קניון בוטיק
רותי ומתי ברודו עומדים מאחורי התפריט והעיצוב של קפה אלברט בקניון רמת אביב, אך לא מתכננים להיכנס לקניונים בעצמם, ויונתן רושפלד לא מתנצל ואף מתרברב במחירים הגבוהים במסעדה החדשה במלון עלמה
מסעדה חדשה בקניון רמת אביב. מי שייכנס למסעדת קפה אלברט החדשה שתיפתח להרצה בימים הקרובים בקניון רמת אביב עשוי להתבלבל ולחשוב שנכנס לאחד ממפעלותיה של חברת R2M המחזיקה בין השאר את הקופיבר, את הבראסרי ואת הוטל מונטיפיורי. העיצוב המוקפד והתפריט שכולל הרבה מאוד מהקלאסיקות המזוהות עם הקבוצה (כמו המבורגר קופיבר, כבד על פירה וקינוחים מהבייקרי שבבעלות הקבוצה) עשויים להטעות.
אלא שלא מדובר בעוד ניסיון העתקה של יוצאי מסעדות הקבוצה, אלא בפרויקט ייעוץ שניהלו מתי ורותי ברודו במטרה לספק גם ליושבי הקניון ברמת אביב מעט שיק פריזאי־תל אביבי שחסר באווירת הקניון הסטרילית.
"המקום נפתח בהשראה של R2M", מסביר עובד ראובן, הבעלים של קפה אלברט ומי שמחזיק גם בזכיינות לסניף הסמוך של קפה אספרסו בר. "ההשקעה היתה עצומה", הוא אומר כשהוא מתבקש, ומסרב לנקוב בסכום ההקמה. "לא רק כספית. לקח יותר משנה להרים את הפרויקט. בשבילי זה הרבה זמן, בשבילם מדובר בפרויקט הכי זריז שהם עבדו עליו". ההערכה היא שבהקמה הושקעו כמיליון וחצי דולר.
אתה לא חושש לגנוב לעצמך לקוחות מהאספרסו בר הסמוך?
"אלו שני מקומות שונים מאוד. האספרסו בר כשר, קפה אלברט לא. המתחם כולו ייראה בקרוב נהדר, אנחנו עומדים לשפץ גם את האספרסו בר, וכל האזור יהיה יפהפה".
המסעדה החדשה משתרעת על פני כ־200 מ"ר ומכילה כ־100 מקומות ישיבה, מתוכם 14 בבר. היא תתפקד כמסעדה לאורך כל שעות היום עם ארוחות בוקר, צהריים וערב. בינתיים, מספר ראובן, היא תהיה סגורה בשישי־שבת. פרויקט הייעוץ של הקבוצה כלל את בניית התפריט והעיצוב, אך לא את השירות וההתנהלות בפועל. עם זאת, אומרים ב־R2M, הקבוצה תלווה את המסעדה בחודשים הקרובים.
סניף הבייקרי של הקבוצה, שהיה אמור להיות מוקם בסמוך לקפה אלברט, לא ייפתח בסופו של דבר. "התכוונו להקים סניף בקניון, אבל בסופו של דבר הלב לא נתן לי", אומרת ברודו. "אני חושבת שקניונים ומתחמים מסחריים מרוקנים את הרחוב בגלל הנוחות שהם מספקים, וזה הורג את המרקם האורבני".
ובכל זאת נתתם ייעוץ לבית קפה בקניון.
"נכון. גם אנחנו מבינים שהרבה מאוד אנשים מגיעים אל הקניונים, אבל את העסקים שלנו אנחנו בינתיים משאירים מחוץ למתחמים מסחריים".
צלעות טלה ותפוחי אדמה ב־320 שקל למנה. קבוצת עדי'ס לייף סטייל פתחה את מסעדת עלמה לאונג' של יונתן רושפלד במלון הבוטיק החדש שלה, עם אסטרטגיית מיתוג שנראית קצת מפתיעה בימים אלו. כאן המילה בוטיק מיתרגמת למחירים גבוהים במיוחד, והניסוחים מצביעים שרושפלד כנראה מושפע מהקולגה שלו לתוכנית "מאסטר שף", אייל שני. כך תמצאו בתפריט מנות כמו "רביולו ענק עם חלמון ביצת חופש וערמונים טריים מהעיר העתיקה" במחיר 125 שקל, ו"צלעות טלה מרושלות עם תפוחי האדמה הטובים בעולם" (כך בתפריט) במחיר 320/180 שקל, ואפילו מנות ירק מיוחסות כמו "ארטישוקים קטנטנים עם מרווה ופטריות פורצ'יני טריות מאיטליה, עם כמה טיפות של בלסמיקו שישן 30 שנה בחבית" עבור 108/58 שקל.
השף, כך נראה מהתבטאויות שלו בתקשורת, גאה במחירים הגבוהים. השבוע העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה של דג ואליו מצורף הכיתוב: "סול עצום מהדובר בעלמה... הכינו את חברת האשראי שלכם. לא, לא גנבו לי את הכרטיס, הזמנתי סול".
מקבוצת עדי'ס לייף סטייל נמסר בתגובה: "המיצוב הגבוה של המקום לצד קונספט ייחודי של תפריט המשתנה מדי יום, תוך שימוש בחומרי הגלם המשובחים ביותר, הביא לתמחור ברמה דומה לזו של מסעדות היוקרה ברף העליון בארץ".