בלעדי לכלכליסט
משייף את המגף: ויזל יפתח במקביל 8 סניפי CHARLES & KEITH
לאחר שקיבלה את הזיכיון לרשת הנעליים הסינגפורית נערכת קבוצת פוקס להחדרתו לארץ במרץ 2015 בהשקעה של 30 מיליון שקל. בכל סניף, שישתרע על 150 מ"ר, יושקעו מיליון שקל, בניסיון לחזק את האחיזה מול רשתות האופנה המתחרות בענף ההנעלה המתחמם
קבוצת פוקס נערכת להשקת מותג הנעליים והתיקים מסינגפור CHARLES & KEITH. כפי שנחשף ב"כלכליסט" בנובמבר 2013, פוקס ניהלה בחודשים האחרונים מגעים להבאת המותג לישראל, ובשבוע שעבר דיווחה כי קיבלה את הזיכיון להפעלתו. פוקס קיבלה את הזיכיון לשמונה שנים, ובמשך תקופה זו היא תשקיע 30 מיליון שקל בהחדרת המותג ובפתיחת הרשת בארץ.
ל"כלכליסט" נודע כי החנויות הראשונות של CHARLES & KEITH ייפתחו במרץ 2015. בכוונת פוקס להקים במקביל שמונה חנויות בהשקעה של מיליון שקל לחנות, שיפעלו בהתאם לקונספט הבינלאומי. בניגוד למותגי ההלבשה של פוקס, שכוללים רצפת מכירה של מאות מטרים רבועים, שטחן של חנויות CHARLES & KEITH יהיה קטן יחסית - 150 מ"ר.
בפוקס שואפים להקים את החנויות בקניונים מובילים. בין היתר, צפויות להיפתח חנויות במתחם איקאה החדש בקריית אתא ובקניון רמלה, שנבנה בימים אלה בידי קבוצת עזריאלי. הראל ויזל, מנכ"ל הקבוצה ובעלי פוקס, מנהל משא ומתן על מיקומים בקניונים נוספים.
פתיחת שמונה חנויות במקביל מאפיינת את האסטרטגיה של ויזל, בעיקר בכל הקשור בהחדרת מותגים בינלאומיים לארץ. כך נהגה הקבוצה באשר למותג האופנה האמריקאי אמריקן איגל בתחילת 2012, שבשלושת החודשים הראשונים לפעילותו כבר מנה עשרה סניפים. במרץ השנה השיקה פוקס את מותג ההלבשה לילדים דה צ'ילדרנ'ס פלייס ובתוך חודשיים פתחה עשר חנויות.
CHARLES & KEITH נוסדה ב־1996 בידי האחים צ'רלס וקית' וונג. הרשת מתמקדת בנעליים ואביזרים לנשים ומונה כיום יותר מ־300 חנויות, שמפעילים זכיינים. המותג הבינלאומי יצטרף למותג נעליים נוסף שפוקס שותפה בו, מרשה בלרינה, לצדו של ארי מלמוד - רשת המבוססת על דוכני קניונים וכוללת כיום 12 חנויות.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", ויזל מנהל במקביל מו"מ לזיכיון של רשת ההנעלה הספורטיבית Foot Locker. המגעים עם החברה האמריקאית כבר נמשכים כמעט שנה. גורם נוסף בתחום האופנה שניהל מגעים לקבלת הזיכיון ל־Foot Locker הוא ג'ואי שוובל, זכיין זארה וגאפ בארץ. בעבר ניסה ויזל להביא לארץ גם את רשת הנעליים DSW שבבעלות אמריקן איגל, אך הניסיון לא הניב תוצאות.
השלמה למותגי האופנה
בשבוע שעבר דיווחה פוקס על ירידה במכירות של שבעת המותגים שהיא מנהלת בעקבות החורף השחון ועיתוי חג הפסח. מכירות הקבוצה בשלושת החודשים הראשונים של השנה ירדו ב־12% בהשוואה לרבעון המקביל ב־2013 והסתכמו ב־225 מיליון שקל, והרווח הנקי צנח מ־28 מיליון שקל ל־5 מיליון שקל.
כניסת פוקס לתחום הנעליים היא השלמה למותגי האופנה של הקבוצה ומהווה חלק ממגמה שבמסגרתה כל רשתות האופנה חודרות לתחום. לאחרונה נכנסו לתחום גם רשת רנואר, שהחלה למכור נעליים, והוניגמן, שמוכרת ברשת הצעירים שלה TNT נעליים תחת מותג פרטי וכן את המותג VANS.