$
פרסום ושיווק

האיש מהקומונה שדואג לחברים: עסקת קסטרו חושפת את מייסד הודיס

מהילדות בדימונה ועד לפרלמנט של גבי רוטר: הדרך שעשה יוסי גביזון, מי שייסד את קבוצת האופנה הודיס, המורכבת מחמש רשתות, ובשבוע שעבר מכר 26.4% ממניותיה לקסטרו. בענף האופנה טוענים כי חוזקתו טמונה בשותפיו - חברי ילדות, שכמוהו עברו להתגורר בהוד השרון ועובדים איתו כבר שני עשורים

אורנה יפת 08:2604.09.16

על העסקה למכירת 26.4% מהודיס לקבוצת האופנה קסטרו חתם יוסי גביזון בעצמו. לפני שבעה חודשים העלה גביזון בפני שותפיו לקבוצת הודיס, חברי ילדותו, את פרטי המשא ומתן עם קסטרו והודיע על מחיר המכירה שקבע. החברים לא התנגדו, ומאז לא שמעו עוד על העסקה. לפני שבועיים הם קיבלו לראשונה מידי גביזון את ההסכם, ולא אמרו דבר.

 

גביזון הוא האיש שמייצג אותם, יש לו זכות להטיל וטו, והוא מנהל את ההצגה, או במקרה הזה את העסקה. מנגד, שותפיו יודעים כי הוא לא האיש שיפגע בחברי הילדות הנאמנים לו, שהולכים לצדו כבר 20 שנה. כל השותפים, מלבד אחד שעבר למכמורת, מתגוררים בהוד השרון ומנהלים חיים כקומונה אחת גדולה. הם גדלו יחד בדימונה, עובדים יחד, הילדים שלהם חברים והם יוצאים לחופשות משותפות בארץ ובחו"ל. גביזון, שייסד את קבוצת הודיס, השתדל עד היום להיות מתחת לרדאר, אך בשבוע שעבר, בעת החתימה הפומבית על עסקה מהגדולות בעולם האופנה הישראלי, הוא נאלץ להתמודד עם אור הזרקורים.

 

הולך מוקדם הביתה, אבל מושך בכל החוטים

הודיס כוללת בתוכה חמש רשתות, שבכל אחת מהן כמה שותפים שונים: רשת אופנת הבייסיק הודיס, רשת המשקפיים קרולינה למקה, רשתות האקססוריז טופ טן ואקססורייז ורשת אופנת הלואו־קוסט אורבניקה. בכולן מחזיק גביזון בחלק מהמניות, והוא מנהל אותן עד לפרטים הקטנים.

 

גביזון (43) נולד וגדל בדימונה. לכל אורך הדרך הוא מלווה בקבוצת חברי ילדותו, שבהם אורן בר גיל, עמית שוק, מיכל ומריאנו קרפ, יובל שני ויאיר אוחיון. לאחרונה נכנס כשותף חבר ילדות נוסף — מורדי שבת — המשמש כמשנה למנכ"ל בגינדי השקעות. שבת מחזיק ב־7% ממניות חברת איי.סי.סי אופנה, המפעילה את רשת אקססורייז שרכשה הקבוצה מפישמן רשתות ב־2015. סך הכל כוללת הקבוצה כעשרה שותפים שברשות כל אחד מהם אחוז מניות שונה בכל אחת מהרשתות. באקססורייז ובקרולינה למקה יש שותפים נוספים, בהם ניצן ישראלי, מנכ"ל הודיס שהיה בעבר בפוקס ובדוקטור בייבי, ובר וציפי רפאלי.

 

גביזון, מספרים גורמים בענף האופנה, מנהל את המו"מ על המיקומים בקניונים בהתייעצות עם מנכ"לי הרשתות, אך הוא האיש שחותם לבסוף על העסקאות. "הוא מושך בחוטים ושולט בכל, אף שלא תראי אותו עונה על מיילים או מנהל לו"ז ישיבות סדור", אומר מכר, "הוא חותם על כל שקל שיוצא מהחברה ומאשר כל הזמנה שהחברה מבצעת; הוא גם מאשר קמפיינים. הוא לא מנכ"ל שגרתי, אבל הוא שולט בכל. זה חלק מהקסם שלו".

 

מקורב נוסף אומר: "היתרון שלו הוא האנשים שהולכים איתו לאורך שנים. הוא לא מהסס להגיד את כל מה שהוא חושב לכולם — מבעלי ומנכ"לי קבוצות הקניונים ועד למתחרים. הוא מסוגל לחולל מהומות מול מנהלי הקניונים כמו שגבי רוטר לעולם לא יעשה". בענף האופנה טוענים שהוא מתאים לגבי רוטר דווקא בגלל הניגוד ביניהם. "רוטר שקט ורך, וגביזון בועט וקשה".

 

גביזון אוהב להתגאות בעובדה שהוא מסיים את העבודה בשעות אחר הצהריים המוקדמות, מלבד פעמיים בשבוע שבהן הוא נשאר במשרד עד שבע בערב. הוא משדר אווירה של עבודה נינוחה ורגועה, בלי מסגרת נוקשה ועם הרבה חופשיות למנכ"לים. אחד ממנהלי הקניונים המובילים אומר כי מדובר בקבוצה של אנשים טובים ונחמדים, שיודעים לעשות הרבה רעש בהשקות, ושהסיבה העיקרית שהכניסו שותף היא הצמיחה המהירה שלהם. "יש שם הרבה כוח אדם. עד לפני חמש שנים אף אחד לא הכיר אותם ופתאום הם הגיחו בבום עם כמה רשתות, לקחו את בר רפאלי מקבוצת פוקס ועוררו מהומות. כשהם פתחו את אורבניקה בראשון לציון הגיעו 10,000 איש. זה היה מטורף. זה לא מותג בינלאומי, אלא משהו מקומי וזול, אבל כשבר רפאלי מזמינה את כולם להגיע לפגוש אותה, ולא שהיא תלבש את הבגדים הללו, זה מצליח לחברה. הם פעלו בחוכמה כשהכניסו שותף ניהולי כמו קסטרו. חסרות להם המקצועיות וההתמחות במספרים שקיימות בקבוצת קסטרו. רוטר הוא אחד המנהלים היותר מקצועיים בשוק הקמעונאות".

 

 

מייסד קבוצת הודיס יוסי גביזון. "היתרון שלו הוא האנשים שהולכים איתו לאורך שנים" מייסד קבוצת הודיס יוסי גביזון. "היתרון שלו הוא האנשים שהולכים איתו לאורך שנים" צילום: אוראל כהן

 

חברות אמיצה עם רוטר, שהתפתחה לעסקים

הדרך של קבוצת הודיס החלה כאשר חלק מחבריה, ובהם גביזון, בר גיל ושוק, יצאו לטיול במזרח הרחוק ובאוסטרליה לאחר הצבא ונחתו בגרמניה ב־1996. שם פגש גביזון את בת זוגו הגרמנייה, קרולינה למקה, המכונה בפיו קרול, והחבורה החלה למכור משקפיים ואקססוריז בפסטיבלים בגרמניה. למקה היתה אמונה על העיצוב של המשקפיים, אף שלעולם לא למדה זאת.

 

גביזון וחבריו החלו לייצר משקפיים במפעלים בסין ומכרו אותם בגרמניה. העסקים שלהם החלו להתפתח כאשר רשתות אירופיות פנו אליהם בבקשה שימכרו להם משקפי שמש לפי מפרט לקוח. אחת הרשתות הללו היתה זארה. גביזון הצליח ליצור קשרים ענפים עם בעלי מפעלים בסין והקים שם מטה שפועל עד היום.

 

כאשר הביקוש למשקפיים צבר תאוצה, עלה הרעיון לפתוח רשת קמעונאית שבה יימכרו המוצרים. אלא שהוא בחר שלא להתחרות בלקוחותיו בעולם וכך הוחלט לפתוח את טופ טן בישראל. במאי 2008, חודשיים לאחר שחזרו הוא ולמקה לגור בישראל, רכש גביזון גם את רשת ההלבשה הודיס, שמנתה אז שבעה סניפים, והחל לפתח אותה. המתחרים בענף לא תמיד מפרגנים וטוענים שהודיס, כמו גם קרולינה למקה, היא רשת המבוססת על העתקת עיצובים מהמתחרות.

 

 

בר רפאלי בקמפיין להודיס. "הם לקחו אותה מפוקס ועוררו מהומה" בר רפאלי בקמפיין להודיס. "הם לקחו אותה מפוקס ועוררו מהומה" צילום: אייל נבו

 

מי שהאמין בגביזון הוא ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי, אשר הפגיש אותו עם יזם שהציע לפתוח דוכני משקפיים בקניונים, אך לבסוף גביזון החליט לפתוח את קרולינה למקה.

 

תורן הוא גם מי שהוביל עם גביזון את הקמתה של רשת אורבניקה. הרעיון להקים את אורבניקה עלה בראשו של גביזון לאחר שניסה להביא לישראל את המותג הבינלאומי ניו יורקר. שם גם צצו ניצני היחסים שלו עם גבי רוטר. גביזון פנה לרוטר והציע לו להביא איתו לארץ את המותג, מהלך שלא קרם עור וגידים אך הוליד חברות אמיצה בין הצדדים. רוטר הוא גם האיש שעמו התייעץ בנוגע להקמת אורבניקה, ואף עלתה האפשרות כי יפתחו את הרשת ביחד. רוטר ויתר על האפשרות וגביזון הקים את הרשת לבדו. כבר אז ידע גביזון שהוא התחבב מאוד על רוטר ושהשניים יעשו עסקים יחד ביום מן הימים. בשבוע שעבר החברות הפכה גם לשותפות עסקית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x