יאהו רכשה את Rockmelt בכ-70 מיליון דולר
ענקית הרשת קנתה את מפתחת הדפדפן החברתי כדי לשפר את השירותים המקוונים שלה. רוקמלט תוטמע ביאהו לחלוטין ותפסיק להפעיל ולתמוך בשירותיה החל מה-31 בחודש
יאהו רכשה את חברת Rockmelt, המוכרת בעיקר בזכות הדפדפן החברתי שפיתחה, תמורת סכום המוערך ב-60-70 מליון דולר. מטרת הרכישה היא להשתמש בטכנולוגיה של החברה לשדרוג שרותי המדיה ואפליקציות המובייל של יאהו.
- יאהו מכניסה את בלוגי הפורנו בטאמבלר לגטו מקוון
- מריסה מאייר החזירה את הצבע ללחיים של יאהו
- יאהו: רווח נקי של 331.15 מיליון דולר ברבעון השני
מאז פרסום הידיעה על המכירה בבלוג שלה אתמול החברה סגרה את הרישום למשתמשים חדשים, והחל מה-31 באוגוסט היא תפסיק להפיץ את מוצריה ולתמוך בהם.
המייסדים עוברים לצמרת יאהו
רוקמלט הוקמה ב-2009 על ידי היזמים טים האווס ואריק וישריה, וזכתה לגיבוי של מייסד נטסקייפ מארק אנדריסן ולהשקעות של 40 מליון דולר מקרנות בולטות כמו Accel Partners ו-Khosla Ventures.

היא בנתה את הדפדפן שלה על בסיס הקוד של פרויקט כרומיום של גוגל, מיזם הקוד הפתוח עליו מתבסס הדפדפן כרום, והשיקה אותו בסוף 2010. החברה הוסיפה ליכולות הגלישה באינטרנט תכונות חברתיות כמו חיבור משופר לצ'ט של פייסבוק, התרעות מטוויטר ותוספי תוכן מיוטיוב ואתרי חדשות, כשהיא מנסה להפוך את האינטראקציה עם חברי הרשת לנדבך מרכזי וקבוע בגלישה.
הדפדפן הצליח לזכות בתשומת לב תקשורתית ובעניין בקרב מאמצים מוקדמים, אבל התקשה להציב תחרות של ממש לכרום, פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר מבחינת מספר הגולשים. באפריל האחרון החברה חדלה לעדכן אותו ועברה להתמקד בשירות מבוסס ווב ואפליקציות מובייל שמאחד תכנים חברתיים ממקורות שונים.

מאייר מוכיחה את עצמה
הרכישה של רוקמלט היא האחרונה בשרשרת ארוכה של קניית חברות שביצעה המנכ"לית מריסה מאייר מאז נכנסה לתפקיד לפני כשנה. ביולי רכשה החברה את יצרניות אפליקציות המובייל Xobni ו-Qwiki, במאי היא קנתה את טאמבלר בעסקת ענק של 1.1 מיליארד דולר ובחודשים שלפני כן היא הוציאה סכום כולל של מאות מליוני דולרים על רכישת לא פחות מ-15 חברות קטנות יותר.
עד כה האסטרטגיה הוכיחה את עצמה, כשמניית החברה זינקה ב-70% מתחילת השנה וממשיכה לטפס בעקביות, וגם אמון העובדים בהנהלה ובמותג חזר לאחר שנים ארוכות בהן יאהו נחשב למקום עבודה בעייתי ומביך.