$
אמנות ועיצוב

הצלם עידו איז'ק: "אם הסלולרי שלי היה אשה, הייתי מתחתן איתו"

צלם האופנה נטש את המצלמה המקצועית לטובת הזמינות של הסלולרי והאינסטגרם, באמצעותם הוא משלב תמונות מטופשות עם קמפיינים מסחריים וחושף איך עושים כסף במאה ה־21

אלעד בילו 08:2608.12.16

"כל יום מבחינתי הוא קמפיין", מכריז הצלם ואושיית האינסטגרם עידו איז'ק. "כל תמונה שאני מעלה היא מודעה". איז'ק (40) הוא צלם אופנה בולט שהמיר את המצלמה המקצועית במכשיר הסלולר ומאז הם החברים הכי טובים. עד כדי כך שהיום הוא "לא מסוגל לגעת במצלמות קונבנציונלית. יש משהו בזמינות, בקלילות, בזה שזה לא מבוים, זה הרבה יותר אמיתי".

 

בעמוד האינסטגרם שלו תמצאו ערב רב של תמונות: עם המשפחה והחברים, פורטרטים שלו במקומות שונים בעולם, קולאז'ים אמנותיים ובמקביל תמונות מהקמפיינים שלהם הוא אחראי. הוא חבר של כל דוגמנית שתוכלו לחשוב עליה, ולאינסטגרם ולאתר שלו עולות תמונות עם נשים כמו נינט או אסתי גינזבורג על ימין ועל שמאל, מכל התצוגות והאירועים השווים. בנוסף, אם הוא צילם מישהו אוכל המבורגר ברשת שאיתה הוא עובד או צילם משהו מעניין בחנות משקפיים של לקוחותיו, "אז כמובן שאני אעלה אותה ואתייג את מי שעשיתי עבורו את הקמפיין".

 

איז'ק. "כל יום מבחינתי הוא קמפיין" איז'ק. "כל יום מבחינתי הוא קמפיין" צילום: מארק אורן

 

איז'ק מקליק ללא הרף. הוא אושיית רשת ואחד מיצרני התוכן הראשונים בארץ שמצלם קמפיינים ופרסומות עם הסלולרי. במקרה שלו Huawei P9 שהוא, לא במקרה, גם הפרנזטור שלו.

 

לפני שהפך ליצרן תוכן לחברות הוא היה צלם אופנה מרכזי ועם הקמפיינים שלהם הוא אחראי נמנים סטיב מאדן, פוקס, ML והמשביר החדש לצרכן. כבר אחרי שסיים צבא החל לעבוד עם צלם האופנה רון קדמי. בהמשך נסע לניו יורק, וכשחזר בנה קריירה בצילום אופנה ולייף סטייל.

 

נינט טייב ועידו איז'ק בתמונה שלו מהאתר נינט טייב ועידו איז'ק בתמונה שלו מהאתר צילום: idoizsak.com

 

את הסוויץ' מהמצלמה המקצועית למכשיר שגם לכם יש בכיס הוא עשה כשרשת האינסטגרם קמה: "הבנתי שיש פלטפורמה חינמית שאפשר לפרסם בה, אבל לא לפרסם מודעות לפרצוף אלא לתת הצצה בלעדית לדברים, שבעצם ככל שאשים תוכן יותר מעניין ושונה, יעקבו יותר אנשים. החלטתי שאני רוצה לתת ללקוחות שלי מענה רוחבי. הבנתי שאני מעוניין לייצר תוכן כל הזמן".

 

 

צלם ושגר

 

"האיכויות שאתה יכול להגיע אליהן עם המצלמות בסלולרי כיום הן איכויות של מצלמה מקצועית", הוא טוען. יותר מכך: "ברגע שאתה בא לצלם עם הנייד, זה לא מאיים על המצולם, הוא לא נסגר. רואים את זה בעיקר אצל שחקנים — ברגע שאתה שם מולם מצלמת סטילס, הם מאוד נסגרים".

 

 צילום: idoizsak.com

 

הזמינות היא כמובן יתרון גדול. עד כדי כך הסלולרי זמין לו שהוא לא צריך כלום יותר, או כפי שהוא מגדיר זאת: "אם ה־Huawei שלי היה אשה, הייתי מתחתן איתו". "אם אני רואה סיטואציה שמגניבה אותי", הוא מסביר, "אם באותו הרגע הייתי עם מצלמה מקצועית — עד שהייתי מוציא אותה, מכוון וכל הסיפור הזה, יכול להיות שהייתי מאבד את הרגע. פה אני שולף את המכשיר במהירות ויורה, כמו נשק".

 

הדוגמה הכי טובה מבחינתו היא שבוע האופנה, כשתמונות עולות בלייב, כל הזמן. "אם הייתי משתמש במצלמה קונבנציונלית, עד שהייתי פורק את התמונות למחשב, מעבד ושולח אותן, ועד שהיו עולות, היה לוקח המון זמן".

 

 צילום: idoizsak.com

 

הצצה ללב התעשייה

 

צילומים להפקה חד־פעמית, שמהם התפרנס יפה במשך שנים, הוא לא עושה יותר: "אני לא מאמין בזה יותר". מהיום הוא עובד רק לטווח ארוך, מתווה לכל לקוח אסטרטגיות ברשת באמצעות החברה שלו CVM, שמייצרת לדבריו קרוב ל־2,000 אימג'ים כל חודש. "אני בעצם מתחתן איתם היום", הוא פונה שוב לדימוי מעולם הנישואים, הפעם כדי להסביר את יחסיו החדשים עם הלקוחות.

 

איז'ק מגדיר את עצמו היום כיצרן תוכן, ולא כצלם. הוא מסביר שזה כיוון שהיום חברות נדרשות להתחדש כל הזמן. "בעולם האופנה, למשל, מהרגע שהגיעו רשתות חברתיות כבר אין יותר עונות", הוא קובע, "כל הזמן עושים בגדים חדשים".

 

בר רפאלי עם איז'ק בר רפאלי עם איז'ק צילום: idoizsak.com

 

הלכה למעשה, על איז'ק לייצר חומרים ללקוחות שלו בכל יום: "אני בעצם צריך במינימום להכין 31 אימג'ים בכל חודש לחברה".

 

האתר שלו נראה כמו בלוג ניו־יורקי אופנתי, מאוד לא ישראלי, מאוד מעודכן ומאוד צבעוני. במהלך השנה הבאה הוא מתכנן להפוך אותו גם לתערוכה. סוד ההצלחה שלו, הוא סבור, הוא בגיוון: "בניגוד למפורסמים שבפיד שלהם מראים את החיים של עצמם, אני מראה את החיים שלי וגם של כל הסובבים אותי, כלומר אצלי בפיד תוכל להיתקל בבר רפאלי ובגל גדות ובג'סט ניים איט. אתה מקבל הצצה לתעשייה שלמה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x