הזהב של השכונה: סטטיק ובן אל קיבלו מיליון שקל על קמפיין קסטרו
ל"כלכליסט" נודע כי צמד הזמרים הפופולארי קיבל את הסכום עבור 3 קמפיינים לקולקציית הילדים של הרשת שיתפרסו על פני השנה הקרובה; עם זאת בעלי ומנכ"ל החברה גבי רוטר מזהיר אחרי פרסום הדו"חות: "מצב האופנה לא יותר טוב מבשנה שעברה"
הקמפיין החדש לקולקציית הילדים של קסטרו, בכיכובם של צמד הזמרים הפופלארי סטטיק ובן אל, עושה גלים ברשת וזוכה לאהדה בקרב נשים וילדים. כעת ל"כלכליסט" נודע כי על פי הערכות מקורבים לצדדים, הזמרים קיבלו עבור 3 קמפיינים לרשת כמיליון שקל. הקמפיינים אמורים להתפרס על פני השנה הקרובה.
קסטרו דיווחה אתמול (ב') על עלייה בפרמטרים התפעוליים וחצתה לראשונה את רף מיליארד שקל הכנסות. במהלך 2016 פתחה קסטרו 10 חנויות, לעומת 29 שנפתחו בשנת 2015. במהלך השנה החולפת גם סגרה קסטרו 4 חנויות ונכון להיום היא מפעילה 162 חנויות. עם זאת, בשיחה עם "כלכליסט" אמר אתמול גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו כי הוא היה נזהר להגיד שהתקופה הקשה שעוברת על ענף האופנה חלפה. "ההסתכלות על מספר חברות שנסחרות בבורסה לא משקפת את מצב השוק בכללותו ואני לא חושב שזו שנת בשורות מבחינת התחרותיות והיכולת לייצר רווחים בענף שלנו. אנחנו עדיין במצב שבו רמת ההוצאות שלנו גדלה כתוצאה מעליות בשכר המינימום, עדיין בחלק מהמיקומים בשל קניבליזציה של שטחי נדל"ן הביקושים לא יוכלו לשרת את שכרי הדירה שנהגנו לשלם בעבר והקניונים יצטרכו לבצע התאמות. אני לא חושב שהמצב טוב יותר ביחס לשנה שעברה". את האזהרות האלה אומר רוטר דווקא על רקע תוצאות כספיות טובות של החברה ל־2016.
צמיחה בבגדי הילדים ועלייה בחנויות הזהות
קסטרו סיכמה את 2016 עם עלייה של 9.7% בהכנסות שהסתכמו במיליארד שקל. המכירות בחנויות הזהות גדלו בכ־1% לעומת אשתקד והסתכמו ב־1,314 שקל למ"ר. "המכירות בחנויות הזהות עלו לנוכח שיפור בהצעת ערך לצרכן, המחירים שלנו היו יותר זולים לעומת 2015, שיפרנו את שרשרת הייצור והקולקציה היתה יותר מדויקת", הסביר רוטר. "גם קולקציית הילדים התקבלה באהבה ותרמה לעלייה במכירות החנויות הזהות".
הרווח התפעולי השנתי של קסטרו עמד על 64 מיליון שקל לעומת 52.2 מיליון שקל ב־2015 ושיעורו ממחזור המכירות עלה ב־0.67%. בסיכום השנה רשמה החברה עלייה של 18.5% ברווח הנקי ל־48 מיליון שקל.
באוגוסט 2016 רכשה קסטרו 26.4% מקבוצת החברות הודיס, קרולינה למקה, אקססורייז וטופ טן, לפי שווי של 356 מיליון שקל, ובדצמבר האחרון רכשה 50% מרשת האופנה המוזלת אורבניקה, שבבעלות אותה הקבוצה, תמורת 90 מיליון שקל. קסטרו מדווחת כי החברות הנרכשות, מלבד אורבניקה, החלו לתרום לרווחים במהלך הרבעון הרביעי. הכנסות קבוצת הודיס הסתכמו ב־156.7 מיליון שקל, הרווח התפעולי הסתכם ב־15.6 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עמד על 9.9%. עד סוף השנה צפויות להיפתח עוד 17 חנויות למותגי הקבוצה בהשקעה כוללת של 15 מיליון שקל.
הרווחית ביותר בהודיס: קרולינה למקה
לראשונה מאז הרכישה מדווחת קסטרו על שוויין של החברות הנרכשות, למעט אקססורייז, מותג בריטי שעליו משלמת קבוצת הודיס תמלוגים. שוויו של הודיס הוערך ב־26.7 מיליון שקל. ברבעון הרביעי רשם המותג הכנסות של 90.9 מיליון שקל ורווח תפעולי של 1.3 מיליון שקל. שיעור הרווחיות התפעולית שלו בממוצע עמד 8%.
מותג המשקפיים קרולינה למקה, בו שותפה גם הפרזנטורית בר רפאלי, הוערך ב־22.4 מיליון שקל. הכנסות המותג ברבעון הרביעי הסתכמו ב־16.8 מיליון שקל והרווח התפעולי עמד על 348 אלף שקל. שיעור הרווחיות התפעולית של קרולינה הוא הגבוה מבין החברות - 10.4% בממוצע. שוויו של מותג אביזרי האופנה טופ טן הוערך ב־17.7 מיליון שקל. רשת טופ טן סייימה את הרבעון האחרון עם הכנסות של 36.4 מיליון שקל ורווח תפעולי של 547 אלף שקל. הרווחיות התפעולית הממוצעת של טופ טן עמדה על 8%.
זירת התמודדות שהתווספה לחברת האופנה בשנים האחרונות היא המכירות המקוונות ובעיקר תחרות מצד אתרים בינלאומיים. קסטרו מפעילה אתר מקוון משלה שלא הציג עלייה במכירות ב־2016 ובשלב זה אין בכוונתה להצטרף לקניונים הווירטואלים שמציעות חברות נדל"ן כמו ביג +. "לא היה לנו גידול במכירות באתר האינטרנט ב־2016 לעומת 2015, אבל מתחילת 2017 רואים גידול. הוא עדיין לא מהווה משקל משמעותי מהמכירות. האתר שלנו מעולה ואנחנו מספקים תוך שלושה ימים ולפעמים תוך יממה את המוצרים, וזה משהו שקשה לעשות כאשר יש עוד גורמים נוספים בהפצה. אנחנו כרגע צריכים לחזק את האתר שלנו".