קפה הלל ממתג מחדש
הסניפים הלא כשרים ברשת עוברים הסבה לקפה-ביסטרו, ויציעו תפריט מורחב הכולל מנות בשריות. "אנשים מאסו בקפה ומאפה", אומר הבעלים
רשת קפה הלל משנה את המיתוג בחלק מסניפיה, ויוצרת בידול בין סניפים כשרים (המוכרים אוכל כשר, אך נטולי תעודת כשרות מפני שהם פתוחים בשבת) ללא כשרים. הסניפים הלא כשרים יהפכו במהלך החדש לקפה־ביסטרו.
סניף רמת אביב במרכז המסחרי שוסטר הוא הראשון שעבר את ההסבה. הסניף נראה כיום כתואם בראסרי, עם רצפה ורהיטים בצבעים נקיים ומראה צרפתי קלאסי. גם המיתוג המאפיין את רשת בתי הקפה נעלם מהחלל הפנימי. השארית היחידה היא לוגו קפה הלל - המופיע בשחור־לבן בלבד בסניפים הלא כשרים, לעומת הסניפים הכשרים הממשיכים להיות ממותגים בלוגו האדום של הרשת.
יוסי שרף, שהקים את הרשת עם אחיו קובי ב־1998 בירושלים, מספר כי תוך כשנה יהפוך את מחצית מסניפי הרשת - המונה כיום כ־24 סניפים - לקפה־ביסטרו. בסניפים האלה ישתנה התפריט, שיורחב ויציע יותר מנות, ביניהן מנות בשריות.
“יש גבול למה שאפשר לעשות עם אוכל חלבי", מודה שרף. "השדרוג בתפריט חשוב מאוד במיתוג המחודש, מפני שהוא מציב אותנו בדרגה של מסעדה". הוא מספר על בשר שנקנה מקצביית איוו המיתולוגיות בירושלים, על קמח פיצה מיובא מאיטליה, ומצהיר: "היום אני יכול לומר שבקפה הלל יש אוכל טעים, זה משהו שלא יכולתי לומר קודם".
את ההחלטה על השינוי, מספר שרף, קיבלו הוא ואחיו לאחר שלוש שנים של ניסיון לפצח את הנוסחה לבידול מול שאר הרשתות. "לקח לנו זמן לאזור אומץ ולעשות את השינוי", הוא מספר. “אבל הרגשנו שאנשים מאסו בקפה ומאפה, ושבמיקומים מסוימים צריך לספק פתרון נרחב יותר, גם לצהריים ולשעות הערב". כחלק מהמהלך מתכנן שרף לפתוח סניף נוסף במרכז תל אביב וסניף בראשון לציון. עם זאת הוא מכריז כי הוא רואה בגודלה של הרשת - המצומצם ביחס לרשתות ענק כמו ארומה - דווקא יתרון. "ברשת, מטבעה, יש משהו פלסטי. חלק מהרעיון בשינוי הוא להחזיר את הנשמה שברחה מהעסקים האלה".