$
אינטרנט

הצפייה בווידיאו ברשת בעלייה: לא רק סרטונים קצרים

בחודש האחרון צפו 26% מהאמריקאים בסדרת טלוויזיה באמצעות סטרימינג באינטרנט, פי שניים מאשר לפי שישה חודשים. בקרב גילאי 24-18 חל גידול של פי שלושה - יותר ממחציתם צפו בסדרות באינטרנט

אבנר קשתן 15:2910.08.09
בחודשים האחרונים חל זינוק משמעותי באימוץ הטלוויזיה באינטרנט באמצעות סטרימינג, שידור וידיאו ברשת בזמן אמיתי, שאינו מצריך להוריד את הקובץ למחשב. התרחבות קהל הצופים ברשת לא חלה רק בצפייה בסרטונים קצרים בני כמה דקות, כמו אלו שמציע יוטיוב - יותר ויותר גולשים צופים בפרקים בני חצי שעה ושעה, ובמידה פחותה גם בסרטים באורך מלא. כך על פי סקר שהביא בלוג חדשות הטכנולוגיה ארס טכניקה.

 

על פי הסקר שערכה חברת המחקר Ipsos MediaCT, כ-26% מהנשאלים צפו לפחות בפרק אחד באינטרנט בחודש אפריל 2009, לעומת 11% מהנשאלים בסקר הקודם, שנערך בחודש ספטמבר 2008. 14% מהמשתתפים בסקר דיווחו כי צפו בסרט מלא על גבי הרשת, לעומת 6% בלבד בסקר הקודם. בקרב צעירים בגילאי 24-18 ההבדלים היו מובהקים יותר - 51% אמרו כי צפו בסדרות לעומת 18%, גידול של כמעט פי שלושה. בצפייה בסרטים מלאים העלייה היתה מתונה יותר - 30% לעומת 18%.

 

הגורם המרכזי שהביא לגידול בצופים ברשת הוא עלייתם של אתרי תוכן מקוונים כגון Hulu.com, אשר נמצא בבעלות חלקית של חברות דיסני וניוזקורפ, ומספק לתושבי ארה"ב אלפי פרקים של סדרות טלוויזיה באיכות גבוהה ובאופן חוקי. השידור באתרים כגון אלו ממומן על ידי פרסומות וסבסוד של רשתות השידור.

 

המחקר מציין כי אין לראות בנתונים הוכחה לירידה בפופולריות של הטלוויזיה המשודרת. בממוצע מבלה אמריקאי כ-15 שעות בשבוע מול הטלוויזיה, אך רק שעתיים שבועיות בצפייה על במחשב האישי. 64% מהנשאלים הודו כי הם מעדיפים לראות סדרות וסרטים באורך מלא בטלוויזיה ולא על המחשב, בעיקר כשל-41% מבתי האב שהשתתפו בסקר יש טלוויזיות HD.

 

עם זאת, ציין בריאן פיקנס, מנהר מחקר בכיר ב-Ipsos, כי הצפייה המקוונת "נהיית ערוץ הפצה חשוב שבו כל סרט או סדרה יהיו זמינים לצריכה מיידית, ללא תשלום".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x