אפל הציגה את אייפון 7: עמיד למים וללא חיבור לאוזניות
מכשיר האייפון החדש דומה מאוד לאייפון 6, אך הוא עמיד למים, מגיע עם מצלמה בעלת עדשה כפולה, רמקולי סטודיו ואכן ללא שקע 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות. המכשיר צפוי להגיע לחנויות ב-16 בספטמבר, מחירו 649 דולר לדגם הרגיל ו-769 דולר לדגם הפלוס
ענקית הטכנולוגיה ערכה הערב את אירוע החשיפה המסורתי של בסן פרנסיסקו. "כלכליסט" העביר עדכונים שוטפים מהאירוע. כמו באירועים קודמים, החשיפה המרכזית היתה של אייפון 7, שכמה מהפרטים שלו פורסמו בטעות בחשבון הטוויטר הרשמי של החברה כמה דקות לפני החשיפה הרשמית. האייפון החדש יגיע לחנויות ב-16 בספטמבר. בנוסף הוצג באירוע דגם משודרג של האפל ווטש.
21:51 קוק שב לבמה לסכם את המוצרים שהוצגו עד כה. האם יהיה זמן גם למקבוקים חדשים כמו שטענו השמועות? יש להם עוד 10 דקות אחרי הכול…
21:50 המכשיר יושק ב-16 בספטמבר ב-28 מדינות. ישראל לא ביניהם, אחרי שבוע הוא יגיע לעוד 30 מדינות, גם שם לא ישראל. Ios10 תגיע ב-13 בחודש. האוזניות האלחוטיות החדשות של אפל, אגב, יעלו 159 דולר.
21:48 תם הסרטון, שילר חותם במחיר: 649 דולר לאייפון 7, ואפל מכפילה את שטחי האחסון בכל הדגמים, כך שהדגים הבסיסי יגיע עם 32 ג"ב, ולאחריו 128 ג"ב ו-257 ג"ב. האייפון 7 פלוס יתומחר החל מ-769. אפל תמשיך לשווק גם את דגמי ה-6S במחיר מוזל, אך עם שטח אחסון כפול.
21:28 AirPods - "עד עתה, אף אחד לא ניסה לספק חוויות קול אלחוטית באופן שמאפשר לעשות משוה חדש ונהדר, ואף אחד לא ניסה לתקן את הדברים שקשה לעשות. וזה לא הגיוני להיות מחוברים בכבל למכשירי מובייל. יצרנו משהו חדש שמראה עד כמה חוויה אלחוטית יכולה להיות טוב. היום אנחנו נרגשים להציג מוצר חדש: AirPods". מדובר על אוזניות אלחוטיות, שגם לא מחוברות בכבל ביניהם, ודומות מאוד בקונספט לאוזניות שסמסונג הציגה מוקדם יותר השנה. הן כוללות חיישנים אינפרה אדום, כך שהאוזניות פועלות רק כשהן בתוך האוזן, חיישני תנועה ומיקרופון מסנן רעשים. לדברי החברה, האוזניות מסוגלות לפעול עד 5 שעות בטעינה אחת. אגב, נראה שהן עובדות רק עם האייפון. לא מפתיע, אבל נראה כמו פספוס כי האוזניות באמת נראות מגניבות. למשל, הן מתחברות למכשיר בלחיצת כפתור אחת, כשזה מזהה אותן בקרבתו.הקופסה של האוזניות היא גם מטען חיצוני, שמסוגל לספק לאוזניות 24 שעות של פעילות. ויש גם כל מיני אוזניות חדשות תחת המותג Beats.
21:25 אוזניות EarPods - כצפוי, החברה מוותרת על חיבור האוזניות, והאוזניות החדשות שיגיעו עם האייפון יתחברו לפתח הטעינה במכשיר. "יש כבר 900 מיליון
אביזרים היקפים שמתחברים לפתח הטעינה שלנו, בהם גם אוזניות פרימיום רבות". וחדשות טובות לחובבי חיבור האוזניות המסורתי: כל מכשיר יגיע עם מתאם. "למה שנסיר את כניסת האוזניות האנלוגית? היא אתנו הרבה זמן, כבר 150 שנה. הסיבה להתקדם היא: 'אומץ', אומץ, לעבור הלאה ולעשות משהו חדש. הסמארטפונים שלנו עמוסים בטכנולוגיה וכולנו רוצים עוד, אבל השטח מוגבל. שימוש בחיבור ישן כבר לא הגיוני".
21:24 רמקולים - "אנחנו משתמשים ברמקול המובנה באייפון לשמוע מוזיקה, לשיחות פייס-טיים, ולראות סדרות. ולראשונה, באייפון 7, יש רמקולים סטריאופונים - אחד בתחתית ואחד בראש המכשיר. הם חזקים פי שניים מהרמקולים באייפון 6.
21:20 תצוגת רטינה HD - "זו התצוגה הטובה ביותר בכל סמארטפון, והיא משתפרת". 25% בהירה יותר, פלטת צבעים רחבה, ומשהו שבחברה מכנים ניהול צבעים מלא. בחור מאינסטגרם עולה לבמה כדי להדגים אפליקציה חדשה שעוצבה על מנת לנצל את יכולות המסך והמצלמה החדשים באייפון 7. בחיי. כמה אפשר עוד עם דמואים מייגעים? אני כבר מתגעגע למריו.
21:19 שילר מקדיש דקות ארוכות למצלמה. שיעבור כבר לחידוש הבא. הבנו, יש לכם מצלמה מצוינת ("המצלמה הכי טובה בכל סמארטפון אי פעם", לפי שילר), כל הכבוד על ההישג. נקסט.
21:17 כמו כן יכולה מצלמת האייפון 7 פלוס לצלם תמונות עם אזורי מיקוד שונים בתמונה, בדומה ליכולת שקיימת במצלמות מקצועיות. זאת, באמצעות אלגוריתם מתקדם שיצרה החברה.
21:12 מה שכן, המצלמה אכן נראית מרשימה. ובהתאם להערכות: האייפון 7 פלוס מגיע עם מצלמה כפולת עדשות - עדשה רחבה ועדשת טלפוטו. שימוש בשתי עדשות יאפשר למכשיר לבצע פעולות של מצלמות מקצועיות דוגמת זום אופטי עד פי 2 הודות לעדשת הטלפוטו, וזום דיגיטלי של עד פי 10.
21:08 המצלמה - "הכל שם חדש. יש מעצב תמונה אופטי, עדשה רחבה יותר שמספקת 50% יותר אור, וחיישן חדש של 12 מגה-פיקסל שמהיר פי 12 מהחיישן הקיים. גם הפלאש חדש, ומבוסס על 4 נורות לד ויכול לפצות על הבהוב של אור מלאכותי בצילום תמונות ווידיאו. כן כולל המכשיר חיישן עיבוד תמונה חדש מתוצרת אפל, שכולל יכולות כמו זיהוי עצמים וחפצים בעת הצילום, ניקוי הפרעות, ושיפור צבעים. שילר מציג כעת תגובות של צלמים מקצועיים למצלמה החדשה. שלא במפתיע, כולן מהללות, ומציג קצת תמונות שלהם שלדבריו לא עברו עיבוד. התמונות באמת יפות, אבל זו לא חוכמה.
21:05 האייפון החדש עמיד למים ולאבק - "היה חשוב לנו לשמור על התחושה הנהדרת עם האייפון. וכדי לעשות את זה היינו צריכים לעצבו אותו מבפנים עם חומרים מדבקים וחותמים חדשים" אומר שילר.
21:04 כפתור הבית - אולי החלק המזוהה ביותר באייפון, עובר לדברי שילר שינוי מהותי מהיסוד. "הוא עכשיו רגיש לעוצמה, ועובד בשילוב עם מנוע הפטיט חדש שמשולב בכל חווית המשתמש, כמו בעת קבלת הודעה או ביצוע פעולות מסוימות.
21:02 העיצוב - "יש לו עיצוב חדש ומעודן, שכולל גימור חדש בצבע שחור. כבר אי אפשר לראות את האנטנות. ולאפל יש עוד אייפון בצבע שחור שונה, וכמובן בצבעי זהב, כסף וורוד.
21:01 תם הסרטון, וקוק שוב על הבמה, מזמין את פיל שילר להרחיב על המכשיר. שילר יעבור על 10 תכונות חדשות במכשיר החדש.
20:59 סרטון בכיכוב ג'וני אייב יספק הצצה עמוקה יותר למכשיר. בעיצוב החיצוני, הוא די דומה לתמונות שהתפרסמו בשבועות האחרונים. הוא עשוי אלומיניום וזכוכית, עם מאפיינים עיצוביים כמו חיצוב המצלמה ישירות מגוף האלומיניום או שילוב האנטנה בגוף המכשיר. וכן, המצלמה עדיין בולטת מגוף המכשיר.
20:58 ועכשיו מגיע קוק לאייפון החדש. "זה האייפון הטוב ביותר שאי פעם יצרנו. זהו אייפון 7". הקהל מאבד את דעתו.
20:56 קוק חוזר לבמה ועובר לכוכב המרכזי - האייפון. "הוא שינה את הדרך שבה אנחנו עושים דברים מדי יום, ונגע בחיים של הרבה אנשים בכל העולם. מכרנו כבר יותר ממיליארד אייפונים, מה שהופך אותו למוצר הנמכר ביותר מסוגו בהיסטוריה". קוק מזכיר את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה iOS 10, ויכולות כמו שילוב של סירי באפליקציות או שדרוג לאפליקציית המפות המובנית. גם אלו הוצגו כבר כולם באירוע ביוני. הבשורה היחידה שצפויה היא מתי הגרסה החדשה תהיה זמינה לכל המשתמשים, אחרי שהושקה בבטא ביולי.
20:55 הדור החדש של האפל ווטש יתומחר החל מ-369 דולר. במקביל, תמשיך החברה לשווק את הדור המקורי של האפל ווטש, בתוספת מעבד כפול ליבה, ובמחיר של החל מ-269 דולר. הזמנות מוקדמות החל ממחר, השקה ב-16 בחודש. השעון בשיתוף נייקי יגיע באוקטובר.
20:53 אדוארדס חותם את הדמו המייגע, ולבמה חוזר וויליאמס. אלוהים, עד מתי?
20:48 וויליאמס מעריך שהסירייס 2 יהיה פופולרי במיוחד בקרב רצים, ולשם כך נכנסה אפל לשיתוף פעולה עם נייקי שכולל שעון בעיצוב מיוחד אידאלי לריצה. נשיא נייקי, טרבור אדוארדס, עולה לבמה כדי להסביר על השעון המשותף. בין יכולות השעון, שמגיע בעיצוב משולב שחור וצהוב זרחני, גישה מהירה ליישום הריצה בשעון והתרעות יומיות שמעודדות את המשתמשת לצאת לריצה. השעון המיוחד הזה נראה כמו פרסומות לא בדיוק סמויה לנייקי. קצת מוזר.
20:45 בינתיים על הבמה באירוע, מסתיים דמו של ה-GPS באפל ווטש סירייס 2. כעת מציג וויליאמס את העיצובים של הדור החדש ובראשם שעון לבן מחומר קרמי, חזק פי 4 מפלדת אל-חלד. והוא גם יגיע go רצועות בעיצוב של בית האפנה Hermes.
20:43 ועוד משהו על האייפון החדש - הוא יושק ב-16 בספטמבר. אגב, הפרטים בידיעה של The Verge הם מחשבון הטוויטר הרשמי של אפל. מסתבר שהחברה צייצה אותם בטעות, ומחקה מאוחר מדי. קצת מביך. לפי הפרטים שיצאו לטוויטר, עיצוב המכשיר דומה מאד לדגמי אייפון 6 ו-6S, אך הוא עמיד למים, מגיע עם מצלמה בעלת עדשה כפולה, רמקולי סטודיו ואכן ללא שקע 3.5 מ"מ לחיבור אזניות. המכשיר צפוי להגיע לחנויות ב-16 בספטמבר.
20:42 בינתיים עוד קצת על האפל ווטש החדש: הוא כולל מעבד חדש כפול ליבה, מסך משופר עם התצוגה הבהירה ביותר בכל מוצר של אפל עד עתה ו-GPS מובנה.
20:40 וויליאמס עדיין על הבמה עם האפל ווטש, אבל בינתיים אתר The Verge כבר העלה, אולי בטעות, ידיעה עם כל הפרטים המלאים על האייפון 7. אנחנו מסכמים ברגעים אלו ועוד כמה דקות נביא לכם אותם כאן. ממה שהספקנו לראות בינתיים, הוא יהיה עמיד למים, יכלול מצלמה עם עדשה כפולה ולא יכלול חיבור לאוזניות.
20:36 השם הרשמי: Apple Watch Series 2. "הוא הונדס מחדש, וכולל תוכנה שתשנה את האופן שבו אתם משתמשים בו. השעון המקורי היה עמיד להשפרצות, הנוכחי עמיד לשחייה. הוא עמיד למים עד 50 מטר. זה די עמוק, ומאתגר במיוחד לשעון כי יש כל כך הרבה נקודות כניסה. הצלחנו לחסום את כולם, חוץ מהרמקול שצריך אוויר כדי להפיק קול, אז בסוף השחייה, הרמקול עצמו פולט החוצה את המים שנכנסו".
20:35 ועכשיו, הדור הבא של האפל ווטש. מוצג סרטון. מבחינת עיצוב חיצוני, נראה שאין הבדל בין המכשירים, אך עושה רושם שהוא עמיד למים.
20:32 האפליקציה החדשה משלבת בין המשחק לבין פעילות הכושר השגרתית של המשתמש. ועכשיו לדמו משמעותי של המשחק: האפליקציה לשעון מאפשרת לכם לעקוב אחרי הקלוריות ששרפתם ומבשרת על פוקימונים או פוקיסטופים באזורכם. "לעולם לא תחמיצו פוקיסטוס", מבטיחים על הבמה. כאן בדסק טכנולוגי אנחנו מתקשים להכיל את ההתרגשות.
20:30 והנה בשורה חדשה ראשונה: הפוקימון גו מגיע לאפל ווטש. תודו שאתם מתרגשים. מנכ"ל ניאנטק, מפתחת המשחק, עולה לבמה כדי להדגים את האפליקיציה החשובה הזו.לדבריו, המשחק הורד יותר מחצי מיליארד פעמים, ושחקנים צעדו יותר מ-4.6 מיליארד קילומטר. זה הרבה מרחק מבוזבז.
20:27 לבמה עולה ג'ף וויליאמס, כדי להציג את הדור החדש של האפל ווטש. הוא מזכיר קודם את מערכת ההפעלה החדשה שלו, שהוצגה כבר ביוני, וכוללת מעבר קל יותר בין פני שעון, ואפשרות להגיב במהירות להודעות ולצרף סטיקרים ואפקטים לתגובות. שום דבר שלא ידענו עליו כבר. אפשר למצוא את כל הפרטים באירוע הלייב בלוגינג הקודם שלנו.
20:24 תם הדמו, וקוק עובר לעדכונים על האפל ווטש: "אנשים בכל העוםל משתמשים בו בהיבטים רבים בחיי היומיום שלהם. זו הדרך הטובה ביותר לקבל התראות, לשלם עם אפל פיי, והרבה אנשים משתמשים בו כדי לשמור על הכושר והבריאות. הוא שינה את הציפיות משעון". לדברי קוק, האפל ווטש הוא מותג השעון השני המצליח ביותר לפי הכנסות, והשעון החכם הנמכר ביותר. כעת מתהדר קוק בתגובות המדהימות, אלא מה, של משתמשים."האפל ווטש קבע רף חדש לשעון מודרני, ואנחנו רק מתחילים". מסכם קוק.
20:22 כעת מדגימה פרסקוט איך זה עובד. נחסוך את זה ממכם. עם עבדתם פעם עם מישהו אחר על מסמך בגוגל דוקס, אתם כבר מכירים את העקרון.
20:20 ועכשיו, עולה לבמה סגנית נשיא אפל סוזן פרסקוט, כדי לעדכן על חידושים בחבילת התוכנות המשרדיות של אפל iWork. למיטב זכרוני, עברו לפחות שנתיים מאז שהחבילה הזו זכתה לעדכון משמעותי. ובאמת הגיע הזמן. החידוש שפרסקוט מבשרת עליו: עבודה משותפת בזמן אמת. או, בקיצור, מה שגוגל דוקס עושה כבר שנים, אפל נזכרה להוסיף רק עכשיו. אם כי אפל עושה את זה בתוכנות ואפליקציות, ולא בשירותי רשת, וזה קצת יותר מורכב.
20:18 הדמו תם, וקוק חוזר לבמה. זה הזמן לעדכונים על הפעילות של אפל בתחום החינוך. קוק מזכיר את המחויבות של אפל לחינוך, ולהשפעה שיכולה להיות למוצריה על מורים ותלמידים. הוא מזכיר יוזמה לאומית בשם connectED שנועדה להביא טכנולוגיה לבתי ספר באזורי מצוקה, ושבה אפל לוקחת חלק. נראה שלקוק חשוב מאוד להציג את אפל באור חיובי של חברה שתורמת לחברה. חלק ממאמצי היח"צ בקרב המתעורר על תשלומי המסים של אפל?
20:15 אוקיי, משחק נחמד, אבל קצת נסחפו עם הדמו. רק הבאתם את מריו לאייפון, לא מצאתם תרופה לנזלת. המשחק אגב יהיה בתשלום, אבל של רכישה חד פעמית בלבד, בלי רכישות בתוך האפליקציה כמו במשחקי Freemium. המשחק יושק לקראת עונת החגים הקרובה.
20:12 מיאמוטו מזמין מתורגמן לבמה, כדי לספר על נפלאות מריו, שמגיע לאייפון ולאייפד עם משחק חדש בשם Super Mario Run. הדמו הראשון של הערב יוצר לדרך: המשחק הוא משחק גלילת צד, שבו מריו רץ עצמאית משמאל לימין המסך, והשליטה העיקרית היא בקפיצות של מריו ומתבצעת ביד אחת בלבד.
20:09 "ההצלחה של האפסטור הפכה את האייפון והאייפד למכשירי הגיימינג הפופולריים בעולם, ובאפסור יש יותר מחצי מיליון משחקים", מפרט טים קוק. "אבל משהו, או מישהו היה חסר. והיום אני שמח להודיע שהוא מגיע לאפסטור". ברקע מתנגן סרטון קצר של סופר מריו. הקהל מוחא כפיים בתהלהבות כשלבמה עולה יוצר המשחק, שיגרו מיאמוטו.
20:07 העדכון הבא נוגע לאפסטור: "האפליקציות עושות יותר ויותר דברים מדהימים. אפסטור שינתה את עולם התוכנה ואת החיים של כולנו.עד עתה הורדו יותר מ-140 מיליארד אפליקציות, ואנחנו ממשיכים לשבור שיאים. בחודשיים האחרונים נרשם בחנות גידול שנתי של 106% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, האפסטור יצרה פי 2 יותר הכנסות מהמתחרה הקרוב ביותר
20:05 ועכשיו, לכמה עדכונים ואפל מיוזיק תחילה: "מאז ההשקה יש לשירות יותר מ-17 מיליון מנויים משלמים, עם גישה ליותר מ-32 מיליון שירים והמלצות אישיות מאנשים שאוהבים מוזיקה". קוק מזכיר את העיצוב החדש של השירות, שהוצג כבר בוועידת המפתחים של החברה ביוני שעבר, ומעלה על נס את מעלות השירות ואת שיתופי הפעולה הבלעדיים עם אמנים כמו טיילור סוויפט.
20:04 ועכשיו באולם, קוק על הבמה: "בוקר טוב, תודה". הוא מודה לג'יימס ולפארל, ומזכיר את הפרקים החדשים של קארפול קריוקי שישודרו בתחילת השנה הבאה.
20:03 המוזיקאי וויל פארל נכנס לרכב. השלישייה מבצעת את Sweet Home Albama, וקוק יוצא מהרכב ורץ לאולם האירועים בסן פרנסיסקו.
20:01 מחיאות כפיים באולם. והפעם בסרטון הפתיחה: טים קוק מתכונן לזמר בקארפול קריוקי. כזכור, אפל רכשה את זכויות השידור של הלהיט הוויראלי ותפיק פרקים חדשים לאפל מיוזיק. שלא במפתיע, הסרטון הוא פרסומת לאפל. בין שיר לשיר מזכירים קוק והמארח, ג'יימס קורדן, מוצרים שונים של החברה.
19:59 בעוד דקות אחדות תפתח אפל את אירוע השקת האייפון השנתי. האולם כבר מלא, בציפייה לראות את האייפונים, המק ודגמי האפל ווטש החדשים. בינתיים, נהנים ממוזיקה באדיבות תחנת הרדיו של החברה, Beats1.