$
אינטרנט

שדרוגים במנוע החיפוש בינג: שיתוף הפעולה עם פייסבוק יתחזק

לפי מיקרוסופט, תוצאות החיפוש בבינג יהפכו בקרוב למותאמות אישית - בהתאם לאתרים שחבריו של המשתמש ברשת החברתית אהבו

יוסי גורביץ 11:5216.12.10
מיקרוסופט הכריזה אמש (ד') על שורה של שדרוגים למנוע החיפוש שלה, בינג. בין היתר הוצגו פיצ'רים חדשים בתחומי המפות, השירותים המקומיים והשירותים הסלולריים – אבל השדרוג העיקרי נוגע להעמקת השימוש של בינג בפייסבוק, בהמשך לשיתוף הפעולה שעליו הוכרז באוקטובר.

 

לפי ענקית התוכנה, החיפוש בבינג יציג בקרוב למשתמש דף תוצאות מותאם אישית: תוצאות החיפוש יעניקו קדימות לאתרים שאנשי הקשר של המשתמש בפייסבוק לחצו עליהן "לייק". ניתן יהיה גם לראות כמה משתמשי פייסבוק הקישו "לייק" על כל תוצאה, ואילו מחבריו של הגולש עשו זאת.

 

המשמעות היא שבינג משיג יתרון משמעותי על גוגל בתחום החברתי: הוא מציג לא רק את התוצאות שגולשים קישרו אליהן מספר רב של פעמים, אלא גם הופך באופן מעשי למנוע המלצות של חברי המשתמש. גוגל מנסה זה זמן רב לקבל גישה למידע הזה של הרשת החברתית - ללא הצלחה.

 

ממיקרוסופט נמסר כי התוצאה תהיה דף תוצאות חיפוש דינמי, שישתנה בעקבות פעולותיהם של חבריו של המשתמש בפייסבוק. בחברה ציינו כי הם מודעים לכך שאפשר, בקלות יחסית, להשפיע על תוצאות בפייסבוק, ועל כן השימוש באופציה הזו הוא opt-in: המשתמש יצטרך לתת את הסכמתו לכך ויוכל להפסיק את השתתפותו בגרסה ה"חברתית" של בינג בכל עת. השדרוג החברתי של בינג צפוי להיות מוגבל, לפחות בשלב הראשוני, לארה"ב בלבד.

 

בינג. חברתי יותר בינג. חברתי יותר צילום מסך: bing.com

 

מפות שמבחינות בין רחובות ראשיים לצדדיים

 

כמה מהכרזות מיקרוסופט עסקו בתחום השירותים המקומיים: בינג יתממשק עם OpenTable, שיאפשר להזמין מקומות במסעדות; עם FanSnap, שיבצע שירות דומה עבור רכישת כרטיסים להצגות, אירועי ספורט או קונצרטים; ו-EveryScape, שיאפשר הצגת תמונות של חללי הפנים של מסעדות. השירות האחרון יוגבל, בשלב ראשון, לערים סאן פרנסיסקו, סיאטל ובוסטון.

 

השירותים הללו מתחרים בשירותים המקומיים של גוגל, שזכו בחודשים האחרונים לתשומת לב נרחבת מצד ענקית החיפוש. המפות של בינג אמורות להפוך לאינטואיטיביות יותר לשימוש, ובין השאר יזהו רחובות ראשיים בערים, כך שיבלטו יותר.

 

בנובמבר האחרון המשיך בינג, על פי נתוני קומסקור, במגמת התחזקות איטית: נתח השוק שלו בקרב מנועי החיפוש בארה"ב עומד על 11.8%, עליה של 0.3% מאז אוקטובר. בינג עדיין נמצא במקום השלישי אחרי יאהו (16.4%) וגוגל (66.2%), שרשמו ירידה של 0.1% כל אחד.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x