הפרסומות מגיעות לספרים האלקטרוניים?
ענקית המכירות אמזון הגישה בקשה לרישום שני פטנטים - הראשון יאפשר להציב מודעות בטקסט אלקטרוני, והשני יאפשר להוסיף מודעות עדכניות בספרים פיזיים המודפסים על פי דרישת הלקוח
הבקשה הראשונה נוגעת לספרים אלקטרוניים, והוא יאפשר לאמזון להציב פרסומות מעל הטקסט ובשוליו. מההסברים שצירפה אמזון לבקשתה עולה כי היא מתכננת למכור ספרים אלקטרוניים המכילים פרסומות בהנחה ניכרת, תוך שהיא תאפשר לללקוחות לרכוש ספרים ללא פרסומות במחיר גבוה יותר.
הפרסומות יכולות להיות מותאמות לתוכן הספר – למשל, מודעות המזמינות למוזיאונים על התקופה הוויקטוריאנית שיופיעו בצמוד לטקסטים של דיקנס, או שיפנו לפרופיל רכישת המוצרים של המשתמש באמזון. בפרטי הפטנט רמזה אמזון כי ייתכן שהשיטה תופעל גם "בתוכן לימודי", אך לא הרחיבה מעבר לכך. הדגם החדש של הקינדל, DX, מיועד בעיקר לספרי לימוד אוניברסיטאיים ולעיתונים.
הפטנט השני מאפשר לאמזון להדפיס מודעות, באותו מודל תמחור, גם בספרים פיזיים המודפסים על פי דרישת הלקוח. לדברי אמזון, הדפסה פרטית של ספרים שאזלו סובלת מכך ש"בדרך כלל אין בהם פרסומות, ואם יש, הפרסומות אינן עדכניות ואינן שימושיות".
הקינדל של אמזון הוא קורא הספרים האלקטרוני הנמכר ביותר כיום. בשבוע שעבר העריך האנליסט ג'ים פרידלנד, מחברת Cowen & Co, כי אמזון מכרה עד כה כ-800 אלף יחידות קינדל מכל הסוגים, וכי היא צפויה למכור 900 אלף יחידות עד סוף שנת 2009. פרידלנד אמר עוד כי הקינדל צפוי לחלחל לכ-10% מבסיס הלקוחות של אמזון בארה"ב.