קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס מנצחת על המסלול אך עדיין רושמת הפסדים
הקבוצה ששולטת במרוצי המכוניות דיווחה כי ההפסד בשנה שעברה עמד על 22.3 מיליון ליש"ט; זאת לעומת 76.9 מיליון ליש"ט ב-2014
18:3325.10.16
קבוצת הפורמולה 1 מרצדס דיווחה על שיפור משמעותי בנתונים הפיננסיים שלה, הנובעים משליטתה במרוצי המכוניות, אך עם זאת היא עדיין רושמת הפסדים.
קראו עוד בכלכליסט:
- אפל מנהלת מגעים לרכישת יצרנית מכוניות הפורמולה 1 מקלארן ב-2 מיליארד דולר
- ליברטי מדיה רוכשת את פורמולה 1
- ליברטי מדיה בדרך להפוך לבעלת השליטה של תחרות מרוצי פורמולה 1
הנתונים שפרסמה מרצדס בנץ גרנד פרי מצביעים על כך שרשמה ירידה בהפסד לאחר מס, והוא עומד על 22.3 מיליון ליש"ט (28.6 מיליון דולר) ב-2015. זאת לעומת הפסד של 76.9 מיליון ליש"ט שנה קודם לכן. בהתאם, הקבוצה מתקרבת להשגת איזון חשבונאי.
צילום: רויטרס
עוד דווח כי ההכנסות עלו ב-66.3 מיליון ליש"ט ל-213 מיליון ליש"ט הודות לעלייה בהכנסות מספונסרשיפ ועלייה בתשלומים ממחזיקת הזכויות המסחריות של פורמולה 1 מנג'מנט (FOM), הודות לביצועים המשופרים של הקבוצה במהלך עונת 2014.
ממרצדס נמסר כי ההסכם שלה עם FOM פירושו כי תזרימי הכנסות המבוססים על ביצועים ספורטיביים "יעלו באופן משמעותי" החל מ-2016 כתוצאה מהשליטה של הקבוצה על המסלול. מרצדס צפויה לזכות באליפות היצרנים השלישית ברציפות שלה. במקביל, לואיס המילטון זכה שנתיים רצופות באליפות הנהגים ונמצא בקרב צמוד עם חברו לקבוצה ניקו רוזברג על התואר הנוכחי. "התחזית להכנסות העתידיות מספונסרשיפ גם היא מבטיחה", נמסר בהצהרה ממרצדס.
לפי מרצדס שווי החשיפה ביחס להוצאות (advertising value equivalent) משידור לבדו עמד ב-2015 על 3 מיליארד דולר, שלדבריה הוא גבוה פי 10 מעלויות התפעול של הקבוצה. בסוכנות רויטרס ציינו שהעלות של הקבוצה לחברה האם דיימלר עמדה על סביבות 30 מיליון דולר, כולל ההפסדים.
"הצלחה לעולם אינה תלויה רק באדם אחד, אלא היא תוצר של מאמץ משותף", מסר טוטו וולף, שעומד בראש חטיבת הספורט המוטורי של מרצדס בנץ, ובבעלותו אחזקה של 30% בקבוצה. "אנחנו יכולים לראות שהחברה קוטפת את הפירות בצד העסקי, כפי שעשינו על המסלול בעונות האחרונות".