$
אוכל

מתחמים בוערים

השף רן שמואלי ואיש העסקים יונתן קולבר פותחים מסעדה במושבה הטמפלרית בשרונה, והמותג גוסטה פותח חנות בשוק הפשפשים

גלי וולוצקי והדס שואף 10:2622.06.10

השף רן שמואלי מבשל מסעדה חדשה עם רעייתו ומי שמנהלת את הקייטרינג שבבעלותם, זהר שמואלי, ועם שותפים חדשים־ישנים: עירית ויונתן קולבר. קולבר, איש העסקים שהיה בעבר מנכ"ל כור ושותף של משפחת ברונפמן בחברת האחזקות קלארידג', ורעייתו עירית היו שותפים של הזוג שמואלי במעדניות שניהלו בעבר.

 

המסעדה החדשה תמוקם במבשלת הבירה העתיקה במושבה הטמפלרית במתחם שרונה, ותיפתח בעוד כשנה־שנה וחצי, אחרי שיסתיימו עבודות השחזור של המבנה.

 

מבנה המסעדה. מתחם של 1,000 מ"ר מבנה המסעדה. מתחם של 1,000 מ"ר צילום: ארז חרודי

 

שמואלי מספרת כי השטח העומד לרשותם מתפרש על פני כ־1,000 מ"ר ויכלול בר, מסעדה ומתחם אירועים. "רן מסתובב כבר שנים עם מסעדה בראש, אבל היה ברור לנו שעושים את זה רק כשמגיע הלוקיישן המושלם. והנה הוא

הגיע".

 

בשלב זה, היא אומרת, מוקדם לדבר על האופי של המסעדה: "זה עדיין מאוד בתולי. רק אתמול בחרנו את הארכיטקטים של המקום, סטודיו מו, ובקרוב נצא לקליפורניה וניו יורק לסיבוב מסעדות כדי לחדד את הרעיונות שמסתובבים לנו בראש. ברור לנו שזה יהיה מקום בילוי, לא מקום שיושבים בו חמש שעות לארוחת טעימות. האוכל יהיה עונתי, מקומי, עם דגש על ירקות ואוכל בריא.

 

“זה סגנון שאנחנו מתחברים אליו. גם בקייטרינג אנחנו מגישים יותר ויותר אוכל קל ובריא. הרטבים, למשל, נטולי שמנת, על בסיס עשבי תיבול, ירקות, פירות העונה ושמן זית. אורח החיים השתנה מאוד בשנים האחרונות. אנשים כבר לא נפגשים בבית אלא במסעדות פעמיים בשבוע, ואף אחד לא רוצה שזה ידפוק לו את הדיאטה".

 

רן שמואלי. חיפש לוקיישן רן שמואלי. חיפש לוקיישן צילום: שאול גולן

על השותפים עירית ויונתן קולבר מספרת שמואלי כי מדובר בחברים טובים כבר שנים ארוכות. "אנחנו כבר יודעים שהם שותפים נהדרים. היום מסעדות נפתחות בידי קבוצות עצומות של משקיעים, ואני מבינה שמדובר ברצון להקטין סיכונים, אבל נראה לי שקשה מאוד לנהל עסק ככה. אנחנו חושבים שמסעדנות, כשהיא מקצועית, היא לא מסוכנת. לראיה, בשנתיים האחרונות, שהיו שנתיים קשות לענף, אף מסעדה טובה באמת לא נסגרה".

 

חנות שנייה למותג גוסטה נפתחה השבוע ברחוב עמיעד בשוק הפשפשים. אזור השוק הפך לאחרונה למתחם אופנה אטרקטיבי, ואיילה מרומי, מעצבת המותג, התאהבה בו. "השוק מזכיר לי שכונות עתיקות בערים גדולות באירופה, שם נפתחות בדרך כלל החנויות הטרנדיות ביותר", היא אומרת. גוסטה קיים משנת 2003 ומציג קולקציות נשיות בסגנון מינימליסטי אורבני. קולקציית הקיץ כוללת פריטים בגוני פודרה, כחול, אפור, שחור וחום. מחירים: 220–890 שקל. רח' עמיעד 16, שוק הפשפשים, יפו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x