$
בשולי החדשות

סודות מהלובי: 10 דברים שבתי מלון לא מספרים לכם

הנחות, הטבות ומבצעים שלא ידעתם על קיומם - כמה עובדות מאחורי הקלעים של ענף המלונאות שעשויות להוזיל לכם את החופשה הבאה בחו"ל

סוכנויות הידיעות 13:0624.04.11
תעשיית המלונאות חוותה קשיים בשנים האחרונות בעקבות המשבר הכלכלי והמיתון. מצב התעשייה הביא ליצירת מבצעים, הנחות והטבות, אך לעיתים קרובות הלקוח לא שומע עליהם. הכתבה הבאה תגלה לכם את הסודות שבתי המלון לא מספרים לכם.

 

1. "בזמנים קשים אנחנו חייבים לתת הנחות יצירתיות"

 

שנת 2009 היתה קשה ביותר לתעשיית המלונאות. מחיר חדר ללילה בארה"ב עמד על 97 דולר, לעומת 107 דולר ב-2008, ושיעור התפוסה ירד אל מתחת ל-55%.

 

המלונות אמנם לא הורידו את התעריפים באופן ניכר, אך במקום זאת חלקם מספקים חנייה בחינם, שוברי מתנה או פינוקים נוספים, כמו לילה נוסף חינם ללקוחות המזמינים כמות מסוימת של לילות ברצף. תחפשו את העסקאות האלה באתרי המלונות – הן יישארו תקפות לפחות עד 2012, אז צפויה התעשייה להתאושש.

 

התעריפים לא ירדו, אבל ניתן לקבל הנחות והטבות התעריפים לא ירדו, אבל ניתן לקבל הנחות והטבות צילום: בלומברג

 

2. "הזמינו מקום אצלנו ונשדרג אתכם"

 

כשאתם מזמינים מלון דרך גורם שלישי, המלון לרוב משלם עמלה של עד 30%. דרך אתר המלון עצמו תוכלו בדרך כלל לקבל את התעריפים הטובים ביותר והטבות, ומלונות רבים יאפשרו לכם לשנות את פרטי ההזמנה ללא קנס אם תיפטרו מהמתווך.

 

בנוסף, אם תזמינו מקום ישירות מהמלון, הסיכויים לשדרוג משתפרים משמעותית.

 

3. "אנחנו יכולים להסתיר את המבצעים הכי טובים"

 

בעלי המלונות מציעים מבצעים ברשת באמצעות עלונים מקוונים, ולאחרונה גם באמצעות הרשתות החברתיות. למלון אינדיגו בסן דייגו היו 500 עוקבים בטוויטר לפני שנפתח, ומנהל המלון מספר שבסתיו האחרון הציע להם מבצע של חדר ב-99 דולר, כשמחירו הרגיל הוא 185 דולר, ובתוך שעתיים נעשו 45 הזמנות.

 

מלונות גם מפרסמים הנחות באמצעות שותפים כמו ויזה או אמריקן אקספרס, אך כיוון שהמלונות לא בהכרח מתלהבים מהם, צריך "להתאמץ" לפעמים כדי למצוא אותם.

 

4. "החדר שלכם לא באמת נראה ככה"

 

אפשר למצוא ביקורות על מלונות במקומות רבים, מעיתונים ומגזינים ועד אתרים שמכילים ביקורות של מטיילים. אבל כשאתם רוצים לראות איך החדר או הבריכה נראים, אתם צריכים לסמוך על המלון – וייתכן שהוא אינו אמין, לדבריו של אלי סיידמן, מייסד אתר הנסיעות אויסטר.

 

סיידמן מפרסם באתר תמונה של המלון לצד תמונה שצילמו צלמים מטעמו, כדי להראות לקוראים עד כמה השיווק מטעה. "זה מצוי ברמות שונות בכל התעשייה", אומר סיידמן. לדבריו בכל  הקשור לתיאור החדר, "המטראז' הוא שטויות".

 

חדר בבית מלון. השיווק יכול להטעות חדר בבית מלון. השיווק יכול להטעות צילום: mark gregory peters

 

5. "תיפרדו מכרטיס האשראי שלכם"

 

בתי מלון הפכו ליעד מועדף עבור גנבי מידע מכרטיסי אשראי. לפי חברת אבטחת המידע הדיגיטלי טראסטווייב, 38% מתיקי פריצת כרטיסי האשראי שעבדה עליהם ב-2009 השתייכו לתעשיית המלונאות – הרבה יותר מכל תעשייה אחרת שהחברה עובדת איתה. האקרים (לרוב במסגרת פשע מאורגן) ניגשים לרשת המלון באמצעות ניחוש הסיסמא של מנהל הרשת, ואז מתקינים תוכנה זדונית המשדרת אליהם את מספרי כרטיסי האשראי של האורחים. הם יכולים לגנוב מידע נוסף עליכם: כתובת בבית, מספר טלפון, מספר לוחית הרישוי.

 

עם זאת, המצב השתפר בתחום זה בשנה שעברה - תעשיית המלונאות ירדה למקום השני ברשימת החברות הנפגעות ב-2010.

 

6. "אנחנו צריכים גם את המקומיים ולא רק תיירים"

 

בתקופות בהן מתמעטים תיירים, מלונות עם ברים, מסעדות, מרכזי ספא ומגרשי גולף נאלצים לחפש את מקור הכנסותיהם קרוב לבית. כך למשל בהילטון סן דייגו 60% מהכנסות הספא ו-70% מהכנסות הבר מגיעות מתושבים מקומיים. מלונות ווינדהם שבדרך כלל פונים ללקוחות עסקיים, החלו להציע הנחות בסופי השבוע למקומים. אין ספק שחלק ניכר מהתעשייה מגדיל כך את ההכנסות, ואף שהשיטה עוזרת, היא לא מפצה על ההכנסות האבודות מחדרים בטווח הקצר.

 

7. "אנחנו נשמח לוותר על העמלה הזו"

 

חברות התעופה מצאו דרך לגבות עמלה על כל דבר, אבל במלונות הסיפור שונה. בעבר שילמו האורחים עמלות גבוהות כדי להשתמש בטלפון בחדר, אבל עכשיו לכולם יש טלפון סלולרי. ההכנסות מצפייה בסרטים ירדו כי אנשים מביאים סרטים במחשבים הניידים שלהם. כדי להגדיל את הכנסות העלו המלונות העלו את מחירי השירותים הבסיסיים כמו חנייה (עד 40 דולר ליום) ו"עמלת נופש" מסתורית שמופיעה לעיתים בחשבון (עד 30 דולר).

 

החדשות הטובות: המלונות פתוחים למשא ומתן ואפילו יוותרו על חלק מהעמלות. בניגוד לתעשיית התעופה ששולטות בה חברות ספורות, עסקי המלונאות מורכבים מבעלי מלונות פרטיים הנואשים להשיג לקוחות נאמנים ומתחרים נגד מלונות אחרים, שייתכן ואינם גובים את אותן עמלות. השורה התחתונה: אם עמלה מסוימת לא מוצאת חן בעיניכם, תשאלו במה מדובר.

 

נושא העמלה פתוח לדיון נושא העמלה פתוח לדיון צילום: shutterstock

 

8. "אין לנו מה לעשות בקשר לפשפשים"

 

מלונות הם הסביבה המושלמת לפשפשים – תחלופה רבה ומיטות רבות. וזו בעיה גדולה בתעשייה. לפי התאחדות ניהול המזיקים הלאומית בארה"ב, 67% מחברות ההדברה קיבלו פניות לטיפול במלונות ובמוטלים. למרבה הצער, המלונות אינם יכולים למנוע הגעה של פשפשים, כיוון שהם קטנטנים ויכולים "לתפוס טרמפ" על בגדים או מזוודה.

 

מטיילים יכולים להיכנס ל- BedBugRegistry.com או לאפליקציית האייפון Bed Bug Alert כדי לחפש מלונות נגועים, אבל צריך לקחת את המקורות הללו בעירבון מוגבל: המקרים אינם מאומתים, וגם אם הם נכונים, ייתכן שכבר טיפלו בנגע. ההימור הבטוח ביותר: עם ההגעה תחפשו בפינות המזרון פשפשים ואת הכתמים החומים שהם משאירים.

 

9. "אנחנו אובססיביים לגבי ביקורות מקוונות"

 

אתרי ביקורות מטיילים הפכו לכוח בעל עוצמה בתעשיית המלונאות. ביקורות גרועות רבות מדי עלולות לדרדר את העסק. פרדריק קוראלוס, סמנכ"ל יצירת הכנסות עולמיות במלונות קרלסון, אומר שחלק מהמלונות שלו החלו לפתוח את חדר הכושר מוקדם יותר, הודות להערות מקוונות. ג'ונס אומר שהוא מביא חלק מהתגובות לישיבות צוות: "כמה שיותר משוב, יותר טוב".

 

חדר הכושר נפתח מוקדם יותר בזכות הערות המבקרים חדר הכושר נפתח מוקדם יותר בזכות הערות המבקרים צילום: shutterstock

 

10. "אפשר להרוויח מנקודות"

 

מלונות מציעים כיום כפל ושילוש נקודות אשראי למי שלן בהם. כשהנקודות מצטברות, אומר טים ווינשיפ, מו"ל FrequentFlier.com, התיירים שוקלים להמיר את הנקודות של המלון בנקודות נוסע מתמיד, כיוון שחברות התעופה מעלות מחירים ואילו מחירי המלונות לא צפויים לעלות בשווקים רבים. "לנקודות נוסע מתמיד יש ערך ריאלי גבוה יותר", אומר ווינשיפ.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x