה עד עתה רק בתגובה בגרמנית שהעבירה לאתר pcwelt.de. "סמסונג מתייחסת לכל הדיווחים מסוג זה ברצינות", נמסר מהחברה. "קיבלנו רק כמה כמות קטנה של פניות מלקוחות בנוגע לבעיות בניהול הטענה של המכשיר. למרבה הצער, נוכל להתייחס לנושא רק כשיהיה לנו מידע מדויק לגבי מה שקרה למכשירים".
זהו דגם הנוט השני ברציפות שסובל מבעיות שקשורות לסוללה. ואולם, לפחות הפעם מדובר בתקלה מינורית בהרבה מזו שממנה סבל הנוט 7: בשנה שעברה הוצפה הרשת בדיווחים על נטיית הטלפון להתלקח ספונטנית - מה שיצר משבר תדמיתי, בשיאו נאלצה סמסונג לבצע ריקול מלא לכל המכשירים שבשוק.
הפעם יכולה החברה להתנחם בכך שגם יריבתה המרכזית, אפל, מתמודדת עם משבר קשור סוללה משלה: הודאת יצרנית האייפון שלפיה היא מעיטה את מהירות המעבד באייפונים עם סוללה חלשה הביאה את האמון הצרכני בחברה לשפל חדש (אם כי, כנראה, היתה לא רק השפעה זניחה על המכירות אם בכלל).